Sveitsin moottoritietarra

Sveitsissä peritään maksua moottoriteillä sekä moottoriliikenneteillä ajamisesta.

Sveitsin moottoritietarra

Alle 3,5 tonnin painoisille ajoneuvoille ja niihin kytketyille perävaunuille on ostettava tiemaksutarra. Moottoripyörään tarra pitää liimata sellaiseen paikkaan/osaan, jota ei pysty irrottamaan tai vaihtamaan. Tarran voi ostaa Sveitsin tullin toimipisteistä, autojärjestö TCS:n toimistoista, huoltoasemilta, Sveitsin matkailutoimistosta (Swiss national tourist office) sekä Autoliitosta. Tarra on voimassa max. 14 kuukautta, voimassaolokausi 1.12.2016–31.1.2018. Perävaunulle on ostettava oma tarra. Ilman tarraa ajavalle voidaan antaa sakko ja lisäksi häneltä veloitetaan tarran hinta.

Miten Sveitsin moottoritietarraa haetaan?

Paikan päällä asioitaessa tarran saa heti mukaan.

Postitse anottaessa tee tilaus verkkokaupan kautta. Siirry kauppaan tästä.

Toimitusaika on noin 1 viikko siitä, kun tilaus on tehty verkkokaupan kautta.

Maksutavat

Sveitsin moottoritietarran voi maksaa suoraan verkkokaupassa. Tilaukseen lisätään automaattisesti 2 euron postikulut. Siirry kauppaan tästä.

Voit tilata tarran myös postiennakolla. Huomioithan, että postiennakko toimii ainoastaan Suomessa. Postiennakon toimituskulut ovat noin 7 euroa.

Käteinen, pankkikortti sekä luottokortti paikanpäällä asioitaessa.

Hinta on 35,75 euroa.

Mistä Sveitsin moottoritietarran saa?

Autoliitto
Hämeentie 105 A
00550 Helsinki

Huomioithan, että Sveitsin moottoritietarran voi tilata ainoastaan Helsingin toimistosta.

Sveitsistä tarran voi ostaa Sveitsin tullin toimipisteistä, autojärjestö TCS:n toimistoista, huoltoasemilta ja Sveitsin matkailutoimistosta (Swiss national tourist office).

09 7258 4458 tai