Autoliitto valitsi kummikuljettajat kaudelle 2018 | Autoliitto

Autoliitto valitsi kummikuljettajat kaudelle 2018

ajokuva_kuva_annika_sinivuori.jpg
02.02.2018

Kaksi vauhdikasta nuorta autourheilijaa on valittu Autoliiton kummikuljettajiksi kaudelle 2018.

Autoliitto kehittää suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria urheilijoita tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi. Autoliiton AL-Sport -toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajan tulee olla 18-28 –vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

AL-Sport –toimikunta valitsi vuodelle 2018 kaksi kummikuljettajaa, joista toinen on uusi ja toinen jo muutaman vuotena kummikuljettajan toiminut autourheilija.

Uutena kummikuskina kauteen 2018 lähtee Joona Häyrinen, 20, Autoliiton Varkauden osastosta. Hän kilpailee rallisprintissä ja tavoittelee tänä vuonna sekä junioreiden SM-mitalia että Kaakkois-Suomen aluemestaruutta. Joonalla on myös tarkoitus päästä kokeilemaan kauden aikana rallia.

Toinen valittu on jo useamman vuoden mallikkaasti kummikuljettajapestiä hoitanut kartingkuljettaja Kaisa Eiristö, 22, Autoliiton Helsingin Seudun osastosta. Kaisa ajaa kartingin KZ2-luokassa SM -sarjan ja lisäksi suunnitelmissa on kisailla muutamissa EM-kilpailuissa ja MM-kilpailussa.

Autoliiton kummikuskien kauden tapahtumia voi seurata muun muassa heidän Facebook-sivuiltaan. Joonan sivut löytyvät osoitteesta https://www.facebook.com/jhayrinenracingteam/ ja Kaisan https://www.facebook.com/kaisaeiristoracing/.

Pääkuvan otti Annika Sinivuori.

Kaisa Eiristö Sportinfoto

Kaisa Eiristö. (Kuva: Sportinfoto)