13.5.2022 - 15.5.2022

Kuopio

Autoliiton liittokokous 2022

Autoliiton liittokokous pidettiin 13.-15.5.2022  Kuopion Scandic hotellissa. Pohjois-Savon osaston isännöimässä tapahtumassa paikalla oli n 200 autoliittolaista aktiivia eri puolilta Suomea.  Pitkästä aikaa oli mahdollisuus tavata toisiaan, vaihtaa kuulumisia sekä saada paikan päällä ajankohtaista tietoa  liiton hankkeista, edunvalvonnasta ja muusta toiminnasta.
Päivät aloitettiin perinteisellä Tähtiajolla, jossa autokunnat ajelivat Kuopion aluetta kierrellen ja erinäisiä tehtäviä suorittaen. Liittovaltuusto ja Autoliiton hallitukset sekä vaalivaliokunta pitivät myös kokouksensa. Kokousten lisäksi oli myös Pohjois-Savon osaston järjestämää vapaamuotoisempaa ohjelmaa, niin perjantaina kuin iltajuhlan yhteydessä lauantainakin. Kuopion kaupungin tervehdyksen iltajuhlaan toi kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Tuula Väätäinen.

Varsinaisessa kokouksessa käsiteltiin muun muassa liiton sääntöjen 10 §:n määräämät asiat, hyväksyttiin toisen kerran liiton sääntöjen 11 ja 12 §:n muutos sekä valittiin Autoliiton hallituksen puheenjohtaja, liittovaltuusto ja vaalivaliokunnan jäsenet.
Autoliiton liittokokous valitsi yksimielisesti Timo Luoma-ahon puheenjohtajaksi uudelle kaksivuotiskaudelle. Onnea valituille ja menestystä luottamustoimiin!

Kuvat: Juha Lamberg

Autoliiton Pohjois-Savon osasto teki suuren työn tapahtuman järjestelyissä ja isännöi liittokokousviikonloppua savolaisella lupsakkuudella!
puheenjohtaja_liittokokouksessa
Liittokokouksessa Autoliiton puheenjohtajana jatkamaan valittu Timo Luoma-aho piti liittokokousviikonlopun avauspuheenvuoron.
Pohjois-Savon osaston puheenjohtaja Jyrki Knuutinen toivotti liittokokousosallistujat tervetulleiksi.
Kansanedustaja Marko Kilpi piti varsinaisen liittokokouksen juhlapuheen.
Liittokokouksessa jaettiin myös huomionosoituksia: Autoliiton ansiomitali soljella: Reijo Häkkinen, Helsingin seudun osasto (vas)  Eero Kiiskinen, Joensuun osasto (kesk) sekä Martti Merilinna (oik),  Helsingin seudun osasto. Martti Merilinnalle, Autoliiton entiselle pitkäaikaiselle puheenjohtajalle, ojennettiin myös 6.12.2021 myönnetty Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki osoituksena merkittävästä panoksesta Autoliiton toiminnassa.