Pariisin autonäyttely, the Paris motor show 20. – 24.10.2022 | Autoliitto

Pariisin autonäyttely, the Paris motor show 20. – 24.10.2022

Mondial de l'Automobile, the Paris motor show 20. – 24.10.2022 to-ma

Pariisin autonäyttely (ranskaksi Mondial de l’Automobile), joka oli maailman ensimmäinen auto-show ja nykyisin yksi tunnetuimmista, järjestetään kahden vuoden välein. Lähde mukaan tutustumaan autoilun uusimpiin trendeihin ja samalla tutustumaan lumoavaan Pariisiin, jossa ryhmämme majoittuu trendikkääseen  Latinalaiskortteliin Seinen itärannalla.

Matka-ajankohta ja hinta:
20.10. - 24.10.2022 (to-ma) 1470 € /hlö,
jaetussa kahden hengen huoneessa

Hintaan sisältyy:

* Finnairin lennot Helsinki-Pariisi-Helsinki veroineen ja istumapaikkoineen

* matkaohjelman mukaiset kuljetukset sis myös kiertoajelun saapumisen yhteydessä

* majoittuminen jaetussa kahden hengen huoneessa

* hotelliaamiaiset, tervetuloillallinen (3 ruokalajia, ¼ viini, mineraalivesi )

* hotellivero

* suomenkielisen oppaan palvelut matkan ajan Ranskassa

* käynti automessuilla 1pv suomalaisen oppaan johdolla, sisältäen menokuljetuksen

* kiertokävely Latinalaiskortteleissa

* illallisristeily Seinellä

Lisämaksusta

* yhden hengen huonelisä 710 €. (Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.)
* pääsylippu messuille (hinta vielä auki)

Matkaohjelma (muutokset mahdollisia)

Lentoaikataulu Finnair
20.10. to Helsinki -Pariisi AY 1575 klo 12.15–14.20
24.10. ma Pariisi - Helsinki AY 1574 klo 12.20–16.15

To 20.10.
Finnairin suora lento AY1575 saapuu Helsingistä Pariisiin klo 14:20. Ryhmää on tuloaulassa vastassa suomenkielinen paikallisopas. Lähdemme suoraan lentokentältä kaupunkikiertoajelulle, jonka aikana näemme tunnetuimmat nähtävyydet, kuten Concordeaukion, Champs Elysées´n paraatikadun, Riemukaaren, Louvren, Notre Damen katedraalin, Latinalaiskorttelit, Seine-joen kauniine siltoineen, Eiffel-tornin ja paljon muuta. Samalla kuulemme kaupungin historiasta ja nykypäivästä. Kierroksen päätteeksi majoitumme keskeisellä paikalla sijaitsevaan hotelliimme. Illalla nautimme yhteisen tervetuliaisillallisen hotellin lähellä sijaitsevassa ravintolassa.

Pe 21.10.
Paris Motor Show -messupäivä. Kuljetus messuille bussilla, oppaan johdolla, opas on mukana (4 ensimmäistä tuntia). Paluu ominpäin hotelliin metrolla.

La 22.10.
Kävelykierros Latinalaiskorttelissa, jonka aikana nautimme viehättävästä pariisilaistunnelmasta, kiireettömästä kävelystä pitkin Seinen rantaa maisemia ihaillen ja paikallistamme Pariisin ehkä kuuluisimmat kahvilat, Cafe de Flore’n ja Cafe des deux Magots’n. Jatkamme kävelyä kohti Maria Medicin toimeksiannosta vuonna 1615 toteutettua Luxemburgin eleganttia 24ha:n alueelle levittyvää puistopuutarhaa, jota hoitaa yli 80 puutarhuria. Näemme (ulkoapäin) Luxembourgin palatsin, jossa toimii Ranskan senaatti. Omakustanteinen kahvitauko kävelykierroksen aikana. Illalla risteilyillallinen, jonka aikana nautitaan kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen ja päästään ihailemaan upeasti valaistua kuvankaunista kaupunkia ja sen tärkeimpiä nähtävyyksiä Seine-joelta käsin. Opas mukana illallisella, tilausbussikuljetus (meno-paluu).

