Autoliiton palvelukeskuksen avajaisia vietetään lauantaina Lempäälässä | Autoliitto

Autoliiton palvelukeskuksen avajaisia vietetään lauantaina Lempäälässä

AL-autopalvelukeskus Ideapark, Lempäälän julkisivu.
31.08.2020

Autoliiton uusin AL-autopalvelukeskus sijaitsee paraatipaikalla, kauppakeskus Ideaparkin yhteydessä. Keskuksen viralliset avajaiset järjestetään lauantaina 5.9.2020.

Autoliitto on avannut viimeisen kymmenen vuoden aikana parikymmentä AL-autopalvelukeskusta eri puolille Suomea. AL-autopalvelukeskukset perustuvat vahvaan yhteistyöhön mukaan lähtevien yritysten kanssa. Yrittäjät toimivat keskuksissa itsenäisinä yrityksinä ja Autoliitto panostaa laadukkaaseen yhteistyöhön näiden kanssa.

Autoliitto saa AL-autopalvelukeskusten kautta näkyvyyttä ja Autoliiton palvelut mahdollisimman monen ihmisen lähelle. Yrittäjät hyötyvät puolestaan Autoliiton vahvasta tuotemerkistä, kampanjoista ja yhteisestä markkinoinnista ja Autoliiton jäsenet saavat monipuolisia jäsenetuja ja -palveluita.

Ensimmäiset AL-autopalvelukeskukset perustettiin yhdessä Autoliiton hinauskumppanien kanssa, mutta viime vuosina avatut keskukset ovat moniyrittäjäpohjaisia. Autoliiton jäsenet sekä muut asiakkaat hyötyvät entistä enemmän, kun samojen seinien sisäpuolella on useita autoilijoille palveluita tarjoavia yrityksiä.

Seitsemän miljoonan kävijän kauppakeskus

Autoliiton uusin AL-autopalvelukeskus on aloittanut toimintansa kesällä huippupaikalla, Lempäälän Ideaparkin yhteydessä. Vain 17 kilometrin päässä Tampereelta, aivan kolmostien varrella sijaitseva kauppakeskus houkuttelee vuosittain noin seitsemän miljoonaa kävijää ja kaksi miljoonaa autoa. Autoliiton AL-autopalvelukeskus sijaitsee Ideaparkin piha-alueen Tampereen puoleisessa päädyssä.

Ideaparkissa sijaitsi jo entuudestaan kuusi autoliikettä sisältävä 15 000 neliömetrin laajuinen Autoareena, jonka laajennusosassa Autoliiton AL-autopalvelukeskus sijaitsee. Autopalvelukeskuksen myötä Ideaparkin palveluvalikoima täydentyy autojen huolto- ja ylläpitopalveluilla.

AL-autopalvelukeskus Ideaparkin yrityksinä toimivat Autoklinikka, Uusi Autohuolto, HelppoKatsastus ja Koukkupaja. Autoklinikka on Suomen johtava vahinkokorjaamoketju, Uusi Autohuolto huoltaa ja korjaa kaikki automerkit, HelppoKatsastus on kasvava suomalainen katsastusketju ja Koukkupaja on Suomen suurin vetokoukkujen asennusketju. Näiden yritysten myötä AL-autopalvelukeskuksen palvelutarjonta kattaa autohuolto- ja -korjauspalvelut, lasinkorjaukset ja -vaihdot, katsastukset, kolarikorjaukset ja maalaukset, rengaspalvelut, vetolaiteasennukset, erilaiset autotarvikepalvelut ja pesupalvelut.

Avajaisia juhlitaan lauantaina

Autoliiton AL-autopalvelukeskus Ideaparkin avajaisriehaa vietetään lauantaina 5.9.2020 klo 10–17. Tarjolla on normaalien palveluiden lisäksi runsaasti aktiviteetteja ja huipputarjouksia. Avajaisarpajaisissa on palkintoina muun muassa Cobra-peruutustutka asennettuna Koukkupajassa, HelppoKatsastuksen katsastuspaketteja sekä Autoliiton tuotteita. Lisäksi Uusi Autohuolto arpoo kanta-asiakaslomakkeen täyttäneiden kesken Continentalin IceContact3 -talvirengaspaketin sekä renkaiden kausisäilytyksiä.

Koukkupaja jakaa tapahtumassa ilmaisia vetokoukun nuppisuojia, HelppoKatsastuksen katsastuspaketeista saa avajaispäivänä 50 % alennuksen ja Uusi Autohuolto antaa 1.–11.9. aikana tehtyihin varauksiin huolloista 15 % ja korjauksista 10 % alennuksen. Myös muita etuja on tarjolla. Autoliiton jäsenet saavat muinakin aikoina mm. Koukkupajalta sekä Uudelta Autohuollolta sijaisauton veloituksetta, minkä lisäksi Uusi Autohuolto tarjoaa 10 % jäsenalennuksen määräaikaishuolloista.

Mikroautorata ja tieliikennelakia

Tieliikennelain kokonaisuudistus astui voimaan kesäkuun alussa ja moni asia muuttui liikenteessä. Lain myötä tuli uusia liikennemerkkejä, ajoratamerkinnät muuttuvat valkoisiksi ja muutoksia tuli myös väistämissääntöihin tietyissä tilanteissa. Jos jokin uudessa tieliikennelaissa on jäänyt askarruttamaan, kannattaa AL-autopalvelukeskus Ideaparkin avajaispäivänä suunnata Lempäälään. Siellä nimittäin Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen pitää kerran tunnissa lyhyen infotilaisuuden tieliikennelain tuomista muutoksista. Tilaisuudessa on mahdollisuus myös kysy mieltä askarruttavista asioista

Varma yleisömagneetti on Motorspacen mikroautot, joilla pääsee ajamaan veloituksetta tapahtumaa varten rakennetulla radalla. Mikro-autot ovat ajettavissa klo 11-16.30.

Autoliiton tiepalvelumiehet ovat myös esittelemässä toimintaansa sekä uutta ja vähän vanhempaa kalustoa. Tutustumaan pääsee nimittäin uunituoreeseen Turun alueen tiepalveluautoon, Ford Transit Customiin sekä retrotiepalveluauto farmari-Wartburgiin.

Tapahtumassa voi tietenkin myös liittyä Autoliiton jäseneksi ja päivittää jäsenyyttään.

Avajaisten ohjelma