Rata-ajopäivä motoristeille ja autoilijoille | Autoliitto

Rata-ajopäivä motoristeille ja autoilijoille

22.07.2019

Autoliitto on järjestänyt vuosittain jäsenilleen rata-ajopäivän Alastarolla. Tänä vuonna tapahtumaa ei valitettavasti ole, mutta ensi vuonna ajopäivä pyritään taas järjestämään.

Autoliitto on järjestänyt useiden vuosien ajan rata-ajopäivän, jossa jäsenet pääsevät testaamaan ajotaitojaan sekä moottoripyörällä että autolla. Ajopäivä on pidetty perinteisesti Alastaron moottoriradalla heinäkuussa.

Autoliiton ajopäivä on keskittynyt rata-ajoon eli tilaisuudessa on päässyt testaamaan omia kykyjä ja ajoneuvonsa ominaisuuksia normaalia tieliikennettä vauhdikkaammassa ajossa. Ajopäivä on suunniteltu siten, että se soveltuu niin ensikertalaisille kuin kokeneemmille kuljettajille.

Ajoaikaa on ollut jokaiselle aina yllin kyllin, sillä Alastaron moottorirata on varattu niin moottoripyöräilijöille kuin autoilijoille esimerkiksi viime vuonna viideksi tunniksi molemmille. Osallistujat on jaettu nopeustasojen perusteella ryhmiin, jotta kaikki ovat saaneet parhaan mahdollisen ilon ja hyödyn tilaisuudesta. Sekä moottoripyörillä että autoilla on ajettu 20 minuutin rupeamia kerrallaan.

Autoliiton rata-ajopäivän hinta on sekä moottoripyöräilijöille että autoilijoille hyvin kohtuullinen ja tilaisuus on ollut vain jäsenille.

Rata-ajopäivää ei valitettavasti järjestetä kesällä 2020. Pyrimme tarjoamaan jäsenillemme mahdollisuuden osallistua vauhdikkaaseen rata-ajopäivään jälleen kesällä 2021.