Su 23.10.
Vapaapäivä omia löytöretkiä varten; museoon, nähtävyyksille tai vain viettämään aikaa Pariisissa ilman sen suurempia suunnitelmia – valinta on sinun!

Ma 24.10.
Hotellissa nautitun aamiaisen jälkeen tilausbussikuljetus Charles de Gaullen lentokentälle, josta Finnairin suora lento AY1574 Helsinkiin lähtee klo 12:20

Majoitus:

Hotel André Latin ***

50-52 Rue Gay-Lussac, 5. kaupunginosa Pantheon - Saint-Michel, 75005 Pariisi, Ranska

Hotel André Latin sijaitsee Pariisin vasemmalla rannalla 5 minuutin kävelymatkan päässä Luxembourg-puistosta ja Panthéonista. Hotellissa on ilmastoidut huoneet ja 24h-vastaanotto. Käytettävissä on internetyhteys.

Hotel André Latinin huoneissa on varustettu satelliitti-tv, puhelin ja oma kylpyhuone. Kkaikkiin kerroksiin pääsee hissillä. Hotel André Latin tarjoaa mannermaisen aamiaisen joka aamu, ja asiakkaat voivat nauttia sen aamiaishuoneessa tai omassa huoneessaan.

Hotel André Latin sijaitsee 500 metrin päässä Luxembourg-metroasemasta (linja B). Place Mongen metroasema (linja 7) on 700 metrin päässä hotellista. Jardin des Plantes -puisto on 10 minuutin kävelymatkan päässä.

Paris Expo Porte de Versailles,
Place de la Porte de Versailles, 75015 Paris, Paris, Île-de-France, France

TÄRKEÄÄ!

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä!

LASKUT JA VAHVISTUS
Ennakkomaksu on 50% matkan hinnasta. Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa/henkilökortissa). Matkadokumentteihin tulee merkitä se nimi, joka on ensimmäisenä passissa/henkilökortissa, ja siinä muodossa, sekä sukunimi kokonaisuudessaan.

MATKADOKUMENTIT
Matkadokumentit (matkaohjelma, lentomatkoilla lentoliput) lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä valitsemallasi tavalla (sähköpostitse/postin välityksellä). Laivamatkoilla laivaannousukortit jaetaan satamassa lähtöpäivänä.

MATKUSTUSASIAKIRJAT (PASSI JA HENKILÖKORTTI)
Matkustusasiakirjoja ovat passi ja henkilökortti, joita voi hakea Suomessa poliisilta ja ulkomailla Suomen ulkomaanedustustosta. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai virallinen henkilötodistus. Suomen kansalaisena voit käyttää passin sijasta matkustusasiakirjana henkilökorttia EU-maihin ja joihinkin muihin Euroopan maihin matkustaessasi. Lisätietoja henkilökortin käytöstä saat poliisi.fi-palvelusta.

Tarkistathan passin/henkilökortin maakohtaisen voimassaolovaatimuksen hyvissä ajoin ennen matkaa. Tarkistathan myös, että passi/henkilökortti on ehjä ja voimassa! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset.

MATKAVAKUUTUS
Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ
Matka edellyttää vähintään 20 matkustajaa.

Vastuullinen matkanjärjestäjä
MATKA-AGENTIT/ETE Oy

MATKAEHDOT
Matkoilla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja.

RAJOITTEET
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS
Tarkistahan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Suomen terveysviranomaisten suositus on, että kaikilla tulisi olla suoja vähintään jäykkäkouristusta, kurkkumätää, tuhkarokkoa, vihurirokkoa, sikotautia ja poliota vastaan. Myös A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Lisätietoa rokote.fi. / thl.fi. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa julkiseen sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortti on maksuton ja se anotaan Kelasta. Kortti ei korvaa matkavakuutusta!

TURVALLISUUS
Ajankohtaiset matkustus- ja turvallisuustiedotteet Ulkoministeriön sivuilta um.fi. Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä, oman harkintanne mukaan.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai