Yksityistalojen tarjoama majoitus on edullinen ja mukava tapa yöpyä.

Eri maissa majoituskohteen löytää merkkien Bed & Breakfast, B+B, Zimmer, Zimmer frei, camere, camere libre, sobe mukaan. Yksityismajoituksen hinta vaihtelee maittain ja talon sijainnin mukaan. Nämä talot tarjoavat kuitenkaan harvoin ruokapalveluja. Hinta henkilöltä määräytyy sen mukaan, onko huoneessa mukavuuksia vai ei. Suihkulla ja WC:llä varustetun huoneen voi löytää hintaan 40-70€.

Koko Euroopan kattavaa opaskirjaa bed&breakfast –majapaikoista ei ole saatavilla, mutta netistä löytyy hakusanoilla bed and breakfast, private rooms, inns, Privatzimmer tai chambres hotes monia verkkosivuja, mm. Bed and BreakfastPrivatzimmer, Zimmervermittelungen in Deutschland tai Gites de France.

Miellyttäviä majoitusmuotoja ovat varsinkin Keski-Euroopassa yleiset gasthausit (Gasthaus, Gästehaus, Gasthof, Pension). Ne ovat usein perheyrityksiä, jotka majoituksen lisäksi tarjoavat myös ateriapalveluja. Gasthausiin kuuluu aina ravintola, jossa paikallisilla on usein kantapöytänsä. Mukavuuksilla varustetussa huoneessa majoitushinta on noin 25-55€/henkilö. Aamiainen kuuluu hintaan. Verkosta löytyy esim. Pension in Deutschland.

Autoliitto myy opasta Links und Rechts der Autobahn, joka ilmestyy vuosittain. Oppaassa on esitelty eri Euroopan maiden keskihintatason gasthauseja, hotelleja ja motelleja pääteiden lähettyvillä. Opas on saksankielinen ja merkkien selitykset monella kielellä. Lisäpalveluna AL:n kautta tilattuna selitykset myös suomen kielellä. Oppaan tiedot löydät myös täältä.