Autoliitto ry liittokokous 2020 | Autoliitto

Autoliitto ry liittokokous 2020

12.09.2020

Autoliiton liittokokous pidettiin 12.9.2020 Lahden Sibeliustalossa.

Autoliitto ry:n sääntömääräinen liittokokous pidettiin Lahden Sibeliustalolla lauantaina 12.9.2020. Liittokokous on Autoliitto ry:n korkein päättävä elin. Liittokokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat ja valittiin liitolle uusi puheenjohtaja, liittovaltuusto sekä vaalivaliokunta.

Autoliitto ry:n uudeksi puheenjohtajaksi valittiin jyväskyläläinen toimitusjohtaja Timo Luoma-aho.  Autoliiton puheenjohtajana 12 vuotta toiminut Martti Merilinna ei asettunut enää puheenjohtajaehdokkaaksi.

Puheenjohtajan kausi on kahden vuoden mittainen. Jyväskyläläisellä Luoma-aholla on pitkä kokemus Autoliiton eri luottamustehtävistä. Hän on ollut mukana Autoliiton toiminnassa vuodesta 1972 lähtien, yhteensä lähes 20 vuotta hallituksen jäsenenä. Viimeiset kuusi vuotta Luoma-aho on ollut Autoliitto ry:n varapuheenjohtaja. Luoma-aho saa johdettavakseen vahvassa kunnossa olevan Autoliiton, jonka edunvalvontatyölle on tänä päivänä suurempi tarve kuin koskaan aiemmin.