AAA (American Automobile Association) | Autoliitto

Ilmaiset palvelut, jotka annetaan maksutta Autoliitolle tai Autoliiton jäsenille

• Perustiepalvelu (jonka sisältö määräytyy AAA:n klassisen jäsenyyden mukaan).
  • Mahdollisuus käyttää verkossa olevia AAA:n matkailuun liittyviä ohjelmia, kuten TripTik@ Travel Planner –reititysohjelmaa, jossa on digitaaliset kartat sekä yksilölliset reititykset, ja näiden lisäksi myös kaikki AAA:n TourBooks@ -teosten sisältämät tiedot. Lisäksi käytettävissä on vuokra-autojen ja hotellien varausjärjestelmä.

Varaukset

TripTik@ Travel Planner –reititysohjelmaan pääset alaosasta löytyvän linkin kautta. Kirjaudu ensin sisään Autoliiton sivuille omilla jäsentunnuksillasi, jotta näet linkin.

Maksulliset palvelut, joita voi ostaa AAA:n paikallisista toimistoista

• AAA:n paperikartat ja AAA TourBooks
  • AAA:n matkailutuotteet, -palvelut ja tarvikkeet.

AAA:n klassisen jäsenyyden tiepalveluedut

• Palveluun oikeutetun ajoneuvon hinaaminen enintään kolmen (3) mailin etäisyydelle mihin tahansa ilmansuuntaan konerikon tapahtumapaikasta tai hinaaminen takaisin lähtöpaikkaan (max. 3 mailia). Hinaus on ilmainen jäsenelle. Hinauskulut kolme mailia ylittävältä osuudelta on jäsenen itsensä maksettava, mutta hinauskulut eivät ylitä alueen normaaleja hinaustaksoja. Hinauspalvelua voi saada myös kevyille perävaunuyhdistelmille, jos hinattava perävaunu on ollut vetoauton perässä vetoauton rikkoutuessa. Hinauspalvelua ei saa puoliperävaunuille (fifth wheel trailers) eikä dolly-yhdistelmille. AAA:n tapauskohtaisen harkinnan mukaan jäseneltä voidaan vaatia maksua perävaunun hinaamisesta.
  • Hinattava ajoneuvo siirretään tai nostetaan vinssillä hinausauton kyytiin silloin, kun rikkoutuneen ajoneuvon voi liikenneturvallisuutta vaarantamatta siirtää hinausautoon normaalilla liikennekäytössä olevalla tiellä tai julkisella kulkuväylällä. Jos hinausoperaatioon tarvitaan erikoisvälineitä, enemmän kuin yksi hinausauto, tai enemmän kuin yksi henkilö hinausliikkeestä, peritään aiheutuneet lisäkustannukset jäseneltä.
  • Jos hinausliike on jäsenen vaatimuksesta käyttänyt tasalavaista reunatonta perävaunua hinaukseen, voi AAA laskuttaa jäseneltä hinauksen kulut, mikäli tasalavan käyttöä ei AAA:n hinauskäsikirjan mukaan kyseisessä tapauksessa vaadita. Reunattoman perävaunun käytöstä ei kuitenkaan laskuteta, mikäli tasalavaa käytetään hinaukseen liikennevahingon vuoksi, tai jos tällainen hinausajoneuvo on yhteistyöhinausliikkeen ensisijainen avustusajoneuvo.
  • Uuden akun toimittaminen / käynnistysapu ja/tai muut tilapäiset toimenpiteet.
  • Rengasrikossa avustaminen, sisältäen tyhjentyneen renkaan vaihtamisen, mikäli käytettävissä on käyttökelpoinen ilmalla täytetty vararengas.
  • Polttoaineen toimittaminen pienenä määränä tien päälle jääneen ajoneuvon luokse, jotta jäsen pääsisi lähimmälle huoltoasemalle. Jäseneltä voidaan periä maksu toimitetusta polttoaineesta päivän mittarihinnan mukaan.
  • Lukkojen avaaminen, jos avain on jäänyt autoon sisälle, tai avainpalvelu. Jos ajoneuvon ajamista tai matkustamoa varten tarvittava avain on kadonnut, särkynyt, tai avaimen toimittajaan ei saada yhteyttä, AAA järjestää lukkosepän palvelun enintään 50 USD arvosta, tai korvaa kaupallisen lukkosepän antaman palvelun enintään 50 dollariin asti. Mikäli tarpeen, AAA antaa myös hinauspalvelua tässä tapauksessa. AAA:n jäsen on oikeutettu paikan päällä annettavaan lukkosepän palveluun 50 dollariin asti, mutta AAA ei maksa lukkosepän matkakorvauksia.

Discounts & Rewards (ennen Show Your Card & Save) -alennukset

Tarkat listaukset jäseneduista ja niiden käytöstä löytyvät sivun alareunasta kirjauduttuasi sivuille jäsentunnuksillasi.

Lisätietoja Autoliiton jäsenille

Kirjaudu sisään Liity jäseneksi