Uusi AL-autopalvelukeskus avattiin Vantaalle

18.5.2016, klo 13.26

Autoliitto on avannut uusimman AL-autopalvelukeskuksen Helsingin kansainvälisen lentokentän läheisyyteen Vantaalle. AL-autopalvelukeskus AVIA on Autoliiton 11. autopalvelukeskus ja ensimmäinen moniyrittäjäpohjalle rakennettu autoilijan palvelukeskuskokonaisuus.

Autoliiton AL-autopalvelukeskusten verkosto laajentui kun AL-autopalvelukeskus AVIA:n toiminta käynnistyi tällä viikolla. Kehä III:n varrella Vantaalla sijaitseva AVIA on jo Autoliiton 11. autopalvelukeskus. Muut keskukset sijaitsevat Haminassa, Helsingissä, Joensuussa, Jyväskylässä, Järvenpäässä, Salossa, Tampereella, Turussa, Vihdissä ja Ylöjärvellä.

Autoliitto perusti ensimmäiset AL-autopalvelukeskukset yhteistyössä hinausyhteistyökumppanien ja seuraavat katsastusyritysten kanssa. Nyt avattu AL-autopalvelukeskus AVIA on ensimmäinen moniyrittäjäpohjainen autoilijan palvelukeskuskokonaisuus. AVIA:n tiloissa toimivat Autopesu-Center Oy:n huippumoderni, yli 50 autoa tunnissa vetävä, palveleva pesukatu, Helppokatsastus Oy:n katsastusasema, Bosch Car Service -ketjuun kuuluva huoltokorjaamo AutoMAN Oy sekä Autonomi-ketjun myös tuulilasi- ja rengaspalveluita tarjoava huoltokorjaamo Virkatien Autohuolto. Lisäksi palvelukokonaisuuteen kuuluvat autojen sisäpuhdistusta, vahausta, kiillotusta ja pienten peltivaurioiden korjausta tekevä Autofix AVIA sekä kesän jälkeen aloittava vetokoukkuja ja peruutustutkia asentava Koukkupaja Oy. AL-shopissa voi hoitaa Autoliiton jäsenyyteen liittyviä asioita sekä ostaa Autoliiton myydyimpiä tuotteita.

Modernit puitteet autoileville asiakkaille

AL-autopalvelukeskus AVIA on Autoliiton lippulaiva ja se tarjoaa täysin uudistetut ja modernit puitteet autoilevien asiakkaiden palvelemiselle. Liikepaikan uudistamisesta on vastannut kiinteistösijoitusyhtiö Sagax Finland Oy.

”Yrittäjät kaikissa AL-autopalvelukeskuksissa toimivat itsenäisinä yrityksinä. Uskomme yrittäjyyteen ja siihen, että yhteistoiminnalla asiakkaamme saavat parasta palvelua. Autoliitto saa AL-autopalvelukeskusten kautta näkyvyyttä ja Autoliiton palvelut mahdollisimman monen ihmisen lähelle. Yrittäjät hyötyvät Autoliiton vahvasta tuotemerkistä, kampanjoista ja yhteisestä markkinoinnista. Autoliiton jäsenet pääsevät puolestaan nauttimaan monipuolisista jäseneduista ja -palveluista”, Autoliitto ry:n omistaman AL-palvelut Oy:n toimitusjohtaja Ari Rajala kertoo.

Autoliiton yrittäjien kanssa yhteistyössä rakennettava autopalvelukeskuskonsepti on herättänyt runsaasti kiinnostusta Euroopan autojärjestöissä, jotka ovat perinteisesti rakentaneet palvelukeskukset itse. AL-autopalvelukeskuksiin on käyty tutustumassa muun muassa Itävallasta, Norjasta ja Espanjasta. Kansainväliset vieraat ovat ihastelleet toimintamallin kustannustehokkuutta, joustavuutta ja sitä kuinka yritykset ovat sitoutuneet toimintaan.

Autoliiton tavoitteena on avata yhteensä noin 40 AL-autopalvelukeskusta eri puolille Suomea. Näin Autoliiton palvelukeskus olisi melko lähellä ja helposti saavutettavissa kaikkialla maassa.

”Kartoitamme jatkuvasti uusia, hyvällä sijainnilla olevia liikepaikkoja ja niihin innokkaita, Autoliiton palvelutoimintaan soveltuvia yrittäjiä. Halukkaita on runsaasti, mutta meillä on tiukat kriteerit keiden kanssa me lähdemme rakentamaan yhteistyötä”, Rajala toteaa.

AL-autopalvelukeskus sijaitsee osoitteessa Virkatie 7, Vantaa (Karttalinkki https://goo.gl/maps/jYWnbeKyBJS2)

AL-autopalvelukeskus AVIA:n yleisöavajaiset järjestetään lauantaina 21.5.2016 klo 10-14. Tapahtuman vetonaulana on monien elokuvien stunt-ajaja Crazy Miken näytökset klo 11 ja 13. Lisäksi ohjelmassa on yritysten palveluiden esittelyä, avajaistarjouksia ja kahvitarjoilua. Tapahtuman juontaa kilpa-autoilija ja MTV:n F1-kommentaattori Emma Kimiläinen.