Autoliitolta automatkailijan Saksa-opas

Autolomalle Saksaan -kirja
04.01.2018

Autoliiton viime vuosina julkaisemat Norja- ja Baltia-kirjat saavat nyt jatkoa Saksaa esittelevällä autolomaoppaalla. Uutuus ilmestyy maanantaina 8.1.2018.

Saksa on vuodesta toiseen suomalaisten suosituimpia autolomakohteita. Suuri maa tarjoaa monenlaista nähtävää aina merenrannoista vuoristoon ja vehmaista jokilaaksoista laajoihin metsäalueisiin. Ainutlaatuisen Saksasta tekevät kuitenkin sen lukemattomat pikkukaupungit värikkäine puuristikkotaloineen sekä jännittävät suurkaupungit upeine museoineen.

Saksaan on helppo ja melko nopea mennä omalla autolla joko Ruotsin ja Tanskan tai Baltian läpi tai vaikka suoraan laivalla Travemündeen. Autoliiton uudessa Saksa-oppaassa esitelläänkin vaihtoehtoisia reittejä Suomesta Saksaan.

Ajokulttuuri Saksassa poikkeaa suomalaisesta muun muassa siinä, että osalla moottoriteistä on vapaat nopeudet. Myös jotkut liikennesäännöt saattavat yllättää, jos niihin ei ole perehtynyt etukäteen. Autoliiton oppaassa kerrotaan mitä tulee tietää ajamisesta Saksassa ja esitellään erikoisempia liikennemerkkejä ja avataan liikennemääräyksiä ja sääntöjä. Saksan kaupungeissa on muun muassa ympäristövyöhykkeitä, joihin ajaminen edellyttää autokohtaisen tarran hankkimista. Ilman tarraa moneen kaupunkiin ei ole asiaa.

Autolomalle Saksaan -kirja kertoo parhaista ajankohdista matkustaa maahan huomioiden ilmaston ja loma-ajat. Kirjassa annetaan vinkkejä myös majoitusvaihtoehdoista ja saksalaisen keittiön antimista. Kirja vastaa lisäksi moniin käytännön kysymyksiin, jotka nousevat esiin lomaa suunniteltaessa.

”Pyrimme jatkuvasti vastaamaan automatkailijoiden toiveisiin uusia oppaita suunnitellessamme. Kattavaa automatkailijan Saksa-opasta on kyselty meiltä paljon, koska edellisen julkaisusta on jo kymmenisen vuotta aikaa”, Autoliiton matkailupäällikkö Susanna Suokonautio-Hynninen kertoo.

Autolomalle Saksaan –kirjan hinta on 37 € (Autoliiton jäsenille 29 €). Kirjassa on 192 sivua. Kirjaa myydään AL-kaupassa www.kauppa.autoliitto.fi, Autoliiton myymälöissä sekä hyvin varustetuissa kirjakaupoissa.

Autolomalle Saksaan -kirja