Autoliiton F1-jäsenmatka Espanjaan 19.-23.5.2022 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Espanjaan 19.-23.5.2022

Espanjan Grand Prix on joka vuosi yksi suosituimmista osakilpailuista suomalaisten kisaturistien kalentereissa

Circuit de Catalonia- rata sijaitsee kätevästi Barcelonan ulkopuolella ja siellä on ajettu formulakisoja 90-luvun alusta alkaen. Rata on yksi parhaiten suunnitteluista radoista sisältäen 8 vasemman käden ja 5 oikean käden käännöstä. Vauhdikas rata on kuljettajille fyysisesti raskas ja vaatii renkailta paljon kestävyyttä.

Barcelona hurmaa kaiken ikäiset monipuolisuudellaan. Kaupungin pääkatu La Ramblalla kohtaat ihmisvilinässä katseet vangitsevat katutaiteilijat, Barri Goticin kaupunginosan vanhoilla, autottomilla kaduilla historian havinan ja Barcelonetan rantakaupunginosassa hyvät kalaravintolat. Näissä ja monissa muissa kaupunginosissa riittää nähtävää ja koettavaa juuri niin pitkäksi aikaa kuin itse haluat. Barcelonan tunnetuimpia maamerkkejä ovat Antonio Gaudin suunnittelemat upeat ja omaperäiset rakennukset sekä Sagrada Familia-kirkko. Kaupungissa on myös paljon tasokkaita museoita ja taidegallerioita, joissa ovat edustettuina muun muassa Picasso ja Salvador Dali.

Matka-ajankohta ja hinta: 19. - 23.5.2022 (to-ma) alk. 1535 €/hlö

Hintaan sisältyy:

*Finnairin reittilennot sisältäen verot, istumapaikkavaraukset ja matkalaukku

*lentokenttäkuljetukset kohteessa

*4 vrk majoitus **** hotellissa

*hotelliaamiaiset ja 1 lounas sisältäen ruokajuoman

*kisakuljetukset lauantaina ja sunnuntaina radalle

*kaupunkikiertoajelu/ tai viiniretki  perjantaina

*suomenkielisen paikallisoppaan palvelut kuljetuksilla ja retkillä

*formulaliput J kategoriaan

Lisämaksu yhden hengen huoneesta 205 €. Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

Exe Laietana Palace hotel★★★★

Via Laietana, 17 08003 Barcelona

Hyvätasoinen hotelli keskeisellä sijainnilla goottilaiskorttelin vieressä Barcelonan keskustassa.

Exe Laietana Palace sijaitsee vanhan roomalaisen muurin tuntumassa keskeisellä paikalla Via Laietana -kadun varrella. Aivan hotellin vieressä on viehättävä Barri Gòtic, "goottilaiskortteli", joka on täynnä keskiaikaisia katuja, trendikkäitä baareja ja katalonialaisia ravintoloita. La Ramblan kävelykadulle on alle kilometrin matka.

Huoneissa on ilmainen WiFi, ilmastointi ja tv. Buffet-aamiainen tarjoillaan hotellin aamiaishuoneessa.

MATKAOHJELMA

Lentoaikataulu: Finnair

19.5. Helsinki-Barcelona  klo 17.05 - 22.05

23.5. Barcelona-Helsinki  klo 10.05 - 15.10

Torstai

Iltapäivälento Barcelonaan Finnairilla. Suomenkielinen opas kentällä vastassa. Kuljetus hotelliin ja majoittuminen.

Perjantai

Aamiainen hotellissa. Aamiaisen jälkeen Barcelonan kiertoajelu suomalaisen paikallisoppaan johdolla. Kiertoajelun aikana ajetaan Montjuic kukkulalle, jossa muun muassa Olympia Stadion, Joan Miró –museo sekä  näköalapaikka Mirador del Alcalde. Näköalapaikalla tehdään pysähdys, täältä käsin saa hyvän yleiskäsityksen jolta näkymät kaupungin yli ja saamme näin hyvän yleisnäkymän kaupungista. Matka jatkuu alas kaupungin ydinkeskustaan, Kristoffer Kolumbuksen patsaan ja Olympiasataman kautta upealle Passeig de Gracialle, jonka varrella ovat monet Barcelonan merkkitavaraliikkeistä ja upeat vuosisadan vaihteelta olevat jugend (modernismo) tyyliset rakennukset kuten Casa Milá ja Casa Batlló. Kiertoajelu päättyy lounaaseen, jonka jälkeen vapaata aikaa. Paluu omin päin hotelliin.

Vaihtoehtoinen ohjelma:  kaupunkierroksen tilalla allaoleva retki, paketin  hinta silloin 1598 €/hlö.

Penedeksen viinitilat ja Montserratin luostari

Aamiainen hotellissa. Suuntaamme Penedes viininviljelyalueelle, Katalonian suurimmalle yhtenäiselle viininviljelyalueelle, jossa on perinteisesti viljelty viinirypäleitä 1700-luvun loppupuolelta lähtien.

Täällä vierailemme maailman kuuluisalla Torresin viinitilalla, yhä perheomistuksessa oleva viinitila, joka tänä päivänä on maailmanlaajuinen yhtiö, mutta yhä perheen omistuksessa. Pacs del Penedes tilalla saamme kuulla perheen ja alueen historiasta sekä viinin valmistuksesta. Vierailun päätteeksi maistelemme tilan viinejä ja syömme lounaan. Mikäli ilma on suotuisa, voimme nähdä seuraavan kohteemme Torresin tilalta katsottuna, suuntaamme Montserratin vuoristoille.

