27.6.2024 klo 10:00 - klo 20:00

Alastaro Circuit

Jarno Saarisentie, 32560, Virttaa

Osallistu Autoliiton rata-ajopäivään

Suosittu rata-ajopäivä järjestetään jälleen kesäkuussa jäsenillemme.

Rata-ajopäivän tarkoituksena on mahdollistaa omien ajotaitojen testaaminen oikealla moottoriradalla turva-alueineen. Radalla saa ja kuuluukin ajaa kovaa, mikä ei normaalissa liikenteessä ole sallittua.

Rata-ajopäivä soveltuu niin kokeneille kuljettajille kuin vasta-alkajille. Vaikka et olisi koskaan ajanut radalla ja vaikka ajokokemuksesi olisi muutenkin vähäistä, voit hyvin osallistua päivään. Ennen päivää kerrataan radalla ajamisen perusperiaatteet, minkä jälkeen osallistujat jaetaan taito- ja nopeustason mukaisiin ryhmiin. Sen jälkeen jokainen pääsee kokeilemaan kovaa ajamista omien kykyjen rajoissa.

Rata on varattu moottoripyöräilijöille klo 10–15 ja autoilijoille klo 15–20. Sekä autoilla että moottoripyörillä kukin ryhmä ajaa 20 minuutin vetoja kerrallaan.

Rata-ajopäivään osallistutaan omilla ajoneuvoilla. Liikennevakuutus on ajoneuvoille pakollinen ja muun ajovarustuksen on oltava rata-ajoon soveltuva. Ajo tapahtuu omalla vastuulla.

Autoliiton rata-ajopäivän hinta on sekä motoristeille että autoilijoille vain 40 euroa. Jos haluat osallistua molempiin tapahtumiin, ota yhteyttä osoitteeseen autoliitto(at)autoliitto.fi. Päivä on tarkoitettu vain Autoliiton jäsenille.

Ilmoittaudu mukaan maksamalla osallistumisesi

Motoristien rata-ajopäivään