Näin Postin lakko vaikuttaa Autoliiton toimintoihin | Autoliitto

Näin Postin lakko vaikuttaa Autoliiton toimintoihin

KV-kortti
11.11.2019

Posti- ja logistiikka-alan unionin PAU:n jäsenten tänään alkanut lakko vaikuttaa myös joihinkin Autoliiton toimintoihin. Osa toiminnoista on hoidettavissa digitaalisesti.

Jäsenmaksut

Autoliiton jäsenten, joiden jäsenkausi päättyy marraskuun lopussa, jäsenlaskut ovat jo lähteneet Autoliitosta. Lakon takia laskujen toimituksissa on viivästyksiä. Jos sinun jäsenyytesi on päättymässä ja haluat varmistaa sen katkeamattoman jatkumisen, voit tilata sähköpostilaskun Autoliiton nettisivuilta tai sähköpostitse osoitteesta jasenosasto@autoliitto.fi. Ilmoita viestissä, että haluat laskusi sähköpostilla ja kerro samassa viestissä nimesi ja jäsennumerosi.

Kaikkien jäsenten kannattaa joka tapauksessa tilata Autoliiton e-lasku omasta verkkopankista. Näin lakon pitkittyessä lasku tavoittaa jäsenet ajoissa ja jäsenyys jatkuu jouhevasti.

Lakon aikana myös jäsenkorttien toimittaminen viivästyy. Jäsenkortti ei ole välttämättömyys esimerkiksi Plus-jäsenten palveluiden toteuttamiselle, sillä jäsenyyden voimassaolo voidaan tarkistaa henkilötietojen perusteella. Kaikkien jäsenten kannattaa kuitenkin ladata Autoliiton mobiilisovellus Android puhelimiin Play-kaupasta ja iOS -laitteisiin App Storesta. Sovelluksessa on digitaalinen jäsenkortti, minkä lisäksi sovelluksella voi muun muassa tilata tiepalveluapua.

Moottori

Moottori-lehden jakelussa saattaa valitettavasti ilmetä ongelmia, jos lakko pitkittyy. Vuoden viimeisen Moottorin ilmestymispäivä on 4.12.2019.  Muistathan, että Moottori on jäsenten luettavissa myös digitaalisena näköislehtenä Autoliiton nettisivujen kautta sekä osoitteessa lehtiluukku.fi ja Lehtiluukun mobiilisovelluksessa. Kirjautumisohjeet löytyvät Autoliiton jäsenetusivulta.

Kauppa

Postin lakko aiheuttaa pakettien toimituksiin viivästyksiä, mikä vaikuttaa AL-kaupasta tilattujen tuotteiden toimitusaikoihin. Voit käydä ostoksilla myös Autoliiton keskustoimistolla sekä palvelukeskuksissa.

Kansainvälinen ajokortti ja muut asiakirjat

Kansainvälisten ajokorttien toimituksiin lakko aiheuttaa häiriöitä. Asiakas voi itse järjestää halutessaan kortin noudon lähettipalvelulla.

Autoliitto suosittelee, että kansainvälinen ajokortti noudetaan itse Autoliiton keskustoimistolta (Hämeentie 105 A, 00550 Helsinki), jos kortti on tilattu sähköisesti tai tekemällä hakemus paikan päällä.

Lisäksi kansainvälisiä ajokortteja kirjoittavat Autoliiton AL-autopalvelukeskukset Haminassa (Ansaskuja 7, Hamina), Turussa (Korinpunojankatu 1, 20320 Turku), Joensuussa (Lankkutie 2, Joensuu) ja Helsingissä (Juhtatie 2, Helsinki). Näissä toimipaikoissa tilatut kortit on mahdollista myös noutaa samasta toimipaikasta.

Laskut Autoliitolle

Autoliitolle toimitettavat laskut pyydetään lähettämään sähköisenä. Ole yhteydessä yhteyshenkilöösi Autoliitossa, niin saat laskutusohjeet.