Lähde Autoliiton automuseomatkalle Saksaan | Autoliitto

Lähde Autoliiton automuseomatkalle Saksaan

Mercedes-Benz museo Stuttgart (Shutterstock)
07.06.2019

Autoliitto järjestää syyskuussa jäsenmatkan Saksan upeisiin automuseoihin. Varaa paikkasi heti upeaan seikkailuun BMW:n, Mercedes-Benzin, Audin, Porschen ja sitä kautta koko autoilun historiaan.

Maailman ensimmäisen auton katsotaan olleen Mercedes-Benzin perustajan, Karl F. Benzin valmistama polttomoottorilla toimiva Benz Patent-Motorwagen vuonna 1885. Auto oli kolmipyöräinen vaunu. Seuraavan reilun 130 vuoden aikana autot ja autoilu ovat kehittyneet valtavasti. Osa innovaatioista ovat olleet onnistuneita ja osa varsinaisia kammotuksia.

Nyt näihin eri vaiheisiin on mahdollista päästä tutustumaan Autoliiton jäsenmatkalla Saksan automuseoihin 5.-9.9.2019. Viisipäiväisellä matkalla tutustutaan BMW:n museoon Münchenissä, AUDI Forum museoon Ingolstadtissa sekä Porschen ja Mercedes-Benzin museoihin Stuttgartissa. Lisäksi matkalla on aikaa kierrellä myös Münchenissä ja Stuttgartissa sekä kiertoajelulla että omatoimisesti.

Upeiden museoiden aarteisiin tutustutaan ammattitaitoisten paikallisen oppaiden avulla, joten reissusta saa normaalia käyntiä enemmän irti. Museo-opastuksen kieli on valinnan mukaan englanti tai saksa. Matkalla mukana oleva matkanjohtaja on suomenkielinen.

Matka on tarkoitettu vain Autoliiton jäsenille ja sen hinta on 1245 €/hlö sisältäen muun muassa lennot, hotellimajoitukset aamiaisineen, lounaan kolmena päivänä, kuljetukset, kiertoajelut sekä sisäänpääsyn museoihin opastuksineen.

Lue matkan tarkempi aikataulu ja varaa matkasi täältä.