Kansainvälinen hostellikortti

Hostellikortilla säästää noin 10 % majoituksesta.

Kansainvälinen hostellikortti

Suomen Hostellijärjestön hostellit ovat osa kansainvälistä Hostelling International (HI) -verkostoa, joka kattaa noin 3 500 hostellia jopa 90 maassa. Kaikki jäsenmaat ovat sitoutuneet täyttämään HI:n yhteiset kansainvälisesti sovitut laatuvaatimukset, jotka takaavat yöpyjälle tietyt mukavuudet ja palvelut kautta maailman. Verkoston hostellit tunnistaa HI:n logosta.

HI-hostellit ovat edullisia, yhteisöllisiä ja uniikkeja elämyksiä. Majoittua voi hyvinkin erikoisissa paikoissa: tarjolla on majoitusvaihtoehtoja keskiaikaisista linnoista moderneihin ekohostelleihin. Hinta-laatusuhde on kohdallaan, kun maksaa vain valitsemistaan palveluista. Hostelleissa on valittavana erikokoisia huoneita ja edullisin vaihtoehto on vuodepaikka jaetussa huoneessa eli dormissa.

Hostellit ovat kansainvälisiä kohtaamispaikkoja ja sopivat hyvin kaikenikäisille, niin yksittäisille matkailijoille kuin ryhmillekin. Majoituksen ohella monet hostellit tarjoavat monipuolisia harrastusmahdollisuuksia ja erilaisia ohjelmapalveluja. Hostellit on luokiteltu neljään eri tasoluokkaan varustelutason mukaan.

Varaukset:

• Hihostels.com -sivujen kautta
  • puhelimitse
  • sähköpostitse suoraan hostelliin
  • erityisesti kesä-/talvisesongin aikana on suositeltavaa tehdä ennakkovaraus hyvissä ajoin.
  • yöpymishinnat ilmoitetaan vuodepaikkahintoina

Hostellikortin edut

• Vähintään 10 % alennus majoituksesta kaikissa maailman HI-hostelleissa (majoitusalennuksen saaminen edellyttää varaamista Suomen hostelleihin osoitteessa hostellit.fi ja ulkomaille osoitteessa hihostels.com tai suoraan hostelliin.
  • Useita matkailuun liittyviä etuja Suomessa
  • Useita matkailuun liittyviä etuja ulkomailla.
  • Kortinhaltijan mukana matkustavat alle 18-vuotiaat perheenjäsenet ovat oikeutettuja samoihin etuihin ja alennuksiin.
  • Osassa hostelleissa kortti on ehtona yöpymiselle.

Hostellikortti on henkilökohtainen.

Miten hostellikorttia haetaan?

Paikan päällä asioitaessa on oltava mukana henkilötodistus, josta tarkistetaan hakijan tiedot. Myös jäsenjärjestön jäsenkortti on esitettävä, mikäli hostellikortin haluaa jäsenhintaan. Hostellikortin saa heti mukaan odottaessa.

Postitse anottaessa ilmoita seuraavat tiedot Autoliiton toimistoon Helsinkiin:

• etu- ja sukunimi
  • syntymäaika
  • osoite
  • postinumero ja – toimipaikka
  • mahdollinen jäsenjärjestö, tarkista täältä.

Tiedot voi ilmoittaa joko puhelimitse 09 7258 4458 ja 09 7258 4400, tai sähköpostilla osoitteeseen matkailu@autoliitto.fi. Ilmoita myös samalla, että tilaat hostellikortin postiennakolla.

Toimitusaika on noin 1 viikko ja se ei sisällä postipäiviä. Käsittelyaika alkaa siitä, kun tarvittavat tiedot on ilmoitettu Autoliiton toimistoon.

Maksutavat

Postitse anottaessa vain postiennakolla. Huomioithan, että postiennakko toimii ainoastaan Suomessa. Postiennakon toimituskulut ovat noin 7 euroa.

Käteinen, pankkikortti sekä luottokortti paikanpäällä asioitaessa.

Vuonna 2017 myydyt kansainväliset hostellikortit voimassa pidempään!

1 vuosi: 20 € / jäsenhinta 15 €  voimassa 12/2018

Mistä hostellikortin saa?

Autoliitto
Hämeentie 105 A

Huomioithan, että hostellikorttia voi anoa ainoastaan Helsingin toimistosta.

09 7258 4458 tai