Ilmaisia tuulilasitarkastuksia pääsiäisliikenteessä

17.4.2019, klo 08.00

Kirkkaasti turvallisin -kampanjan tavoitteena on saada autoilijat kiinnittämään huomiota tuulilasin kuntoon.

Autoliitto on jälleen mukana pääsiäisen aikaan järjestettävässä Kirkkaasti turvallisin -tuulilasikampanjassa, jonka tavoitteena on herättää autoilijat huolehtimaan tuulilasin kunnosta. Kampanja järjestetään yhdessä Autoalan Keskusliiton, Saint-Gobain Autoverin, Traficomin, Liikenneturvan ja Onnettomuustietoinstituutin kanssa.

Matalalla paistava aurinko tekee rikkinäisestä, kuluneesta tai likaisesta tuulilasista turvallisuusriskin. Tuulilasi on myös osa auton kantavaa rakennetta ja uudemmissa autoissa tuulilasin yhteyteen on asennettu kuljettaja avustavia järjestelmiä, joiden toiminta vaatii kirkasta näkyvyyttä. Harva tulee myöskään ajatelleeksi, että näkökentässä olevan halkeaman aiheuttama optinen vääristymä voi aiheuttaa jopa päänsärkyä.

Autoilijat voivat tarkastuttaa tuulilasin kunnon veloituksetta kiirastorstaina 18.4. klo 12-18, pitkäperjantaina 19.4. klo 11-17 ja pääsiäismaanantaina 22.4. klo 12-18. ABC-asemilla Lohjalla, Hämeenlinnan Tiiriössä, Lappeenrannan Viipurinportissa, Tupoksessa Oulun lähellä, Seinäjoella sekä Turun Koulukadulla.