Autoliiton F1-jäsenmatka Espanjaan 9.-13.5.2019 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Espanjaan 9.-13.5.2019

Espanjan Grand Prix on joka vuosi yksi suosituimmista osakilpailuista suomalaisten kisaturistien kalentereissa

Circuit de Catalonia- rata sijaitsee kätevästi Barcelonan ulkopuolella ja siellä on ajettu formulakisoja 90-luvun alusta alkaen. Rata on yksi parhaiten suunnitteluista radoista sisältäen 8 vasemman käden ja 5 oikean käden käännöstä. Vauhdikas rata on kuljettajille fyysisesti raskas ja vaatii renkailta paljon kestävyyttä.

Barcelona hurmaa kaiken ikäiset monipuolisuudellaan. Kaupungin pääkatu La Ramblalla kohtaat ihmisvilinässä katseet vangitsevat katutaiteilijat, Barri Goticin kaupunginosan vanhoilla, autottomilla kaduilla historian havinan ja Barcelonetan rantakaupunginosassa hyvät kalaravintolat. Näissä ja monissa muissa kaupunginosissa riittää nähtävää ja koettavaa juuri niin pitkäksi aikaa kuin itse haluat. Barcelonan tunnetuimpia maamerkkejä ovat Antonio Gaudin suunnittelemat upeat ja omaperäiset rakennukset sekä Sagrada Familia-kirkko. Kaupungissa on myös paljon tasokkaita museoita ja taidegallerioita, joissa ovat edustettuina muun muassa Picasso ja Salvador Dali.

MATKAN AJANKOHTA JA HINTA: 9. – 13.5.2019 (to-ma) 1495 €/hlö

Hintaan sisältyy:

• Norwegianin ja Vuelingin reittilennot sisältäen verot, istumapaikkavaraukset ja 1 matkalaukku
  • Lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • 4 vrk majoitus Taber*** hotellissa
  • Hotelliaamiaiset ja 1 illallinen
  • Kisakuljetukset lauantaina ja sunnuntaina radalle
  • Kaupunkikiertoajelu 4 h perjantaina
  • Suomenkielisen paikallisoppaan palvelut kuljetuksilla ja retkillä
  • Formulaliput I kategoriaan (katettu katsomo)

Jäsen voi matkustaa yhden ei-jäsenen kanssa.

Lisämaksu yhden hengen huoneesta 420 €. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

MATKAOHJELMA (muutokset mahdollisia)

Lentoaikataulu: Norwegian/Vueling

9.5. Helsinki-Barcelona D85621 klo 13.40 – 16.35
13.5. Barcelona-Helsinki VY8548 klo 7.30 – 12.35

Torstai 9.5.

• Iltapäivälento Barcelonaan Norwegianilla.  Suomenkielinen opas kentällä vastassa.
  • Kuljetus hotelliin ja majoittuminen.
  • Illallinen kaupungilla kävelymatkan päässä hotellista

Perjantai 10.5.

• Aamiainen hotellissa.
  • Aamiaisen jälkeen Barcelonan kiertoajelu klo 09.00 -13.00 suomalaisen paikallisoppaan johdolla. Kiertoajelun aikana ajetaan Montjuic kukkulalle, jossa muun muassa Olympia Stadion, Joan Miró –museo sekä  näköalapaikka Mirador del Alcalde. Näköalapaikalla tehdään pysähdys, täältä käsin saa hyvän yleiskäsityksen jolta näkymät kaupungin yli ja saamme näin hyvän yleisnäkymän kaupungista. Matka jatkuu alas kaupungin ydinkeskustaan, Kristoffer Kolumbuksen patsaan ja Olympiasataman kautta Sagrada Familia kirkon lähistölle. Jäämme pois bussista ja kävelemme viitisen minuuttia jotta voimme nähdä kirkon julkisivun läheltä. Jatkamme bussilla upealle Passeig de Gracialle, jonka varrella ovat monet Barcelonan merkkitavaraliikkeistä ja upeat vuosisadan vaihteelta olevat jugend (modernismo) tyyliset rakennukset kuten Casa Milá ja Casa Batlló.
  • Iltapäivä omaa aikaa.

Lauantai 11.5.

