Premium-jäsenten Ajoneuvoturva | Autoliitto

Autoliiton Premium-jäsenenä ajoneuvosi on vakuutettu Ajoneuvoturvalla, joka on lisäturva vapaaehtoiseen ajoneuvovakuutukseesi. Kun vahinko sattuu, korvaa Ajoneuvoturva ajoneuvovakuutuksesi omavastuuosuuden.

Vakuutus on ajoneuvokohtainen ja sen kohdistaminen oikealle ajoneuvolle vaatii rekisterinumeron ilmoittamisen. Ilmoita ajoneuvosi rekisterinumero kirjautumalla alta sivuille jäsentunnuksillasi.

Ajoneuvoturva sisältää

Autoillessa voi sattua odottamattomia käänteitä, jotka aiheuttavat ajoneuvolle korjausta vaativaa vahinkoa.

• Ajoneuvoturva korvaa vapaaehtoisen ajoneuvovakuutuksesi (esim. kasko) omavastuuosuuden, kun saat vakuutuksestasi myönteisen korvauspäätöksen ja korvaussumma ylittää omavastuuosuuden.
  • Ajoneuvoturva korvaa ajoneuvolle sattuneen vahingon omavastuuosuuden varkauden, tulipalon, konerikon tai muun äkillisen ja arvaamattoman tapahtuman yhteydessä.
  • Enimmäiskorvaus on 600 euroa vakuutuskautta kohden ilman omavastuuta.
  • Vakuutus kattaa myös ulkomailla vuokrattujen henkilöautojen omavastuuosuuden, kun henkilöauto on vuokrattu valtuutetulta autovuokraamolta. Enimmäiskorvaus on tällöin 1 000 euroa vakuutuskautta kohden ilman omavastuuta.

Edellä selostettu ei ole täydellinen selvitys Ajoneuvoturvan sisällöstä. Vakuutuksen tarkka sisältö on kerrottu vakuutusehdoissa.

Vahinkoilmoituksen tekeminen

Vahingon sattuessa hae ensin korvausta omasta ajoneuvovakuutuksestasi. Kun olet saanut vakuutusyhtiöltäsi korvauksen, tee vahinkoilmoitus osoitteessa mysafety.fi/vahinkoilmoitus.

MySafetyn asiakaspalvelijat auttavat sinua mielellään arkisin klo 9-16 puhelimitse numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info(at)mysafety.fi.

Autoliitto on vakuuttanut Premium-jäsenensä ryhmävakuutuksella. Vakuutuksenvälittäjänä toimii mySafety Oy. Vakuutuksenantaja toimii Moderna Försäkringar, Tryg Forsikring A/S:n sivuliike, Bolagsverket, yritystunnus nro 516403-8662 Tryg Forsikring A/S, Erhvervsstyrelsen, CVR-tunnus 24260 666, DK-2750 Ballerup, Tanska.

Huomioithan, että Ajoneuvoturva ei sisälly Perhe Premium -jäsenyyteen.
Ajoneuvoturva ei myöskään kata asuntoautoja, perävaunuja ja asuntovaunuja tai ajoneuvoja, jotka painavat yli 3 500 kg (Autoliiton matkanjatkamipalvelut koskevat kuitenkin myös asuntoautoja sekä mahdollisia perävaunuja ja asuntovaunuja kun ne on laillisesti kytketty matkanjatkamispalvelujen ehdot täyttävään vetoautoon. Kiloraja matkanjatkamispalveluissa on 4000 kg).

Kaikki Autoliiton jäsenet ovat lisäksi oikeutettuja jäsenhintaiseen mySafetyn Avain- ja lukkovakuutukseen. Lue täältä lisää edusta.

Lisätietoja Autoliiton jäsenille

Kirjaudu sisään Liity jäseneksi