Unkarissa formulakisoja on ajettu jo vuodesta 1986 alkaen. Hungaroringin F1-radalla järjestettävä kisa houkuttelee tuhansittain suomalaisia. Tiukkoja mutkia täynnä olevalla radalla ohituspaikkoja on vaikea löytää ja siksi aika-ajojen järjestyksellä on tavallista suurempi merkitys.

Suomalaisista Mika Häkkinen on voittanut Unkarin osakilpailun kahdesti (1999, 2000), Kimi Räikkönen kerran (2005) ja Heikki Kovalainen kerran (2008).

Lähde mukaan Unkariin seuraamaan jännittävää F1-kilpailua!

Matka-ajankohta ja hinta: 28.7.-1.8.2017 (pe-ti) 1.459 €/hlö

Hintaan sisältyy:

• Finnairin reittilennot veroineen sisältäen myös istumapaikkavarausmaksun
  • Lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • 4 vrk majoitus Ibis Budapest Centrum (3 tähteä) hotellissa jaetussa kahden hengen huoneessa
  • Hotelliaamiaiset
  • Kiertoajelu Budapestissa sisältäen lounaan
  • Risteily Tonavalla sisältäen juomat
  • 3 x illallinen juomineen
  • Kisakuljetukset lauantaina ja sunnuntaina radalle
  • Suomenkielisen paikallisoppaan palvelut kuljetuksilla
  • Kisalippu, Katsomo Silver 1. (Katsomoissa  on numeroidut istumapaikat ja TV-screenit. Numeroidut istumapaikat viimeisen mutkan jälkeen, loppusuoran kohdalla ennen maaliviivaa.)
  • Autoliiton F1-kisavarustepaketti (reppu, t-paita, lippis, juomapullo)

Jäsen voi matkustaa yhden ei-jäsenen kanssa.

Lisämaksu yhden hengen huoneesta 350 €. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

Lentoaikataulu

Helsinki - Budapest AY 753 klo 09.30-10.50
Budapest - Helsinki AY 754 klo 11.40-15.00

MATKAOHJELMA: (muutokset mahdollisia)

Perjantai 28.7.

• Lento Helsingistä Finnairin reittilennolla Budapestiin, jossa suomenkielinen opas vastassa lentokentällä.
  • Lähtö suoraan kaupunkikierrokselle (kesto 3 h), joka kattaa Budapestin kauneimmat kohteet ja tärkeimmät nähtävyydet, sisältäen pysähdyksen kuuluisalla Sankarten Aukiolla, josta jatketaan upeaa Andrássy Bulevardia pitkin ohi merkittävien nähtävyyksien, kuten Oopperatalon ja St. Stephanin Basilikan. Kierros jatkuu Budan puolelle, jonne ajetaan Tonavan yli, kaupungin vanhimmalle alueelle: kohti Linnavuorta ja Budan kuninkaanlinnaa. Täältä kierros jatkuu Gellért-vuorelle, jonka Citadella-terassilta aukeavat mahtavat näkymät yli koko kaupungin, ja jossa on myös pikainen pysähdys ja mahdollisuus ottaa valokuvia.
  • Kiertoajelun aikana lounas paikallisessa ravintolassa (3 ruokalajin lounas, 1 lasi viiniä/olutta, vesi, kahvi).
  • Iltapäivällä majoittuminen hotelliin ja vapaa-aikaa.

• Illallinen ravintolassa Kaltenbergin panimoravintola, (Lähtö hotellilta kävellen klo 19.30)

Sisältyy: tervetulodrinkki, 3 ruokalajin illallinen, 2 lasia viiniä/olutta, kahvi.
Kaltenbergin panimoravintola sijaitsee Budapestin keskustassa. Kotoisa panimoravintola jossa voi maistella mm. rapeaa sianpotkaa omien olutlaatujen kera.  Viinin ystäville vaihtoehtona talonviiniä ja kevyen ruuan ystäville myös kevytvaihtoehtoja.

Lauantai 29.7.

• Kuljetus Hungaroringin radalle aika-ajoja seuraamaan noin klo 09.00
  • Ohjelmaa radalla:

Radalle saavutaan GP3 aika-ajojen aikana (GP3 aika-ajot klo 09.45 – 10.15 )
F1 Harjoitus 3 klo 11.00-12.00.
F1 Aika-ajot klo 14.00-15.00.
Paluukuljetus aika-ajojen jälkeen takaisin Budapestiin.

• Illallinen ravintola Boom & Brass restaurant and lounge (Menokuljetus bussilla hotellilta klo 19.15)

Sisältyy: tervetulodrinkin, 3 ruokalajin illallinen, 2 lasia viiniä/olutta, kahvi.
Moderni, tyylikäs ravintola Vörösmarty-aukion lähellä, jonka erikoisuus on art deco tyylinen menu unkarilaisia ja kansainvälisiä ruokia. Trendikäs ravintola, joka käyttää ruoanvalmistuksessa viimeisintä teknologiaa.

• Illallisen jälkeen Iltaristeily Tonavalla (noin 50 min), laivalle mennään kävellen. “Tonavan kuningatar” – Budapestin panorama on lisätty UNESCON maailmanperintölistalle. Tonavan rannat kuvaavat Budapestin eri historiallisia vaiheita ja pääkaupungilla on yksi maailman kauneimpia kaupunkimaisemia, erityisesti iltavalaistuksessa. Risteily sisältää: viinit/ oluet/ virvoitusjuomat.

Risteily päättyy Liberty-sillalle, josta kävellään takaisin hotelliin (noin 20 min).

Sunnuntai 30.7.

• Kuljetus Hungaroringin radalle klo 09.30
  • Ohjelmaa radalla:

Porsche  Supercup kilpailu klo 11.45 – 12.20
F1  Kuljettajien paraati  klo 12.30
F1  Kansallislaulu klo 13.46
F1  Unkarin Grand Prix (70 kierrosta tai 120 Min) klo 14.00 ~ 16.00

• Paluukuljetus osakilpailun jälkeen takaisin hotellille.
  • Illallinen Borlabor ravintolassa (Lähtö hotellilta kävellen klo 19.30, noin 8 minuutin kävelymatka )

Sisältyy: tervetulodrinkin, 3 ruokalajin illallinen, viiniä/olutta, kahvi.
Tyylikkään tunnelmallinen viiniravintola aivan Budapestin ydinkeskustassa. Ravintola sijaitsee kellarissa ja viinikellaria muistuttava sisustus luo ainutlaatuista ympäristöä rentoa, mutta tyylikästä illallista varten. Tämä kellariravintola tarjoaa perinteisiä unkarilaisia ruokalajeja yhdistettyinä moderneihin, kansainvälisiin makuihin. Myös ravintolan viinivalikoima on laaja, keskittyen pääasiassa unkarilaisiin viineihin.

Maanantai 31.7.

• Aamiainen hotellissa.
  • Vapaapäivä ostoksia ja omia löytöretkiä varten.

Tiistai 1.8.2017

• Aamiainen hotellissa
  • Kuljetus hotellista  lentokentälle klo 09.15 ja paluulento takaisin Helsinkiin.

Hotel Ibis Budapest Centrum***
Budapest, Ráday u. 6, 1092 Unkari
Puh. +36 1 456 4100

Hyvä turistiluokan hotelli kaupungin keskustassa, viihtyisän Rádayn ravintolakadun varrella, lähellä päänähtävyyksiä ja ostoskortteleita. Hotellissa on 126 huonetta.

Huoneissa ilmastointi, satelliitti TV, puhelin, kylpyhuoneessa WC ja suihku. Saatavilla huoneita myös liikuntarajoitteisille. Hotellissa on baari, WLAN sekä oma puutarha terasseineen.

Budapestin F1-rata- HUNGARORING

Sijainti: Rata sijaitsee Budapestin kaupungin itäpuolella, Mogyoródissa.

Radan pituus: 4,38 km

Kilpailu: 70 kierrosta ~ 306,66 km

Rataennätys: 1.19,071 - M. Schumacher, Ferrari (2004)

TÄRKEÄÄ!

Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä. Matkaliput ovat voimassa, kun ennakko- ja loppumaksut ovat maksettu eräpäivään mennessä. Muista käyttää viitettä.

Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa). Huom! Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.

Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Suosittelemme matkavakuutuksen ottamista!

Muistattehan ilmoittaa erikoisruokavaliosta hyvissä ajoin ennen matkaa.

Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Valmismatkaehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän, Suomen Matka-Agentit Oy:n erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset: Autoliitto puh. 09 7258 4400 /matkailu

Hyvä tietää Unkari

Valuutta: Unkarin forintti
Kieli: unkari
Aikaero: - 1 tunti suomen aikaan

Rokotukset:Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

Turvallisuus:Ajankohtaiset turvallisuustiedotteet Ulkoasiainministeriön sivuilta.
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä.