Jos ulkomaan automatkalla ollaan alle yhden kuukauden ajan, voisi ensi sijassa yrittää hankkia kasko suomalaisesta vakuutusyhtiöstä – ihan jo sen vuoksi, että jos sattuisi korvattava vahinko, on sen selvittely helpompaa suomalaisen yhtiön kanssa. Hinnoista sen sijaan on vaikea sanoa, ovatko ne edullisempia vai kalliimpia Suomessa.

Kaskon myöntääkseen suomalaiset vakuutusyhtiöt voivat vaatia kokonaisasiakkuutta, eli kaikkien vakuutusten keskittämistä yhtiöönsä, tai yhtiöillä voi olla muita ehtoja.

Suomalaiset yhtiöt ovat antaneet kaskovakuutuksia Saksasta ostetuille autoille sellaisissa tapauksissa, kun ulkomailla oleskelu ei kestä kovin pitkään ja lopullinen tarkoitus on rekisteröidä auto Suomessa. Tällöin suomalainen vakuutusyhtiö ei koe riskiänsä mahdottoman suureksi.

Sen sijaan kaskoa on vaikea saada Suomesta (tai Saksastakaan), jos ostaa auton Saksasta, ottaa siihen Saksan vientikilvet ja vie auton johonkin EU:n ulkopuoliseen maahan yli 6 kuukauden ajaksi.

Toisinaan Saksan autokauppiaat ovat kokemusten mukaan niin kaupantekointoisia, että he hankkivat rekisteröinnin, liikennevakuutuksen sekä jopa kaskonkin asiakkaalleen.

Saksalaisilla vakuutusyhtiöillä on verkossa hintalaskureita, mutta niissä on monta sivua saksankielisiä kysymyksiä, joihin on vastattava. Tietysti voi ottaa yhteyttä saksalaisiin vakuutusyhtiöhin ja pyytää heiltä hintatarjouksia. Saksan vakuutusyhtiöiden liittoon (Der Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft, GDV) kuuluvat yhtiöt löytyvät verkosta:  http://www.gdv.de/verband/