Lataa Autoliiton ilmainen sovellus puhelimeesi | Autoliitto

AL-sovelluksella kuka tahansa voi tilata tiepalveluapua helposti nappia painamalla. Sovelluksen kautta avuntarvitsijan paikkatiedot välittyvät Autoliitolle ja näin apu osataan toimittaa nopeammin suoraan oikeaan osoitteeseen. Jos olet Autoliiton Varsinainen jäsen, pystyt tilaamaan sovelluksella jäsenen tiepalvelun (tilatut palvelut ovat maksullisia). Plus-jäsenellä palvelut sisältyvät jäsenyyteen ehtojen mukaisesti. Mobiilisovelluksessa on myös jäsenkorttisi.

Sovelluksesta löytyvät myös yli 20 paikkakunnan kunnalliset invapysäköintipaikat liikuntarajoitteisille autoilijoille, minkä lisäksi sovelluksesta pääsee suoraan Autoliiton ajankohtaisiin uutisiin ja lausuntoihin. Lisää ominaisuuksia on tulossa lähiaikoina.

Autoliiton sovellus on ladattavissa sekä AppStoresta että Google Play -kaupasta. Sovellus toimii Android- ja iOS-ympäristöissä (ei Windows-tukea).

Näin otat sovelluksen käyttöön

• Lataa ja asenna ilmainen AL-sovellus
  • Asennusvaiheessa sovellus pyytää
    • jäsennumeroasi (ei pakollinen, mutta sen avulla Plus-jäsenet saavat palvelut ilmaiseksi jäsenyyden ehtojen mukaisesti)
    • puhelinnumeroasi
    • yhteystietojasi
    • rekisterinumerosi (ei pakollinen, mutta nopeuttaa palvelua tiepalvelutapauksissa)
  • Antamalla sovellukselle luvan sijainnin käyttämiseen sovellus paikantaa käyttäjän automaattisesti. Sijainnin jakaminen mahdollistaa sijaintitiedon automaattisen jakamisen Autoliiton palvelukeskukseen avunpyynnöissä (tiepalvelu) sekä navigoinnin invapysäköintipaikkoihin.