Toiminta | Autoliitto

Autoliiton Ylä-Savon osastoon kuuluu yli 900 jäsentä koko Ylä-Savon alueelta.
Kiuruveden ja Pielaveden osasto yhdistyivät keväällä 2016 osastoomme. Muut on Lapinlahti ja Varpaisjärvi ja Keitele.

Osastomme on aktiivisesti järjestänyt erilaisia tapahtumia ja vierailuja  mm. Olville, Ponsselle, Profilelle. Lisäksi olemme olleet erilaisissa tapahtumissa mukana esittelemässä Autoliittoa ja toimineet liikenteenohjauksissa ja toimitsijoina. Myös Vapepa-toiminnassa olemme mukana omalla hälytysryhmällä.

Osastomme on järjestänyt jo yli 13 kertaa perinteisen  Auton Päivän Iisalmessa A-katsastusasemalla. Tapahtuma on yksi Suomen suurimmista ja se ollut suosittu.
Kävijöitä on ollut valtavasti vauvasta vaariin monipuolisen ohjelman vuoksi.

Kouluilla olemme käyneet pitämässä liikennevalistustilaisuuksia ja jakamassa ekaluokkalaisille huomioliivejä koulujen alkaessa.

Tiepalvelu

Osastomme ainut tiepalvelumies Pertti Sarivirta on toiminut tiepalvelumiehenä jo 42 vuotta.
Autoliitto myönsi hänelle Kunniatiepalvelumiehen nimen ja arvonumeron tunnustuksena tiepalvelun eteen tehdystä pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstä.Titteli myönnettiin valtakunnallisilla Tiepalvelupäivillä Hyrynsalmen Ukkohallassa kesäkuussa 2016.

Vapepa

Osastomme on osallistunut aktiivisesti erilaisiin Vapepan koulutuksiin, tapahtumiin ja etsintöihin. Osastollamme on oma Vapepan hälytysryhmä.