Jäsenyyksiin muutoksia

17.2.2021, klo 15.55

Autoliiton jäsenyyksiin tulee muutoksia ja jäsenetuihin parannuksia.

Autoliiton jäsenyyksiin on tulossa tämän vuoden aikana muutoksia, jotka parantavat jäsenten saamaa hyötyä kussakin jäsenlajissa. Maaliskuun alusta alkaen Varsinainen jäsenyys muuttuu Perus-jäsenyydeksi. Perus-jäsenen etuihin kuuluvat edelleen mm. Moottori-lehti, lukemattomat alennukset, kuten Nesteen-polttoaine-edut ja AL-kaupan jäsenhintaiset tuotteet, lainopillinen, tekninen ja matkailuneuvonta sekä autoilijoiden yleinen ja henkilökohtainen edunvalvonta.

Uusina etuina tarjolle tulee muun muassa Silmäaseman ilmainen vuosittainen optikon näöntarkastus, etuhintaan uusi Liikennenäkötutkimus sekä – 30 % kaikista silmälaseista kehyksineen ja linsseineen ja – 20 % kaikista aurinkolaseista ja runsaasti muita Silmäaseman alennuksia.

Jo nyt jäsenten käytössä olevaan Autoliiton Ajokoulu -verkko-oppimisympäristöön kehitetään parhaillaan jäsenille veloituksetonta ajotaidon ylläpitokurssia.

Autoliiton Perus-jäsenet ovat oikeutettuja saamaan myös veloituksetta puhelinneuvontaa jäsenten tiepalvelunumerosta joutuessaan ongelmatilanteeseen tienpäällä.

Plus-jäsenelle uusia etuja

Plus-jäsenyys säilyttää uudistuksessa nimensä, mutta sen sisältöä kehitetään entistäkin paremmaksi. Kaikkien Perus-jäsenen etujen lisäksi Plus-jäsenyyteen sisältyvät matkanjatkamispalvelut Suomessa ja yli 40 Euroopan maassa. Lisäksi Plus-jäsen saa jatkossa etuja auton kausitarkastuksista Motonetin toimipisteissä, edulliseen hintaan uuden Autoliiton Kuntotarkastusraportin K1-katsastusasemilta sekä tuntuvat edut rengashotellipalveluista Euromasterilta.

Perus-jäsenyyden hinta on 70 euroa/ 12 kk ja Plus-jäsenyys maksaa 121 euroa/ 12 kk. Samalla jäsenkortit saavat uuden ilmeen. Nykyiset Varsinaiset jäsenet ja Plus-jäsenet saavat heti käyttöönsä myös uudet edut. Uudenmalliset jäsenkortit tulevat normaalin laskutusrytmin mukaisesti. Jäsenlajeihin neuvotellaan koko ajan myös uusia jäsenetuja.

Voimassa olevat edut voi tarkistaa osoitteesta www.autoliitto.fi/jasenedut