Kummikuski Kaisa Eiristö SM-hopealle

30.8.2016, klo 14.53

Autoliiton kummikuljettaja Kaisa Eiristö tuli toiseksi kartingin KZ2-luokassa.

Hyvinkääläinen Autoliiton kummikuljettaja Kaisa Eiristö voitti viime vuonna (2015) kartingin Yamaha-luokan Suomen mestaruuden. Täksi vuodeksi hän siirtyi isompaan KZ2-luokkaan eikä hän asettanut varsinaisia isompia tavoitteita kaudelle. Ensimmäisestä kaudestaan ja uuteen luokkaan totuttelusta huolimatta Eiristö sijoittui SM-sarjassa upeasti toiseksi. Sarjan viimeinen kisa ajettiin Lahdessa 27.-28.8.2016.

Lahden kilpailun jälkeen Eiristö lähtee ensi kertaa ulkomaan radoille kilpailemaan. Ruotsissa Kristianstadin kartingradalla ajetaan ensi viikonloppuna KZ2-luokan MM-kilpailu. Mukana kisassa on Eiristön lisäksi neljä muuta suomalaiskuskia. Kaiken kaikkiaan Ruotsissa kuljettajia on ajamassa peräti 90 ja taso luonnollisesti kova.