Autoliiton Ajokoulu uudistuu

Opetuskolmio
26.06.2018

Ajokorttilaki muuttuu ensi sunnuntaina ja Autoliiton Ajokoulu päivitetään entistäkin paremmaksi.

Autoliiton Ajokoulua päivitetään uuden ajokorttilain mukaiseksi lain astuessa voimaan ja kuljettajatutkinnon teoriakokeen muuttuessa 1.7.2018. Muun muassa opettajan teoriakokeen harjoittelumateriaalit poistuvat, koska opetuslupaopettajalta ei 1.7. alkaen enää edellytetä teoriakokeen suorittamista. Oppilaan teoriakokeen harjoitteluun lisätään riskientunnistamistehtäviä ja muutenkin harjoittelumateriaalit päivitetään vastaamaan mahdollisimman hyvin uutta teoriakoetta. Oppituntimateriaalien videoita sekä nettikirjaa päivitetään uudistusten edellyttämällä tavalla. Muutokset palveluun tehdään tällä viikolla, minkä takia palvelussa saattaa esiintyä hetkellisiä toimintahäiriöitä.

Osa palvelun materiaaleista (mm. lomakkeet, lomakkeiden täyttöohjevideo sekä kuljettajatutkintovideot) poistetaan hetkellisesti palvelusta. Ne kuitenkin palautetaan mahdollisimman pian eli heti kun uudet versiot niistä ovat saatavilla. Myös muita hienosäätöjä tehdään heinä-elokuun aikana. Pahoittelemme päivitystöistä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ja tiettyjen ominaisuuksien hetkellistä poissaoloa.

Lopputuloksena jäsenemme saavat entistä ehomman ja monipuolisemman kokonaisuuden B-luokan opetuslupaopetuksen tueksi.