Beneditkiinimunkit perustivat jo 800-luvulla Montserratiin oman rukouspaikkansa ja tänä päivän vuorella on yhä toimiva luostari. Munkit hoitavat edelleenkin koko Montserrat vuorten toimintaa: kirkkoa, luostaria, hotellia, ravintolaa, matkamuistomyymälää.

Luostarin kappelissa voi kuulla melkein päivittäin Escolania-poikakuoroa (riippuen luostarin päiväohjelmasta). Kuoropojat asuvat ja käyvät koulua luostarin yhteydessä olevassa sisäoppilaitoksessa, ensimmäinen kuoro on peräisin jo 1100-luvulta.

Suurin nähtävyys on kuitenkin luonto. Montserratin vuoren on luonto muokannut veden, hiekan ja tuulen avulla todella vaikuttavaksi, hammaslaitaiseksi nähtävyydeksi ja itse vuorelta on upeat näkymät.

Lauantai

Aamiainen hotellissa. Aamulla kuljetus hotelleilta radalle. Sprinttikisan jälkeen kuljetus hotelleille.

Sunnuntai

Aamiainen hotellissa. Aamulla kuljetus hotelleilta radalle. F1 Grand Prix:n jälkeen kuljetus hotelleille.

Maanantai

Aamiaisboxi hotellista mukaan. Kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin.

TÄRKEÄÄ!

LASKUT JA VAHVISTUS

Ennakkomaksu on 50% matkan hinnasta.  Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa/henkilökortissa). Matkadokumentteihin tulee merkitä se nimi, joka on ensimmäisenä passissa/henkilökortissa, ja siinä muodossa, sekä sukunimi kokonaisuudessaan.

ERIKOISRUOKAVALIOT

Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä!

MATKADOKUMENTIT

Matkadokumentit (matkaohjelma, lentomatkoilla lentoliput) lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä valitsemallasi tavalla (sähköpostitse/postin välityksellä).

MATKUSTUSASIAKIRJAT (PASSI JA HENKILÖKORTTI)

Matkustusasiakirjoja ovat passi ja henkilökortti, joita voi hakea Suomessa poliisilta ja ulkomailla Suomen ulkomaanedustustosta. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai virallinen henkilötodistus. Suomen kansalaisena voit käyttää passin sijasta matkustusasiakirjana henkilökorttia EU-maihin ja joihinkin muihin Euroopan maihin matkustaessasi. Lisätietoja henkilökortin käytöstä saat poliisi.fi-palvelusta. Tarkistathan passin/henkilökortin maakohtaisen voimassaolovaatimuksen hyvissä ajoin ennen matkaa. Tarkistathan myös, että passi/henkilökortti on ehjä ja voimassa! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset.

MATKAVAKUUTUS

Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ

Matka edellyttää vähintään 25 matkustajaa.

MATKAEHDOT

Matkoilla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja.

RAJOITTEET

Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS JA TURVALLISUUS

Tarkistathan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Suomen terveysviranomaisten suositus on, että kaikilla tulisi olla suoja vähintään jäykkäkouristusta, kurkkumätää, tuhkarokkoa, vihurirokkoa, sikotautia ja poliota vastaan. Myös A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Lisätietoa rokote.fi. / thl.fi. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa julkiseen sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortti on maksuton ja se anotaan Kelasta. Kortti ei korvaa matkavakuutusta!

Vallitsevan Covid19-pandemian takia voi monissa maissa tulla voimaan nopealla aikataululla erilaisia rajoituksia tai muutoksia jo voimassa oleviin rajoituksiin, jotka voivat vaikuttaa matkantekoon. Matkustajia koskevat rajoitukset ja säännöt voivat olla esimerkiksi kohdemaan vaatima todistus koronatestistä saavuttaessa maahan tai poistuttaessa maasta, vaatimus maskin käytöstä, karanteeni maahan saavuttaessa tai jokin muu maakohtainen tai paikallinen sääntö, joka aiheuttaa rajoituksia tai esteitä matkustukselle. Näitä voivat olla mm. kokoontumisrajoitukset, rajoitukset ulkona liikkumiselle jne. Myös turistikohteet, ravintolat, yökerhot, kaupat, apteekit jne. voivat olla suljettu, tai niiden aukioloaikoja ja/tai vierailijoiden määrää on rajoitettu. Suosittelemme tekemään matkustusilmoituksen (matkustusilmoitus.fi) ja seuraamaan kohdemaan tilannetta aktiivisesti. Ajankohtaiset matkustus- ja turvallisuustiedotteet Ulkoministeriön sivuilta um.fi.

HYVÄ TIETÄÄ

* Valuutta: Euro

* Kieli: Espanja, englantia puhutaan melko yleisesti keskustan hotelleissa ja ravintoloissa.

* Aikaero: - 1 tunti Suomen aikaan

BARCELONA, CIRCUIT DE CATALUNYA

Sijainti: Rata sijaitsee 25 kilometriä koilliseen Barcelonasta.
Radan pituus: 4,63 km
Kilpailu: 66 kierrosta ~ 305,26 km
Rataennätys: 1.21,670 - K. Räikkönen, Ferrari (2008)

Kisa-alue

Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan.

Formula 1-kilpailut

Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta, kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

Vastuullinen matkanjärjestäjä
MATKA-AGENTIT/ETE Oy

Matkanjärjestäjän vastuu

Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure-tapauksista kuten lakkotilanteet,

luonnonkatastrofit, poliittiset selkkaukset tai muut vastaavat tilanteet. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaa tarjoamaansa valmismatkaan sisältymättömistä järjestelyistä, kuten mahdollisten liityntäkuljetusten toteutumisesta ja matkustajan pyynnöstä välitetyistä lisäpalveluista. Matkanjärjestäjä ei vastaa esitteessä mainittujen internet-sivujen tiedoista.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai