Autoliiton F1-jäsenmatka Belgia 25.8-.29.8.2022 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Belgia 25.8-.29.8.2022

Annan Formulahuuman viedä mukanaan.

Spa-Francorchampsin F1-rata sijaitsee Belgiassa lähellä Saksan rajaa. Vuoristossa sijaitseva rata on tunnettu vaihtelevista sääoloista ja mutkista, jotka vaativat kuljettajilta täydellistä keskittymistä. Formularyhmä majoittuu mukavasti 4-tähden hotellissa Brysselin keskustassa.

Bryssel on Euroopan Unionin pääkaupunki, joka elää kiivastempoista nykypäiväänsä hallinnon ja talouden keskipisteenä. Brysselin mielenkiintoisiin nähtävyyksiin kannattaa myös varata aikaa: Autoworld -museosta  löytyy 450 veteraaniautoa, Musee d´Art Moderne esittelee mittavan kokoelman belgialaista modernia taidetta. Sarjakuvamuseo sijaitsee jugendin luojana pidetyn Hortan piirtämässä talossa. Belgialaiseen olutperinteeseen kannattaa myös matkan aikana tutustua.

MATKA-AJANKOHTA JA HINTA

25.8-.29.8.2022 to-ma 4 vrk, matkan hinta 1375 €/hlö

HINTAAN SISÄLTYY

*Finnairin reittilennot veroineen

*matkatavara ruumaan 1 x 23 kg ja istumapaikat etukäteen varattuna

*lentokenttäkuljetukset kohteessa

*4vrk majoitus Thon Hotel Bryssel City Center**** hotellissa jaetussa kahden hengen huoneessa

*kisakuljetukset lauantaina ja sunnuntaina Span radalle

*viikonlopun kisalippu Silver 2

*hotelliaamiainen, 1 x kolmen ruokalajin lounas

*suomenkielisen matkanjohtajan palvelut kisakuljetuksilla

LISÄMAKSUSTA

*yhden hengen huone +120 €/hlö

MATKAOHJELMA

Lentoaikataulu: Finnair
Helsinki-Bryssel AY 1541 klo 07.40-09.15
Bryssel-Helsinki AY 1542 klo 11.40-15.15

Torstai 25.8.
Lento Helsingistä Finnairin reittilennolla Brysseliin. Lentokentältä alkaa oppaan johdolla kiertoajelu, jonka aikana nähdään kaupungin tärkeimmät nähtävyydet kuten Euroopan parlamentti, Atomium, kiinalainen paviljonki, oikeuspalatsi ja Sablonin aukio. Kierroksen päätteeksi kävelykierroksella nähdään Grand Place ja Manneken Pis.  Kierros päättyy hotelliin. Iltapäivällä omaa aikaa tutustua Brysseliin.

Perjantai 26.8.
Aamiainen hotellissa, omaa aikaa tutustua Brysselin nähtävyyksiin ja ostosmahdollisuuksiin.

Avenue Louisen alkupäässä sijaitsee tyylikkäät ja kalliit erikoisliikkeet, joista löytyy timantit, elegantit asut, käsilaukut sekä kengät. Ostosgallerioita on useita, näistä kaunein ja vanhin on St. Hubert. Suosittuja tuliaisia ovat kristalliesineet, kuuluisat Brysselin pitsit, mantelikeksit (macaron), hunajakakut (pain d´epices), juustot sekä tietenkin suklaatuotteet.

Lauantai 27.8.
Aamiainen hotellissa. Kuljetus Spa-Francorchampsin radalle sprinttikisaa seuraamaan (144 km/n. 1h 50min). Paluukuljetus iltapäivällä takaisin Brysseliin.

Sunnuntai 28.8.
Aamiainen hotellissa. Kuljetus Spa-Francorchampsin radalle (144 km/ n. 1t 40min). Belgian Grand Prix osakilpailu. Paluukuljetus osakilpailun jälkeen takaisin Brysseliin.

Maanantai 29.8.
Aamiainen hotellissa, check out huoneista, kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin.

HOTELLI

Thon Hotel Brussels City Center 4****
Avenue du Boulevard, 17
Brussels
www.thonhotels.com
Puh.+32 2 205 15 1

Moderni ensimmäisen luokan hotelli, joka sijaitsee kätevästi kaupungin keskustan pohjoispäässä, lähellä Rue Neuve -kävelykatuja ja North Stationin liikealuetta. Vain 15 minuutin kävelymatkan päässä kuuluisalta Grand Placelta. Yhteensä 454 makuuhuonetta, mukaan lukien superior-huoneet, sviitit, allergiaystävälliset huoneet ja liikuntarajoitteisille tarkoitetut huoneet. Kaikissa huoneissa on kaikki modernit mukavuudet, kuten ilmastointi, ilmainen WiFi, suoravalintapuhelin, TV, minibaari, teen ja kahvin valmistusvälineet, housuprässi ja hiustenkuivaaja. Loungebaarissa on värikäs ilme, ja se tarjoaa kodikkaan ilmapiirin paikallisten oluiden nauttimiseen. Hotellipalveluihin kuuluu myös kuntosali ja sauna, joista molemmista on panoraamanäkymät kaupunkiin.

TÄRKEÄÄ!

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä!

LASKUT JA VAHVISTUS
Ennakkomaksu on 50% matkan hinnasta. Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa/henkilökortissa). Matkadokumentteihin tulee merkitä se nimi, joka on ensimmäisenä passissa/henkilökortissa, ja siinä muodossa, sekä sukunimi kokonaisuudessaan.

MATKADOKUMENTIT
Matkadokumentit (matkaohjelma, lentomatkoilla lentoliput) lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä valitsemallasi tavalla (sähköpostitse/postin välityksellä).

MATKUSTUSASIAKIRJAT (PASSI JA HENKILÖKORTTI)

Matkustusasiakirjoja ovat passi ja henkilökortti, joita voi hakea Suomessa poliisilta ja ulkomailla Suomen ulkomaanedustustosta. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai virallinen henkilötodistus. Suomen kansalaisena voit käyttää passin sijasta matkustusasiakirjana henkilökorttia EU-maihin ja joihinkin muihin Euroopan maihin matkustaessasi. Lisätietoja henkilökortin käytöstä saat poliisi.fi-palvelusta. Tarkistathan passin/henkilökortin maakohtaisen voimassaolovaatimuksen hyvissä ajoin ennen matkaa. Tarkistathan myös, että passi/henkilökortti on ehjä ja voimassa! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset.

MATKAVAKUUTUS
Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

MINIMIMATKUSTAJAMÄÄRÄ
Matka edellyttää vähintään 25 matkustajaa.

MATKAEHDOT
Matkoilla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja.

RAJOITTEET
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS JA TURVALLISUUS
Tarkistathan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Suomen terveysviranomaisten suositus on, että kaikilla tulisi olla suoja vähintään jäykkäkouristusta, kurkkumätää, tuhkarokkoa, vihurirokkoa, sikotautia ja poliota vastaan. Myös A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Lisätietoa rokote.fi. / thl.fi. Eurooppalainen sairaanhoitokortti oikeuttaa julkiseen sairaanhoitoon EU- ja ETA-maissa sekä Sveitsissä. Kortti on maksuton ja se anotaan Kelasta. Kortti ei korvaa matkavakuutusta!

Vallitsevan Covid19-pandemian takia voi monissa maissa tulla voimaan nopealla aikataululla erilaisia rajoituksia tai muutoksia jo voimassa oleviin rajoituksiin, jotka voivat vaikuttaa matkantekoon. Matkustajia koskevat rajoitukset ja säännöt voivat olla esimerkiksi kohdemaan vaatima todistus koronatestistä saavuttaessa maahan tai poistuttaessa maasta, vaatimus maskin käytöstä, karanteeni maahan saavuttaessa tai jokin muu maakohtainen tai paikallinen sääntö, joka aiheuttaa rajoituksia tai esteitä matkustukselle. Näitä voivat olla mm. kokoontumisrajoitukset, rajoitukset ulkona liikkumiselle jne. Myös turistikohteet, ravintolat, yökerhot, kaupat, apteekit jne. voivat olla suljettu, tai niiden aukioloaikoja ja/tai vierailijoiden määrää on rajoitettu. Suosittelemme tekemään matkustusilmoituksen (matkustusilmoitus.fi) ja seuraamaan kohdemaan tilannetta aktiivisesti. Ajankohtaiset matkustus- ja turvallisuustiedotteet Ulkoministeriön sivuilta um.fi.

HYVÄ TIETÄÄ

* Valuutta: Euro
* Kieli: Ranska & flaami, englantia puhutaan melko yleisesti keskustan hotelleissa ja ravintoloissa.
* Aikaero: - 1 tunti Suomen aikaan

Belgian F1-rata:
F1-rata: Circuit de Spa Francorchams
Sijainti: Rata sijaitsee Span kunnassa  Liégen provinssissa noin 145 km Brysselistä itään.
Radan pituus: 7.004 km
Kilpailu: 44 kierrosta ( ~ 308,176 km)
Rataennätys: 1.45,778 (Mark Webber, Red Bull, 2010)

Kisa-alue
Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan.

Formula 1-kilpailut
Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta, kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

Vastuullinen matkanjärjestäjä
MATKA-AGENTIT/ETE Oy

Matkanjärjestäjän vastuu
Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure-tapauksista kuten lakkotilanteet, luonnonkatastrofit, poliittiset selkkaukset tai muut vastaavat tilanteet. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaa tarjoamaansa valmismatkaan sisältymättömistä järjestelyistä, kuten mahdollisten liityntäkuljetusten toteutumisesta ja matkustajan pyynnöstä välitetyistä lisäpalveluista. Matkanjärjestäjä ei vastaa esitteessä mainittujen internet-sivujen tiedoista.

Toimi nopeasti. Paikkoja on jäljellä rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä  tai