Hengästyttävän monipuolinen Mexico City on yksi koko Amerikan mielenkiintoisimmista matkailukaupungeista, jonka nykypäivä ja historia tarjoavat ainutlaatuisia elämyksiä matkailijoilleen.

Matkaohjelmaan sisältyy Mexicon F1-osakilpailun lisäksi kaupunkikierros Mexico Cityn tunnetuimpiin nähtävyyksiin sekä muinaiseen atsteekki-intiaanien pääkaupunkiin Tenochtitlániin. Torstain retkellä tutustutaan muinaiseen Teotihuacániin, jota atsteekit kutsuivat jumalten kaupungiksi ja mihin rakennettiin valtavia monumentaalisia pyramideja ja temppeleitä, mm. pyramidien muotoiset auringon ja kuun temppelit.

Autódromo Hermanos Rodríguezin moottorirata sijaitsee Mexico Cityssä kaupunkialueella noin 10 km päässä hotellistamme. Rata on nimetty meksikolaisten kilpa-autoilijaveljesten Pedro ja Ricardo Rodríguez'n mukaan. Mexico Cityn rata on melko pomppuinen, johtuen kaupungin sijainnista geologisesti aktiivisella alueella. Ongelmia aiheuttaa myös tavallista ohuempi ilmanala, sijaitseehan kaupunki ylängöllä yli 2200 metriä merenpinnan yläpuolella.

Lähde mukaan Meksikoon seuraamaan jännittävää F1-kilpailua!

Matka-ajankohta ja hinta: 24.10. – 31.10.2017 (ti-ti) 2660 €/hlö

Hintaan sisältyy:

• Lufthansan reittilennot veroineen
  • Lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • 5 vrk majoitus 4 tähden hotellissa jaetussa kahden hengen huoneessa
  • Puolihoito (aamiaiset ja 5 illallista)
  • Tutustuminen Mexico Cityyn ja muinaisten atsteekki-intiaanien pääkaupunki Tenochtitlánin raunioihin
  • Retki Teotihuacánin temppelialueelle sisältäen lounaan
  • Yksi vapaapäivä omatoimiseen tutustumiseen ja shoppailuun
  • F1-osakilpailun 3. harjoitukset, aika-ajo sekä sunnuntain Meksikon Grand Prix
  • Hyvät kisaliput (Katsomo 15 - Foro Sol Norte)
  • Kisakuljetukset lauantaina ja sunnuntaina radalle
  • Suomenkielisen matkanjohtajan palvelut, lentää ryhmän mukana
  • Autoliiton F1-kisavarustepaketti (reppu, t-paita, lippis, juomapullo)

Jäsen voi matkustaa yhden ei-jäsenen kanssa.

Lisämaksu yhden hengen huoneesta 810 €. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

Lentoaikataulut: Lufthansa

LH2465  24.10. Helsinki-München klo 19.15 – 20.45
LH 520   24.10.  München-Mexico City klo 22.25 -  04.05 *) seur.pvä

LH 521  30.10. Mexico City – München klo 10.45 – 05.05 *) seur.pvä
LH2462 31.10. München-Helsinki klo   08.35 -  12.05

MATKAOHJELMA: (muutokset mahdollisia)

Tiistai 24.10.

• Illalla Lufthansan reittilento Münchenin kautta Mexico Cityyn.

Keskiviikko 25.10.

• Saapuminen perille aikaisin aamulla,majoittuminen hotelliin heti aamusta.
  • Aamiainen ja lepoa lennon rasituksista.
  • Iltapäivällä kaupunkikierros,  Mexico Cityä pidetään yhtenä maailman väkirikkaimpana kaupunkina, metropolialueella asuu yli 20 miljoonaa ihmistä. Kaupungista saa kuitenkin välillä jopa pikkukaupunkimaisen vaikutelman, joka johtuu useista erilaisista kaupunginosista. Kiertoajelun aikana nähdään Zocaloon alueella sijaitsevat Meksikon kansallistaiteilija Diego Riveran maalaamat seinämaalaukset Kansallispalatsissa sekä tutustutaan tällä  samalla alueella sijainneeseen atsteekki-intiaanien pääkaupunki Tenochtitlánin raunioihin.
  • Tervetuloillallinen hotellissa.

Torstai 26.10.

• Aamiainen hotellissa.
  • Kokopäiväretki mesoamerikkalaiseen Teotihuacánin temppelikaupunkiin 45 km  Mexico Cityn ulkopuolelle. Täällä sijaitsi aikanaan ”Jumalten kaupunki”,  Meksikon historian suurin muinaiskaupunki (yli 150 000 asukasta), jonka rakentamisen teotihuacánilaiset aloittivat jo ennen ajanlaskumme alkua. Temppelialueella nähdään  Kuolleiden tien varrella sijaitsevat restauroidut Kuun ja Auringon pyramidit sekä Quetzalcoátlin eli Sulkakäärmejumalan temppelipyramidi.
  • Lounas retken aikana, Iltapäivällä paluu takaisin Mexico Cityyn. Päivän ajomatka noin 120 km.

Perjantai 27.10.

• Vapaapäivä.
  • Illalla illallinen paikallisessa ravintolassa mariachi-musiikin säestyksellä.

Lauantai 28.10.

• Bussikuljetus F1-radalle.
  • Harjoitus 3 ja aika-ajot. Aika-ajojen jälkeen kuljetus takaisin hotellille.

Sunnuntai 29.10.

• Aamiainen hotellissa.
  • Kuljetus F1-radalle, jossa ajetaan Mexicon Grand Prix 2017. Paluu hotellille osakilpailun jälkeen.

Maanantai 30.10.

• Aamiainen hotellissa.
  • Kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Eurooppaan.

Tiistai 31.10.

• Saapuminen Müncheniin, koneenvaihto.
  • Jatkolento Helsinkiin.

Hotelli Galeria Plaza Reforma ****

Hamburgo 195, 06600 México, Meksiko

Hyvätasoinen Galeria Plaza Reforma sijaitsee turistien suosimalla  Zona Rosan alueella yhden korttelin päässä Paseo de la Reforman toimistorakennuksista.

Tilavahkot deluxe kahden hengen huoneet, joissa 2 leveää vuodetta, vaalea sisustus, LCD-tv, elektroninen tallelokero, ilmastointi, puhelin, teen-/kahvinkeitin sekä kylpyhuone. Huoneita yhteensä 430 kpl.

Hotellissa on 2 ravintolaa, baari, ulkouima-allas katolla, kuntosali, ilmainen WiFi, kokoustiloja.

TÄRKEÄÄ!

Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä. Matkaliput ovat voimassa, kun ennakko- ja loppumaksut ovat maksettu eräpäivään mennessä. Muista käyttää viitettä.

Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa).

Huom! Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.

Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Suosittelemme matkavakuutuksen ottamista!

Muistattehan ilmoittaa erikoisruokavaliosta hyvissä ajoin ennen matkaa.

Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Valmismatkaehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän, Suomen Matka-Agentit Oy:n erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset: Autoliitto puh. 09 7258 4400 /matkailu

Hyvä tietää Meksiko

Matkustusdokumentit  Passi

Passin tulee olla voimassa 6 kk maahan saapumisen jälkeen.
Viisumina toimiva turistikortti (Tarjeta de Turista) leimataan saapumisen yhteydessä maahantuloviranomaisten toimesta. Säilytä kortti huolella, sillä se tarvitaan maasta poistuttaessa.

Valuutta: Meksikon peso
Kieli: espanja, englantia puhutaan yleisesti.
Aikaero: - 8 tuntia Suomen aikaan
Mexico City sijaitsee korkealla vuoristossa noin 2200 metriä merenpinnasta. Tämä saattaa aiheuttaa ylimääräistä huimausta, sydämentykytystä ja nopeaa hengästymistä.

Rokotukset

Suositellaan polio- ja jäykkäkouristus- sekä kurkkumätärokotetta. Lisäksi Havrix-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

Terveys

Hyttysten levittämää denguekuumetta esiintyy Meksikossa ajoittain. Hyttysen pistoa vastaan voi suojautua hyttyskarkotteilla ja vaatetuksella.
Tavallinen vesijohtovesi ei kelpaa juotavaksi, juo vain puhdistettua vettä (agua purificada) tai pullotettua vettä (agua sin gas). Päivittäin tulisi nauttia vähintään 3 litraa vettä sekä varmistaa riittävä suolan saanti nestehukan ja ripulin välttämiseksi.
Pese kädet usein ja aina ennen ruokailua. Vältä syömistä ns.katukeittiöistä sillä niiden hygieniatasosta ei voi olla varma.
Kulkukoirien ja -kissojen koskettelemista kannattaa välttää mahdollisen vesikauhun tartuntavaaran vuoksi.

Säätilat

Mexico Cityssä illat ja yöt ovat ympäri vuoden melko viileitä (0−+15c). Päivisin on yleensä melko lämmintä, noin +20c , ohuessa ilmanalassa aurinko voi olla polttavaa.

Turvallisuus

Ajankohtaiset turvallisuustiedotteet Ulkoasiainministeriön sivuilta.
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä.