Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 23.-30.11.2020 | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 23.-30.11.2020

Unelmapuitteet formulamatkalle luo Dubai, jonne paras matkustusaika on talvella, jolloin päivälämpötilat vaihtelevat 20-35 Celsius-asteen välillä. Dubai tarjoaa laadukkaan ja mielenkiintoisen ikkunan tulevaisuuteen. Se on turvallinen yhdistelmä uskomattomia ostosmahdollisuuksia, ystävällisiä ihmisiä ja rentouttavaa rantalomaa, Arabianlahden valkohiekkaisilla rannoilla. Täällä superlatiivien kirjo on totaalinen, maailman korkein, laajin, isoin, paras...  - tule ja hämmästy!

Abu Dhabin Grand Prix ajetaan Yas Marinan radalla, joka on sekoitus perinteistä kilparataa ja katurataa, jota ajetaan vastapäivään. Yas Marinan rata sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Dubaista, jonka keskustassa formulavieraat majoittuvat. Hotelli Four Points Sheraton SZR sijaitsee Dubain pääkadulla, lähellä Dubai Mall -ostoskeskusta ja maailman korkeinta rakennusta.

Ja eikä tässä vielä kaikki – vuonna 2020 Dubaissa järjestetään maailmannäyttely EXPO 2020, jossa on myös mahdollisuus vierailla matkan aikana. Erämaahan on rakenteilla iso näyttelyalue, jossa on näyttelyteemoittain kolme ”kaupunginosaa”, joissa osallistujamaiden paviljongit sijaitsevat.

Expon teemana on ”Mielten yhdistäminen ja Tulevaisuuden luominen” (Connecting Minds, Creating the Future). Tämä kiteytyy kolmeen pääideaan eli Mahdollisuudet, Liikkuvuus ja Kestävä kehitys. (Opportunity, Mobility & Sustainability). Sadoissa erilaisissa paviljongeissa on interaktiivisia näyttelyitä, elävää viihdettä, ikimuistoisia tiloja, omituisia hangouteja ja paljon muuta!

Matka-ajankohta ja hinta: 23.11. - 30.11.2020 (ma-ma) 2290 €/hlö

Hintaan sisältyy

• Finnairin reittilennot sisältäen verot, 23 kg matkalaukku ja 8 kg käsimatkatavara
  • etukäteen varatut istumapaikat lentokoneessa
  • lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • 7 vrk majoitus valitussa hotellissa
  • buffetaamiaiset
  • matkaohjelman mukaiset retket (kaupunkikierrokset Dubaissa ja Abu Dhabissa sekä jeeppisafari)
  • 1 illallinen hotellissa ja  1 BBQ-illallinen jeeppisafarilla
  • kisakuljetukset F1-radalle Abu Dhabiin lauantaina ja sunnuntaina
  • viikonlopun kisaliput West-katsomoon
  • suomalaisen matkanjohtajan palvelut kuljetuksilla ja retkillä
  • paikallinen turismivero ja arvonlisäverot

Lisämaksusta

• yhden hengen huonelisä 565 € (yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone)
  • lisämaksullinen retki Maailmannäyttelyyn (EXPO2020) 75€/hlö

MATKAOHJELMA (muutokset mahdollisia)

Lentoaikataulu: Finnair

Helsinki-Dubai 23.11. klo 08.05 - 16.30
Dubai-Helsinki 30.11. klo 17.40  - 22:15

Maanantai 23.11.

• Suora lento Helsingistä Dubaihin aamulla, kuljetus hotelliin ja majoittuminen.
  • Illallinen hotellissa.

Tiistai 24.11.  Dubain kaupunkikierros

• Aamiainen hotellissa.
  • Kaupunkikierros, jossa tutustutaan ensin ikoniseen Burj Khalifan pilvenpiirtäjään eli maailman korkeimpaan rakennukseen (828 m). Retki alkaa multimedia-esityksellä Dubain historiasta. Nousu 124. kerroksen näköalatasanteelle huippunopealla hissillä kestää vain minuutin. Näköalatasanteelta avautuu upea näköala. Vierailu rakennuksessa kestää noin 1 tunnin. Täältä matka jatkuu perinteiseen Bur Dubaihin, jossa tutustuminen Bastakiassa sijaitsevaan Dubain museoon, joka on rakennettu lähes 200 vuotta vanhaan Al Fahidin linnoitukseen. Retkellä myös ylitetään Dubain Creek perinteisellä, puisella abralla ja vieraillaan kulta- ja maustesoukissa.

Keskiviikko 25.11.  Jeeppisafari aavikolla

• Aamiainen hotellissa.
  • Aamupäivällä vapaata aikaa Dubaissa.
  • Iltapäivällä lähtö hotellista ohjelmalliselle jeeppisafarille kaupunkia ympäröivälle aavikolle. Jeepeissä 4-5 henkilöä/jeeppi. Tällä puolipäiväisellä iltaretkellä ajellaan ensin ympäröivällä aavikolla nelivetojeepein (Dune bashing), beduiinileirissä mahdollisuus mm. kameliratsastukseen, hennatatuointeihin tai sishan (vesipiipun) poltteluun. Retken kruunaa grilli-illallinen, jonka jälkeen erilaisia tanssiesityksiä.

Torstai 26.11. Kaupunkikierros Abu Dhabissa ja varikkokävely

• Aamiainen hotellissa.
  • Kuljetus Dubaista Abu Dhabiin, jossa tehdään kaupunkikierros keskustassa ja vieraillaan mykistävässä sheikki Zayedin suurmoskeijassa. Matka jatkuu Yasin modernille formularadalle ja siellä tehdään varikkokävely noin klo 13.00 - 14.00. jonka jälkeen palataan takaisin Dubaihin.
  • Iltapäivällä vapaata aikaa.

Perjantai 27.11.  EXPO2020

• Aamiainen hotellissa.
  • Vapaapäivä omia löytöretkiä varten. Mahdollisuus osallistua lisämaksusta retkelle  EXPO2020 maailmannäyttelyyn. Menokuljetus näyttelyyn, paikallisopas kertoo ja esittelee tärkeimmät alueet ja paviljongit. Omaa aikaa tutustua Maailmaannäyttelyyn, paluu omin päin hotelliin joko metrolla tai taksilla. Messualue on auki myöhäiseen yöhön eli klo 10.00 – 02.00 *)seur.päivä.

Lauantai 28.11. F1-osakilpailun aika-ajot

• Aamiainen hotellissa.
  • Kuljetus Abu Dhabiin, jossa aika-ajot. Parkkipaikan ja radan välillä liikennöivät  ilmaisbussit noin 10 - 15 minuutin välein.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

GP3 Sarja Ensimmäinen kilpailu (18 kierrosta tai 40 min) 12:25 - 13:10
Formula 1 Harjoitus 3 14:00 - 15:00
Formula 1 Aika-ajot 17:00 - 18.00

Paluukuljetus parkkipaikalta noin 1 tunti aika-ajojen jälkeen takaisin Dubaihin. Lisätiedot matkanjohtajalta kohteessa.

Sunnuntai 29.11. F1-osakilpailu, Etihad Airways Grand Prix 2020

• Aamiainen hotellissa.
  • Kuljetus Abu Dhabiin, jossa 2020 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix. Parkkipaikan ja radan välillä liikennöivät ilmaisbussit noin 10 - 15 minuutin välein. Abu Dhabi Yas Marina -rata sijaitsee Yasin saarella Abu Dhabissa.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

GP3 Toinen kilpailu (14 kierrosta  tai 30 Min) 13:00 - 13:35
GP2 Toinen kilpailu (22 kierrosta tai 45 Min) 14:20 - 15:10
Formula 1 Kuljettajien paraati 15:30
Formula 1 Lähtöruutuesittelyt 15:45 - 16:15
Formula 1 UAE kansallislaulu 16:46
Lentonäytös Etihad Airwaysin ylilento 16:47
Formula 1 ETIHAD ABU DHABI GRAND PRIX 17:00 - 19:00

Paluukuljetus radan parkkipaikalta noin 1 tunti ilotulituksen jälkeen hotellille Dubaihin. Lisätiedot matkanjohtajalta kohteessa.

Maanantai 30.11.

• Aamiainen hotellissa.
  • Check out huoneista klo 12.00 mennessä.
  • Iltapäivällä kuljetus lentokentälle ja paluulento takaisin Helsinkiin, jonne saavutaan illalla.

