Autoliiton F1-jäsenmatka Azerbaidžaniin 3.6. - 9.6.2020 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Azerbaidžaniin 3.6. - 9.6.2020

Jännittävä F1-kisa hienolla Bakun katuradalla!

Azerbaidžanin öljyvaltio sijaitsee Kaukasiassa naapureinaan Armenia lännessä, Venäjä pohjoisessa, Iran etelässä ja Georgia luoteessa. Pääkaupunki Baku sijaitsee Kaspianmeren rannalla. Bakun F1-katurata on haastava yhdistelmä designia ja insinööritaitoa ja siinä yhdistyy historiallisen kaupungin vanhin osa, uusi ja vaikuttavan kaunis rantabulevardi sekä moderni arkkitehtuuri. Kisamatkamme hintaan sisältyy myös retki maaseudulle katsomaan "palavaa vuorta".

MATKAN AJANKOHTA JA HINTA: 3.-9.6.2020 (ke-ti) 2250  €/hlö

Hintaan sisältyy:

• Turkish Airlinesin reittilennot veroineen
  • ateriat ja juomat lennoilla
  • lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • majoitus Boulevard Hotel Baku Autograph Collection, jaetussa kahden hengen huoneessa
  • Bakun kiertoajelu
  • hotelliaamiaiset ja kaksi retkilounasta
  • retki maaseudulle Gobustaniin ja Absheroniin
  • viikonlopun kisaliput Sahil katsomoon
  • suomalaisen matkanjohtajan palvelut kuljetuksilla ja retkillä
  • e-viisumin hankinta

Jäsen voi matkustaa yhden ei-jäsenen kanssa.

Lisämaksut:
Lisämaksu yhden hengen huoneesta 420 €/hlö

MATKAOHJELMA: (muutokset mahdollisia)

Lentoaikataulu: Turkish airlines

TK1762 03.06. Helsinki-Istanbul klo 12.40 - 16.10
TK334   03.06. Istanbul-Baku klo 17.15 - 21.05
TK339   09.06. Baku-Istanbul klo 2.15 - 4.35
TK1761 09.09. Istanbul-Helsinki klo 8.25 - 11.45

Keskiviikko 3.6

• Reittilento iltapäivällä Helsingistä Istanbulin kautta Bakuun, jonne saavutaan illalla.
  • Saapuminen Bakuun, maahantulomuodollisuudet ja bussikuljetus lentoasemalta kaupunkiin.
  • Majoittuminen hotelliin Bakun kaupunkialueella.

Torstai 04.6. Kaupunkikierros Bakussa

• Aamiainen hotellissa.
  • Päivällä kaupunkikierros oppaan johdolla Bakussa, kesto noin 5 tuntia. Wau-arkkitehtuuristaan tunnettu Baku on hieno sekoitus modernia kaupunkikulttuuria ja perinteitä. Kaupunkikierroksen aikana tutustutaan UNESCON suojelemaan vanhaan kaupunkiin ja sen lukuisiin nähtävyyksiin kuten Neidon torniin, moskeijoihin ja karavaaniseraljeihin (majataloihin). Vierailu Shrvanskakhsin palatsiin, jota pidetään yhtenä Azerbaidžanin arkkitehtuurin helmenä.
  • Lounaan jälkeen  vieraillaan Highlandin puiston näköalapaikalla kaupungin länsiosassa. Täältä käsin nähdään paras panoraamanäkymä kohti ikonisia liekin muotoon rakennettuja pilvenpiirtäjiä. Retken päätteeksi vieraillaan vielä Heydar Alijev -keskuksessa, josta on tullut symboli modernin dynaamiselle Bakun kaupungille.

Perjantai 5.6. Gobustan ja Absheronin niemimaa

• Aamiainen hotellissa.
  • Päivän ohjelmassa on retki maaseudulle, kesto noin 6 tuntia. Gobustanin kansallispuisto sijaitsee Gobustanin länsiosassa noin 60 kilometriä Bakusta lounaaseen. Kansallispuisto perustettiin vuonna 1966, jolloin alue julistettiin Azerbaidžanin luonnonhistorialliseksi maamerkiksi ja sen tarkoituksena on suojella alueen esihistoriallisia kalliopiirroksia (petroglyfejä), mutatulivuoria ja kaasukivialueita. Lounaan jälkeen tutustutaan palavaan vuoreen eli Yanar Dagiin. Tämän maasta nousevan "ikuisen tulen" vuoksi  Azerbaidžania kutsutaankin  usein  "tulen maaksi". Tämä luonnonilmiö syntyy, kun maanalaisten kaasukenttien kaasu nousee maan pinnalle sekoittuen samalla happeen, jolloin kaasu leimahtaa tuleen, liekit voivat olla paikoitellen jopa 3 metriä korkeita. Ikuisen tulen temppelin rakennuttivat alunperin Bakun seudulla asuneet, hinduorientoituneet Sikhit 1700-luvulla.
  • Lounas.

Lauantai 6.6.

• Aamiainen hotellissa.
  • Aika-ajot Bakun katuradalla.

Ohjelmaa radalla (sitoumuksetta)

FIA Formula 2 1. kilpailu (29 kierr. tai 60 min) 12:00 - 13:05
Formula 1 3. harjoitus 14:00 - 15:00
Formula 1 Aika-ajot 17:00 - 18:00

Sunnuntai 7.6.

• Aamiainen hotellissa.
  • Azerbaidžanin F1 kisat Bakun katuradalla.

