Autoliiton Kummikuljettajat 2018 | Autoliitto

AL-Sport kummikuljettajat 2018

Autoliiton Kummikuljettajat 2018

AL - Sport kummikuljettaja

Autoliitto haluaa olla kehittämässä suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi kuljettajiksi. AL - Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18 - 28-vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

Autoliitto tukee kummikuljettajaa taloudellisesti markkinointiviestinnällistä hyötyä vastaan.  Kummikuljettajan tulee huolehtia omalta osaltaan Autoliiton AL - Sport yhteistyön näkyvyydestä omassa tiedottamisessaan ja toiminnassaan.

Lisätietoja kummikuljettajasopimuksen sisällöstä antaa AL-Sport toimikunnan sihteeri Taina Kytäjä-Roimu, (taina.kytaja-roimu@autoliitto.fi)

Toinen vuoden 2018 kummikuljettaja, Joona Häyrinen, on Autoliiton Varkauden osaston 20-vuotias rallisprint - kuljettaja. Joona on aloittanut autourheilu - uransa kartingin parista ja hän on viiden vuoden ajan ajanut rallisprinttiä.  Saavutuksina  hänellä on muun muassa aluemestaruus pronssimitaleita, useita luokkavoittoja sekä 9. sija juniori SM-sarjassa vuonna 2017.

Kilpailemisen ohella Joona on toiminut aktiivisesti Varkauden UA:n hallituksessa sekä ollut karting - kilpailuissa toimitsijana.

Tavoitteena Joonalla on ajaa rallisprintissä junioreiden  SM-mitalista, Kaakkois-Suomen aluemestaruudesta sekä päästä kokeilemaan taitojaan myös rallin parissa.

Joonan kuulumisia löydät Joonan J Häyrinen Racing Teamin Facebook - sivuilta.