AL-Sport-liittopäivät

01.04.2017 07:30 - 02.04.2017 12:30

AL-Sport –liittopäivät vietettiin 31.3 – 2.4.2017 Härmän Kylpylässä, Ylihärmässä.

Autoliiton AL-Sport liittopäiviä vietettiin tänä keväänä Pohjanmaan lakeuksilla.
Osastoaktiiveja ja autourheiluhenkisiä jäseniä saapui yli 200-päinen joukko viettämään viikonloppua Härmän kuntokeskukseen 31.3.-2.4.2017.
AL-Sport toimikunta kokousti jo perjantaina 31.3. Lauantai  aloitettiin perinteisellä Tähtiajolla, joka ajettiin jo 91. kerran. Päivien monipuoliseen ohjelmaan sisältyi mm. järjestö- ja edunvalvonta-asioita, liittovaltuuston kokous, infoa Autoliiton ajokoulusta ja ikäautoilijakoulutuksista sekä kilpailuiden järjestämisestä. Lisäksi kuulimme Tommi Mäkisen Toyota Gazoo Racing tallin toiminnasta ja  kummikuljettajien kaudesta. Tapahtumaan mahtui vielä kiertoajelu ja käynti Härmän osaston moottoriurheiluradalla.  Lauantain iltaohjelmaan toi tervehdyksensä Kauhavan kaupunginjohtaja Markku Lumio.  Illallisen ohessa palkittiin Autoliiton ja AL-Sportin ansioituneet. Illan päätteeksi ajettiin jokamiehenluokan simulaattoreilla  aika-ajojen kautta tiukkoihin finaaleihin ja saatiin päivien mestarit palkittua.

Lämmin kiitos Härmän osastolle hienosti järjestetyistä päivistä!

AL-Sport liittopäivillä palkitut:

Tapiola Malja:  Heli Hietala, Härmän osastosta.  Maljan luovutti Lähi-Tapiolan myyntipäällikkö Jukka Äyrä.
Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansioristi: Raimo Alm, Helsingin seudun osasto.  Risti on myönnetty opetus- ja kulttuuriministeriössä 27.2.2017.
Autoliiton ansiomitali soljella:  Unto Kallela, Luoteis-Uudenmaan osasto

Autoliiton kultainen ansiomerkki:
Jukka Joutsjoki, Keski-Uudenmaan osasto
Elsa Kvist, Ylä-Savo osasto
Pentti Kaihoniemi, Tampereen seudun osasto
Heimo Yrjönsalo, Lohjan osasto
Jukka Suominen, Helsingin seudun osasto
Heikki Strandén, Helsingin seudun osasto

AL-Sport palkitsemiset:
Vuoden 2016 AL-Sport autourheilija:  Jere Kalliokoski, Härmän osasto
Vuoden 2016 AL-Sport toimitsija: Seppo Halén, Helsingin seudun osasto
Vuoden 2016 Ratatuomari; Kallen Malja:  Markku Tiainen, Finnairin Autokerho
AL-Sport numeroitu standaari:  Juha Lamberg, Jyväskylän osasto

Päivien avauspuheenvuorot; Heli Hietala, AL-Härmä pj; Jorma Halttu, AL-Sport tmk pj; Martti Merilinna , Autoliitto puheenjohtaja; Pasi Nieminen, Autoliitto ry toimitusjohtaja sekä Ari Rajala, AL-Palvelut Oy toimitusjohtaja.

SLU:n ansioristi, Raimo Alm.  Autoliiton ansiomitali soljella, Unto Kallela.

Tapiola- Malja, Heli Hietala

Autoliiton kultainen ansiomerkki, Pentti Kaihoniemi, Elsa Kvist, Jukka Joutsjoki,

Unto Kallela (ansiomitali soljella) ja Heimo Yrjönsalo

Haminan osasto jakoi Vuoden Väläys-palkinnon Oulun osastolle.

91:n Tähtiajon kolme parasta joukkuetta: Osmo Tervo/Juha Lamberg (vas. sija 2.), Anneli Hakala/Heikki Hakala (kesk.1.sija) sekä Asta Sarvela/ Veli Valli (oik. sija 3.)

Autoliiton kolmesta kummikuljettajasta Tapio Nirvi ja Kaisa Eiristö olivat Härmässä kertomassa kisakaudestaan. Kolmas kummikuljettaja, Jere Kalliokoski, oli viikonloppuna kilpailemassa Barcelonassa ja toi tilaisuuteen tervehdyksensä videon välityksellä.

Loppuillasta ajettiin kilpaa jokamiehenluokan simulaattoreilla.