• Aamiainen hotellissa.
  • Aamulla bussikuljetus Katalonian F1 radalle seuraamaan aika-ajoja.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

12:00 - 13:00 Formula 1 Harjoitus 3
15:00 - 16:00 Formula 1 Aika-ajot

• Paluulähtö takaisin hotelliin viimeistään 30 minuuttia aika-ajon päättymisen jälkeen.
  • Illallinen ravintola Citruksessa, joka sijaitsee Paseo de Gracia kadun varrella, 5 minuutin kävely Taber hotellilta. Kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen. Opas on mukana myös aterian ajan.

Sunnuntai 12.5.

• Aamiainen hotellissa.
  • Bussikuljetus Katalonian F1 radalle seuraamaan Espanjan GP:tä.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

11:25 - 12:15 GP2 Series 2.kilpailu (26 kierr. tai 30 Min)
12:35 - 13:10 Porsche Mobil 1 Supercup kilpailu (14 kierr. tai 30 Min)
13:30 Formula 1 Kuljettajien paraati
13:45 - 14:15 Formula 1 Starting Grid Presentation
14:46 Formula 1 National Anthem
15:10 Formula 1 Grand Prix (66 kierr. tai 120 Min)

• Paluulähtö radalta hotelliin viimeistään 1 tunti maaliin saapumisen jälkeen.

Maanantai 13.5.

• Aamiaisboxi hotellista mukaan ja check out.
  • Kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin.

HOTELLI HCC Taber Hotel 3***
Arago, 256, BARCELONA
+34 934 873 887

Taber hotellirakennuksen on suunnitellut kuuluisa arkkitehti Lluis Domènech i Montaner. Sijaitsee lähellä Rambla de Catalunya  ja Passeig de Gracia katuja,  joilla kahviloita, ravintoloita, kauppoja ja nähtävyyksiä.

Hotellihuoneet, joita yhteensä on 93, on vuoden 2013 aikana peruskorjattu, muun muassa kokolattiamatot poistettu ja kaikissa huoneissa on nyt laminaattiparkettilattiat. Ilmastointi, tallelokero, satelliitti tv, minibaari ja hiustenkuivaaja. Yhden hengen huoneet ovat melko pieniä. Kokoustiloja. Lähin metro-asema: Passeig de Gracia.

BARCELONA, CIRCUIT DE CATALUNYA

Sijainti: Rata sijaitsee 25 kilometriä koilliseen Barcelonasta.
Radan pituus: 4,63 km
Kilpailu: 66 kierrosta ~ 305,26 km
Rataennätys: 1.21,670 - K. Räikkönen, Ferrari (2008)

TÄRKEÄÄ!

Tarkistathan, että passisi on ehjä. Suomen kansalainen saa matkustaa Espanjaan käyttäen matkustusasiakirjana passin sijasta matkustusoikeudellista EU-henkilökorttia.

Huom! Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.
Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä.

Matkan hinta perustuu
30.10.2018 voimassa olleisiin hintoihin ja valuuttakursseihin (USD). Hinnat tarkistetaan n. 6 viikkoa ennen lähtöpäivää.
Ennakkomaksu on 500 €/hlö.
Loppulaskun eräpäivä on 15.3.2019

Minimimatkustajamäärä
Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 20 matkustajaa.

Rajoitteet
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille.

Matkaehdot
Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän Suomen Matka-Agenttien Erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

YLEISTÄ

Valuutta: Euro
Kieli: Espanja, katalaani, englantia puhutaan melko yleisesti keskustan hotelleissa ja ravintoloissa.
Aikaero: - 1 tunti suomen aikaan

Matkavakuutus
ei sisälly hintaan. Suosittelemme matkavakuutuksen ottamista peruutusturvaksi!

Rokotukset
Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

Erikoisruokavalio

Muistathan ilmoittaa erikoisruokavaliot viimeistään 14 työpäivää ennen matkaa.  Mikäli erikoisruokavaliot ilmoitetaan myöhemmin/vasta matkalla, emme voi taata, että niiden järjestäminen onnistuu, tai se saattaa viivyttää paitsi omaa, myös koko ryhmän ruokailua.

Matkustusilmoitus
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä, oman harkintanne mukaan. www.matkustusilmoitus.fi.

HYVÄ TIETÄÄ F1-MATKOISTA

Kisa-alue
Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan.

Formula 1-kilpailut
Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta, kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai