Pitkä loma Aurinkorannikolla, Autoliiton jäsenmatka 7.11.- 28.11.2020 | Autoliitto

Pitkä loma Aurinkorannikolla, Autoliiton jäsenmatka 7.11.- 28.11.2020

Aurinkorannikolla nautit lomastasi kaikin aistein, päivälämpötilat talvellakin ovat miellyttäviä. Aurinkoinen Andalusia on tyypillisintä Espanjaa! Andalusia on värikkäiden elämysten cocktail, josta tekee täydellisen elämyksen ihana ilmasto, maukas ruoka, hyvät viinit, uskomattomat nähtävyydet ja kulttuuri.

Aurinkorannikko upeine rantoineen ja rantakatuineen on viihtyisä lomakohde ja koko Andalusian rannikkoalueen, vuoriston ja maaseudun nähtävyydet houkuttelevat erilaisille retkille. Omatoimisille suosittelemme myös autonvuokrausta etukäteen. Malaga on trendikäs kulttuurikaupunki, onhan se maailmankuulun taidemaalarin Pablo Picasson syntymäkaupunki. Iso-Britanniaan kuuluva Gibraltar on mielenkiintoinen vierailukohde - se on kuin oma maailmansa Gibraltarinsalmen rannalla.

MATKAN AJANKOHTA JA HINTA 7.11.- 28.11.2020 (la-la, 21 vrk): 1870 €/hlö - huoneet, jossa sivuttainen merinäköala

Hintaan sisältyy:

•  Finnairin reittilennot Malagaan veroineen
  •  lentokenttäkuljetukset kohteessa
  •  majoitus Amarqua**** hotellissa, huoneissa sivuttainen merinäköala
  •  puolihoito eli aamiainen ja illallinen sisältäen myös veden ja lasin viiniä
  •  tervetuloinfo ja suomenkielisen oppaan hotellipäivystykset 2 x viikossa sekä puhelinpäivystys x 3 viikossa
  •  ostosretki Gibraltarille ja retki Antqueraan
  •  matkatavarat lennolla 1 x 23kg laukku per henkilö sekä käsimatkatavara 1x 8 kg/hlö
  • istumapaikkavaraukset lennoilla etukäteen

Lisämaksusta:

• kahden hengen huone yhdelle 780€/hlö
  • ​Lisämaksullinen kokopäiväretki Rondaan, hinta noin 60 €/hlö. Reilun sadan kilometrin päässä Torremolinoksesta sijaitsee upea vuoristokaupunki Ronda. Kaupunki on rakennettu korkealle kukkulalle, jonka syvä El Tajo -rotko jakaa kahtia. Syvä rotko tekee Rondan maisemasta erityisen, sillä rotkon erottamat kaupunginosat on yhdistetty valtavalla sillalla. Maisemia voi ihastella monesta paikasta, mutta upeimmillaan ne ovat juuri 1700-luvulla rakennetulta Puento Nuevo -sillalta. Ronda sijaitsee 750 metrin korkeudessa merenpinnasta mitattuna, joten henkeäsalpaavia maisemia on silmänkantamattomiin. Retken kesto noin 7 tuntia, hintaan sisältyy bussi ja suomea puhuva opas, viininmaistajaiset ja tapakset. Retki varataan ja maksetaan hotellissa, lisätiedot hotelliedustajaltamme.

Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille!

Matkaohjelma: (sitoumuksetta, muutokset retkipäivissä mahdollisia)

Lentoaikataulu: Finnair

07.11. AY1673 Helsinki-Malaga klo 16.25 – 20.05.
28.11. AY1672 Malaga-Helsinki klo 10.30 – 16.00

Lentovaraukseen sisältyy 1 kpl 23 kilon ruumaan menevää matkalaukkua ja max 8 kg käsimatkatavara.   Lennoilla tarjoillaan kahvia, teetä ja mustikkamehua veloituksetta, kaikki muu tarjoilu on maksullista.

Muistathan ottaa passin tai EU-henkilökortin mukaan!

Lauantai 7.11.

• Lento Helsingistä Malagaan. Kentällä tulee olla viimeistään 2 tuntia ennen koneen ilmoitettua lähtöaikaa.
  • Paikallinen suomenkielinen opas on vastassa tuloaulan ulkopuolella, kyltin ”Autoliitto” kanssa.
  • Bussikuljetus hotelliin ja majoittuminen. Saapumisajasta johtuen kevyt, kylmä illallinen hotellin ravintolassa.

Sunnuntai 8.11.

• Aamiainen hotellissa.
  • Pieni tervetulotilaisuus hotellissa. Edustajamme kertoo käytännön vinkkejä mukavaan lomaan.
  • Illallinen hotellissa.

Maanantai 9.11. – Torstai 12.11.

• Vapaata aikaa Torremolinoksessa.
  • Aikaa nauttia auringosta, rantabulevardin tunnelmasta, Torremolinoksen nähtävyyksistä ja ostosmahdollisuuksista.
  • Aikaa omatoimisille retkille, esimerkiksi Malagaan pääsee helposti omatoimisesti paikallisjunalla.

Perjantai 13.11.

• Retki Torcal, Antequera, Archidona, lähtö aamulla. Torchalin luonnonpuisto sijaitsee noin tunnin matkan päässä Malagasta ja on vaikuttava alue, joka muodostuu suurista kivimuodostelmista. Siellä voi kävellä noin 45 min kestävän reitin ja ihailla luonnon ihmeitä, tai katsella vain näköalapaikalta ilman kävelyä. Antequera on Malagan provinssin entinen pääkaupunki, jonka historiallisessa vanhassa kaupungissa tehdään kävelykierros. Alueella on oliivipuuviljelmiä silmänkantamattomiin ja retkeen sisältyy myös vierailu luomuöljyä valmistavassa oliiviöljytehtaassa. Lisäksi käydään Archidonan pikkukaupungissa, jonka  luostarista voi ostaa nunnien tekemiä leivonnaisia. Archidonassa juodaan kahvit ja “churrot”. Retkellä mukana suomenkielinen opas.

Lauantai 14.11.- Maanantai 16.11.

• Vapaata aikaa Torremolinoksessa.

Tiistai 17.11.

• Kokopäivän ostosretki Gibraltarille, lähtö aamulla, aikaa perillä noin 4 tuntia tehdä ostoksia ja käydä vaikka aidossa brittipubissa. Mukana suomea puhuva opas, joka vastaa kysymyksiin, ajomatka noin 130 km/suunta.
  • HUOM! Retkellä oltava mukana voimassa oleva passi!

Keskiviikko 18.11.  – Perjantai 27.11.

• Vapaata aikaa Benalmadenassa.

Lauantai 28.11.

• Kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin.

Hotelli

MS Amaragua ****
Los Nidos, 23, 29620 Torremolinos, Espanja
Hyvän asiakaspalautteen saanut MS Amaragua sijaitsee La Carihuela -rannan vieressä Torremolinoksessa lyhyen kävelymatkan päässä Benalmádenan venesatamasta. Amaraguan perushuoneissa on parveke, joista on kaupunkinäkymät. Ryhmän käytössä on huoneet, joissa on sivuttainen merinäköala. Kaikissa huoneissa on ilmastointi, satelliitti-tv, minibaari ja tallelokero. Hotellissa on sisä- ja ulkouima-altaat, suuri aurinkoterassi ja puutarha. Wellness-keskuksessa on sisäuima-allas ja poreallas. Kylpylässä on lisäksi kuntosali, sauna ja turkkilainen sauna.  Hotellissa on ilmainen wifi.
MS Amaraguassa on buffetravintola, jossa tarjoillaan tyypillistä välimerellistä ruokaa. Myös gluteenittomat ruokalistat ovat saatavilla etukäteen pyydettäessä. Juomia ja välipaloja on tarjolla altaan viereisessä snackbaarissa. Hotellissa on myös aulabaari, jossa voi rentoutua elävän musiikin parissa.
Ohessa vielä linkki hotellin omille internet-sivuille: https://www.amaragua.com/en/rooms.html

Hintaan sisältyy puolihoito eli aamiainen ja illallinen.   Molemmat ruokailut buffet-tyyliin ja myös vesi ja lasillinen talon viiniä sisältyvät. Aamiainen klo 07.30 - 10.30, Illallinen klo 19.00 - 21.30 (sitoumuksetta.)

TÄRKEÄÄ!

Passi tai EU-henkilökortti mukaan!

Matkaliput ja vahvistus - Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.
Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä. Tarkistakaa, että nimet, lähtöpäivä sekä – lento- ja hotellitiedot ovat oikein matkadokumenteissanne.

Matkavakuutus ei sisälly hintaan.
Suosittelemme kaikille matkan aikana voimassaolevaa matkavakuutusta ja sen voimassaolon tarkistusta jo matkavarausta tehtäessä peruutuskulujen sekä henkilö- ja matkatavaravahinkojen varalle.

Erikoisruokavalio
Muistathan ilmoittaa erikoisruokavaliosta viimeistään 7 työpäivää ennen matkaa.
Mikäli erikoisruokavaliot ilmoitetaan myöhemmin/vasta matkalla, emme voi taata, että niiden järjestäminen onnistuu, tai se saattaa viivyttää paitsi omaa, myös koko ryhmän ruokailua.

Rokotukset ja lääkkeet
Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.
Omat välttämättömät lääkkeet kannattaa pakata käsimatkatavaroihin!

Eurooppalainen sairaanhoitokortti
Eurooppalaisen sairaanhoitokortin hankkimista suositellaan. Eurooppalaista sairaanhoitokortista lisätietoa Kelan verkkosivuilta www.kela.fi

Matkan hinta perustuu
31.5.2019 voimassa olleisiin hintoihin. Hinnat tarkistetaan n. 6 viikkoa ennen lähtöpäivää.
Ennakkomaksu on 500 €/hlö.

Minimimatkustajamäärä
Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 25 matkustajaa.

Rajoitteet
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille.

Matkaehdot
Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän Suomen Matka-Agenttien Erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Valuutta:  Euro
Kieli: espanja, englanti
Aikaero: -1 tuntia Suomen aikaan

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:
Täältä   tai