Olisiko sinussa sankariainesta?

20.8.2019, klo 15.02

Autoliiton tiepalvelu on auttanut tien päällä pulaan joutuneita vuoden 1952 Helsingin olympialaisista lähtien. Nyt mukaan kaivataan lisää aktiivisia autonkorjaus- ja asiakaspalvelutaitoisia miehiä ja naisia.

Autoliitto tarjoaa tiepalveluapua ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Tiepalvelutoiminnasta vastaavat yhdessä vapaaehtoiset tiepalvelumiehet ja Autoliiton hinausyhteistyökumppanien ammattilaiset. Autoliiton noin 140 vapaaehtoisella tiepalvelumiehellä on tärkeä rooli tässä kokonaisuudessa. He päivystävät pääsääntöisesti viikonloppuisin ja juhlapyhinä – mahdollisuuksiensa mukaan myös arkipäivinä.

”Tiepalvelu on monipuolinen ja mielenkiintoinen harrastus ihmisille, jotka ymmärtävät tekniikan päälle ja nauttivat toisten auttamisesta. Tiepalvelumiehinä on kaikenikäisiä miehiä ja naisia”, yleistä tiepalvelua koordinoiva Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen kertoo.

Erilaisia taustoja – monipuolista toimintaa

Autoliiton tiepalvelutoiminnassa on mukana osaajia monelta eri alalta. Yhteistä kaikille on kiinnostus ajoneuvotekniikkaan ja turvalliseen liikenteessä liikkumiseen. Autoliitto kouluttaa tiepalvelumiehiään säännöllisesti ja avustaa tiettyjen varusteiden hankinnassa.

Perinteisen tieltäpelastamispalvelun lisäksi Autoliiton tiepalvelumiehet ovat mukana VAPEPA-toiminnassa (vapaaehtoinen pelastuspalvelu). VAPEPA avustaa viranomaisia muun muassa etsinnöissä, ensiavun antamisessa ja liikenteenohjauksessa.

Tiepalvelumiehet osallistuvat aktiivisesti myös Autoliiton muuhun toimintaan, kampanjoihin ja tempauksiin.

”Tarvitsemme nyt arvostettuun joukkoomme lisää nuoria, innokkaita ja osaavia tekijöitä. Jos uusi harrastus ihmisten auttamisen parissa kiinnostaa, kannattaa ottaa yhteyttä”, Vesalainen kannustaa.

Tiepalvelumieheltä edellytetään:

• auttamishalua
  • asiakaspalvelutaitoja
  • ensiapuvalmiuksia
  • autonkorjaustaitoja
  • voimassa olevaa ajokorttia
  • tiepalvelutoimintaan soveltuvaa autoa
  • asianmukaisia työkaluja
  • Autoliiton jäsenyyttä

Mikäli Autoliiton tiepalvelutoiminta kiinnostaa, ota yhteyttä Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalaiseen puh. 044 585 9313, teppo.vesalainen(at)autoliitto.fi

Onko sinussa sankariainesta?