Hotelli

Four Points by Sheraton Sheikh Zayed Road****
Sheikh Zayed Road, Trade Centre 1, Dubai
Hyvätasoinen keskustahotelli muutaman minuutin kävelymatkan päässä Emirates Towers metroasemalta.  Hotellissa on tilavat, ilmastoidut huoneet, joissa on lattiasta kattoon ulottuvat ikkunat ja TV. Hotellissa on katolla 43.kerroksessa uima-allas, allasbaari ja kattoterassi (Level 43 skylounge), jolta avautuvat iltaisin hulppeat panoraamanäkymät kohti Dubain taivaanrantaa. Hotellin 5 eri ravintolassa tarjoillaan monenlaisia italialaisia, kansainvälisiä ja marokkolaisia ruokia. Mezzanine-puolikerroksessa on myös pubi. Hotellihuoneita: 384, Hotelliketju: Four Points by Sheraton.

HUOM! Erillinen välikappale, adapteri, on hyvä ottaa mukaan sähkölaitteita varten (pistokkeet erilaisia kuin Suomessa, brittityyppinen adapteri).

Formularata Abu Dhabissa

ABU DHABI GRAND PRIX 29.11.2020
ABU DHABI, YAS MARINA CIRCUIT

Rataa pidetään yhtenä maailman teknologisesti edistyneimmistä radoista
Sijainti: Rata sijaitsee Abu Dhabissa Yasin saarella noin 114 km Dubain keskustasta lounaaseen.
Radan pituus: 5,554 km
Kilpailu: 55 kierrosta ~ 305,355 km
Rataennätys: 1:39.283 – Luis Hamilton /2019

HYVÄ TIETÄÄ F1-MATKOISTA

Kisa-alue
Kävelymatkat katsomoihin voivat olla pitkiä, joten varaa mukaan hyvät kengät. Kisaradalle kannattaa ottaa mukaan auringolta ja sateelta suojaava varustus, vesipullo sekä korvatulpat ja kiikarit. Älä vie lasisia juomapulloja rata-alueelle, sillä ne poistetaan portilla. Kisalippu tulee säilyttää huolella koko viikonlopun ajan. Katsomoiden eteen sijoitetuilta näyttötauluilta voit seurata kisatapahtumia. Kiikarit voivat helpottaa kisatapahtumien seuraamista katsomosta riippuen.

Formula 1-kilpailut
Matkanjärjestäjä ei vastaa Formula-kisojen peruuntumisesta, ajankohdan tai paikan muuttumisesta,
kilpailuohjelmassa olevista virheistä eikä edellä mainittujen epäkohtien asiakkaille aiheuttamista vahingoista tai kustannuksista.

TÄRKEÄÄ!

Passi ja viisumi
Suomen kansalaisilta vaaditaan Arabiemiirikuntiin passi, jonka tulee olla voimassa vähintään 6 kuukautta maasta poistumisen jälkeen. Lapsilla tulee olla oma passi. Väliaikaista passia ei hyväksytä maahantuloasiakirjaksi. Emme suosittele matkustamista passilla, jossa on Israelin valtion leima.

Suomen kansalainen saa maksuttoman 30 vrk viisumin Dubain lentokentällä saapumisen yhteydessä. Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava viisumimääräyksensä.

Huom! Matkavaraukseen merkittävä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi. Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä.

Vakuutus
Suosittelemme kaikille matkan aikana voimassaolevaa matkavakuutusta ja sen voimassaolon tarkistusta jo matkavarausta tehtäessä peruutuskulujen sekä henkilö- ja matkatavaravahinkojen varalle.

Erikoisruokavaliot
Muistattehan ilmoittaa terveydellisisistä syistä johtuvat erikoisruokavaliot viimeistään 1 kk ennen matkaa.

Valuutta: dirhami DHS, AED
Kieli: arabia, englantia puhutaan yleisesti
Aikaero: + 2 tuntia Suomen aikaan

Rokotukset
Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

Turvallisuus
Ajankohtaiset turvallisuustiedotteet Ulkoasiainministeriön sivuilta www.formin.fi
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä.

VARAUSEHDOT

Formulamatkoilla ennakkomaksu on 500€/hlö.

Matkaliput ovat voimassa, kun ennakko- ja loppumaksut ovat maksettu eräpäivään mennessä. Muista käyttää viitettä.

Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa).

Matkaehdot, Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Valmismatkaehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän, Suomen Matka-Agentit Oy:n erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Rajoitteet
Matka ei sovellu liikuntarajoitteisille.

Minimimatkustajamäärä
Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 20 matkustajaa, lisämaksullinen retki 15 matkustajaa.

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai