Flying Finn 100 Karting auto Varkauden osastolle | Autoliitto

Flying Finn 100 Karting auto Varkauden osastolle

02.03.2018

Autoliiton Varkauden osasto on käynnistänyt osaston toimintaan liittyvän moottoriurheilutoiminnan vauhdikkaasti, sillä aiemmin keväällä osaston autourheilutoiminnassa vahvasti mukana oleva rallisprint - kuljettajana Joona Häyrinen valittiin Autoliiton kummikuljettajaksi vuodelle 2018.

Autoliiton Varkauden osaston tavoitteena on käynnistää myös erityisesti nuorille tarkoitettu Karting - toiminta vuoden 2018 aikana ja tämän tavoitteen osalla osasto harppasi tänään pitkän matkan eteenpäin, sillä tänään on vahvistunut se, että Flying Finn 100 organisaatio on lahjoittanut yhden uuden Karting auton osastolle. Kyseinen auto saadaan osastolle ennen vuoden 2018 ajokauden alkua ja osaston tavoitteena on hankkia itselleen ennen ajokauden alkua myös toinen Karting auto.

Autoliiton Varkauden osaston Karting toiminta käynnistetään toukokuussa 2018 järjestettävässä yhdistetyssä Tartu Rattiin ja Flying Finn Tour- tapahtumassa, jolloin lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus kokeilla Karting ajoa Varkauden Moottoriurheilukeskuksen uudella Karting radalla. Tapahtuman tavoitteena on istuttaa "Karting - kipinä" niihin perheisiin, missä perheen lapsi tai nuori kiinnostuu Karting autoilusta esim. tapahtumassa saatujen kokemusten perusteella. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Varkauden Moottoriurheilijoiden kanssa.

Flying Finn 100 organisaation tavoitteena on antaa nuorille suomalaiskuskeille siivet tulevaisuudessakin ja Autoliiton Varkauden osasto tulee osallistumaan tämän tavoitteen toteuttamiseen myös oman toimintansa avulla.