Ohjelmaa radalla (sitoumuksetta)

FIA Formula 2 Kuljettajien paraati  11:45 - 12:15
FIA Formula 2 2. kilpailu (21 kierr. tai 45 min) 13:10 - 14:00
Formula 1 Kuljettajien paraati  14:30 - 15:00
Formula 1 Grand Prix (51 kierr. tai 120 min) 16:10 - 18:10

Maanantai 8.6.

• Aamiainen hotellissa.
  • Päivä vapaa omia löytöretkiä ja ostoksia varten. Huoneet voi pitää lähtöhetkeen saakka.
  • Illalla noin klo 22.30 kuljetus lentokentälle.

Tiistai 9.6.

• Reittilento Istanbuliin lähtee klo 2.15. Helsinkiin saavutaan tiistaina ennen puoltapäivää.

HOTELLI
Boulevard Hotel Baku Autograph Collection

Puh +994 12 310 00 10
Khagani Rustamov Street
Baku White City , AZ1052 Baku, Azerbaidžan
Korkeatasoinen Boulevard Hotel Baku Autograph Collection sijaitsee Bakun ranta-alueella noin 2,8 km Bakun formularadan pääkatsomosta. Hotellista on noin 15 minuutin kävelymatka lähimmälle metroasemalle. Huoneissa on ilmastointi, oleskelualue ja satelliittitaulu-tv. Kylpyhuoneessa on hiustenkuivaaja. Hotellissa on ilmainen WiFi yleisissä tiloissa, kahvila, ravintola, kauneussalonki, kylpylä, sisäuima-allas, auringonottoterassi, retki- ja pesulapalvelut sekä vastaanotto.

BAKUN KATURATA

Sijainti: Bakun katurata sijaitsee Bakun kaupunkialueella Kaspianmeren rannalla.
Radan pituus: 6,003 km
Kilpailu 51 kierrosta ~ 306,049 km

Bakun kisa-alueen portit avataan päivittäin klo 10.00. Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo (max 500 ml) sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan. Jos sinulla on paikka seisomakatsomossa tai numeroimaton istumapaikka, kannattaa paikalle saapua ajoissa, sillä ensimmäiset saavat parhaat paikat käyttöönsä.  Fanituotteita myydään mm. F1- kylässä Milliparkissa. Viihdekonserttien päälava on Milliparkin vieressä kisa-alueella, lähellä katsomoita Sahil, Bulvar ja Khazar. Muistattehan että tupakointi on sallittu kisa-alueella vain erillisillä tupakointipaikoilla.

Tulokset 2019

Valtteri BOTTAS 1:31:52.942
Lewis HAMILTON  +1.524
Sebastian VETTEL +11.739

TÄRKEÄÄ!

Huom! Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.
Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä.

MATKUSTUSASIAKIRJAT
Passin on oltava voimassa 6 kk matkan päättymisen jälkeen. Tarkistathan myös, että passi on ehjä ja voimassa! Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava oman maansa määräykset.

VIISUMI
Azerbaidžaniin tarvitaan turistiviisumi, joka sisältyy matkan hintaan. Lisätiedot viisumin hankinnasta lähetetään noin 3 kk ennen matkaa.

MATKAVAKUUTUS
Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan on tarkistettava vakuutusturvansa: suosittelemme matkustajavakuutusta peruutusturvaehdoin. Matkustajavakuutus on syytä tehdä heti matkavarauksen jälkeen, peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

ERIKOISRUOKAVALIOT
Ilmoitathan terveydellisistä syistä johtuvasta erikoisruokavaliosta jo matkavarauksen yhteydessä tai viimeistään 1 kk ennen matkaa!

LÄHTÖSELVITYS
Tarkista lähtöselvitysajat lentoyhtiön omilta sivuilta.

ISTUMAPAIKAT TURKISH AIRLINESIN LENNOILLA

Ryhmähintaan sisältyy istumapaikat, jotka lentoyhtiö varaa automaattisesti. Paikkanumerot selviävät lähtöselvityksen yhteydessä.

MATKADOKUMENTIT

Matkaohjelma ja lentoliput lähetetään noin kaksi viikkoa ennen lähtöä.

MATKAEHDOT

Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Matkapakettiehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän Suomen Matka-Agenttien Lisä- ja Erityisehtoja. Matkan hinta perustuu 15.10.2019 voimassa olleisiin hintoihin ja valuuttakursseihin. Hinnat tarkistetaan n. 6 viikkoa ennen lähtöpäivää. Ennakkomaksu on 500 €/hlö. Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 20 matkustajaa.

RAJOITTEET

Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille. Matkalla ei ole esteettömiä kuljetuksia eikä esteetöntä hotellia, retkillä kävellään.

TERVEYS

Tarkistahan maakohtaiset rokotus- ja terveysmääräykset hyvissä ajoin ennen matkaa. Kaikilla matkailijoilla on hyvä olla suoja MPR-tauteja eli tuhkarokkoa, sikotautia ja vihurirokkoa vastaan. Lisäksi suositellaan kurkkumätä-jäykkäkouristusrokotusta, poliorokotusta ja rokotusta tarttuvaa keltatautia vastaan.
Lisätietoa matkailijan terveysoppaasta www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat .

TURVALLISUUS

Ajankohtaiset matkustus- ja turvallisuustiedotteet Ulkoministeriön sivuilta um.fi.
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä: matkustusilmoitus.fi.

YLEISTÄ
Valuutta: Azerbaidžanin manat (AZN)
Kieli: azerin kieli, venäjä, englanti
Aikaero: + 1 tuntia Suomen aikaan kesäkuussa
Ilmasto: Kesäkuussa päivälämpötilat ovat noin 30-33 C päivällä ja noin 19-21 C yöllä.

Formula 1-kilpailut

Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta, kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä