Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 21. – 28.11.2018 TÄYNNÄ | Autoliitto

Autoliiton F1-jäsenmatka Arabiemiirikuntiin 21. – 28.11.2018 TÄYNNÄ

Abu Dhabin Grand Prix ajetaan Yas Marinan radalla, joka on sekoitus perinteistä kilparataa ja katurataa, jota ajetaan vastapäivään.  Yas Marinan rata sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Dubaista, jonka keskustassa formulavieraat majoittuvat.

Unelmapuitteet formulamatkalle luo Dubai, jonne paras matkustusaika on talvella, jolloin päivälämpötilat vaihtelevat 20-35 Celsius-asteen välillä. Dubai tarjoaa laadukkaan ja mielenkiintoisen ikkunan tulevaisuuteen. Se on turvallinen yhdistelmä uskomattomia ostosmahdollisuuksia, ystävällisiä ihmisiä ja rentouttavaa rantalomaa Arabianlahden valkohiekkaisilla rannoilla. Täällä superlatiivien kirjo on totaalinen, maailman korkein, laajin, isoin, paras… Mitä kaikkea he vielä keksivätkään – tule ja hämmästy!

Matka-ajankohta ja hinta: 21. – 28.11.2018 (ke-ke)

Hinta: 2380 €/hlö Towers Rotana****

Hintaan sisältyy:

• Finnairin reittilennot sisältäen verot ja turistiluokan istuinpaikat
  • lentokenttäkuljetukset kohteessa
  • 7 vrk majoitus
  • aamiaiset ja 4 illallista
  • matkaohjelman mukaiset retket(kaupunkikierros sisältäen myös Burj Khalifan, jeeppisafari)
  • kisakuljetukset F1-radalle , torstaina, lauantaina ja sunnuntaina
  • suomalaisen matkanjohtajan palvelut kuljetuksilla ja retkillä
  • viikonlopun kisaliput katsomoon West
  • paikallinen turismivero (25 €/hlö)
  • Autoliiton kisavarustepaketti (reppu, t-paita, juomapullo, lippis)

Ateriat: BBQ-illallinen jeeppisafarin aikana ja 3 illallista hotellissa.

Lisämaksu yhden hengen huoneesta Towers Rotana 475 €/hlö.
Yksinmatkustavan on varattava yhden hengen huone.

Lentoaikataulu: Finnair

21.11. Helsinki-Dubai AY1961 klo 08.20-16.30
28.11. Dubai-Helsinki AY1962 klo 17.40-22.15

Lisämaksusta
Enemmän jalkatilaa - exitpaikat, lisämaksu 46 €/hlö edestakaisin.

Hotelli

Towers Rotana Dubai****
Sheikh Zayed Road, Dubai, Arabiemiirikunnat
Hyvätasoinen hotelli sijaitsee Dubain kuuluisalla Sheikh Zayed -kadulla lähellä maailman korkeinta rakennusta Burj Khalifaa sekä Dubai Mall –ostoskeskusta. Lähin metropysäkki aivan hotellin edessä, matkaa Jumeirahin uima-rannalle noin 10 minuuttia autolla. Hotellissa on ilmainen kuljetuspalvelu Jumeirahin rannalle (Kite Beach). Towers Rotana Dubain huoneet on tyylikkäästi sisutettu ja niissä on ilmastointi ja satelliitti-tv.   Hotellissa on suosittu englantilainen pub, buffetravintola sekä á la carte –ravintola Teatro, hyvänkokoinen kuntosali, sauna, höyrysauna sekä auringonottoterassi, allasbaari ja uima-allas katolla.

Formularata Abu Dhabissa

ABU DHABI GRAND PRIX 26.11.2017
ABU DHABI, YAS MARINA CIRCUIT

Sijainti: Rata sijaitsee Abu Dhabissa Yasin saarella noin114 km Dubain keskustasta lounaaseen.
Radan pituus:  5,554 km
Kilpailu: 55 kierrosta ~ 305,355 km
Rataennätys: 1:40.279 - S Vettel (2009)

MATKAOHJELMA (muutokset mahdollisia)

Keskiviikko 21.11.

• Lento Helsingistä Dubaihin Finnairilla, saapuminen perille iltapäivällä. Dubaissa on ensin passintarkastus, maahan saapuvat valokuvataan. Passintarkastuksen jälkeen matkalaukut voi noutaa matkalaukkuhihnalta.  Tullimuodollisuuksien jälkeen matkanjohtajamme on ryhmää vastassa ulko-ovien edustalla Autoliitto-kyltin kanssa.
  • Kuljetus lentokentältä hotelliin ja majoittuminen.
  • Illallinen hotellissa (ilman ruokajuomia).

Torstai 22.11.

• Aamiainen hotellissa.
  • Aamulla klo 10.00  kuljetus Dubaista Abu Dhabiin, jossa vierailu Yasin modernilla formularadalla ja siellä varikkokävely radalla noin klo 11.00 – 13.00. jonka jälkeen palataan takaisin Dubaihin.

Perjantai 23.11.

• Aamiainen hotellissa.
  • Aamupäivä vapaa omia löytöretkiä varten omaa aikaa tutustua kaupungin nähtävyyksiin, ostos-mahdollisuuksiin, viettää rantalomaa jne.
  • Kaupunkikierros  klo 13.00. Tällä puolipäiväretkellä tutustutaan ensin ikoniseen Burj Khalifan pilvenpiirtäjään eli maailman korkeimpaan rakennukseen (828 m). Retki alkaa multimediaesityksellä Dubain historiasta. Nousu 124. kerroksen näköalatasanteelle huippunopealla hissillä kestää vain minuutin. Näköalatasanteelta avautuu upea näköala. Vierailu rakennuksessa kestää noin 1 tunnin. Täältä matka jatkuu perinteiseen Bur Dubaihin, jossa tutustuminen Bastakiassa sijaitsevaan Dubain museoon, joka on rakennettu lähes 200 vuotta vanhaan Al Fahidin linnoitukseen.
  • Retkellä myös ylitetään Dubain Creek perinteisellä abralla ja vieraillaan kulta- ja maustesoukissa.

Lauantai 24.11.

• Aamiainen hotellissa klo 07.00 - 10.00.
  • Klo 10.00 kuljetus hotellista Abu Dhabiin (noin 1 tunti), jossa aika-ajot.

Ohjelmaa radalla: (sitoumuksetta)

GP3 Sarja          Ensimmäinen kilpailu (18 kierrosta tai 40 min) 12:25 - 13:10
Formula 1         Harjoitus 3        14:00 - 15:00
Formula 1         Aika-ajot           17:00 – 18.00

• Paluukuljetus aika-ajojen jälkeen takaisin Dubaihin, paluulähtö parkkipaikalta noin klo 18.30.
  • Illallinen hotellissa.

Sunnuntai 25.11.

• Aamiainen hotellissa klo 07.00 – 10.00.
  • Klo 10.00 lähtö hotellista Abu Dhabiin (noin 1 tunti), jossa ajetaan 2018 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix.  Abu Dhabi Yas Marina -rata sijaitsee Yasin saarella Abu Dhabissa. Rataa pidetään yhtenä maailman teknologisesti edistyneimmistä radoista. Radan pituus 5.554 km. Kilpailu 55 kierrosta, yht. 305.470 km. Rataennätys 1:40.279 Sebastian Vettel, Red Bull, 2009.

GP3                    Toinen kilpailu (14 kierr  tai 30 Min)                  13:00 - 13:35
GP2                    Toinen kilpailu (22 kierr tai 45 Min)                   14:20 - 15:10
Formula 1           Kuljettajien paraati                                            15:30
Formula 1           Lähtöruutuesittelyt                                            15:45 - 16:15
Formula 1           UAE kansallislaulu                                              16:46
Lentonäytös        Etihad Airwaysin ylilento                                    16:47
Formula 1           ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX       17:00 – 19:00

• Paluukuljetus radan parkkipaikalta noin 1 tunti kisan päättymisen jälkeen (paluulähtö noin klo 19.45) takaisin hotellille Dubaihin.
  • Illallinen hotellissa.

Maanantai 26.11.

• Aamiainen hotellissa
  • Aamupäivällä vapaata aikaa Dubaissa, tutustua kaupungin nähtävyyksiin omaan tahtiin, ostos-mahdollisuuksiin, viettää rantalomaa jne.
  • Jeeppisafari klo 15.00 – n. 21.30 ympäröivälle aavikolle. Tällä puolipäiväisellä iltaretkellä ajellaan ensin ympäröivällä aavikolla nelivetojeepein, safarin kruunaa grilli-illallinen  Al Shamsin beduiinileirissä.

Tiistai 27.11.

• Aamiainen hotellissa.
  • Päivä vapaa omia löytöretkiä varten.

Keskiviikko 28.11.

• Aamiainen hotellissa klo 07.00 – 10.00. Check out huoneista klo 12.00 mennessä. Kuljetus hotellista lentokentälle klo 14.00.  Paluulento takaisin Suomeen lähtee klo 17.40, saapuminen Helsinkiin klo 22.15.

Hyvä tietää

Passi ja viisumi

Suomen kansalaisilta vaaditaan Arabiemiirikuntiin passi, jonka tulee olla voimassa vähintään 6 kuukautta maasta poistumisen jälkeen. Lapsilla tulee olla oma passi. Väliaikaista passia ei hyväksytä maahantuloasiakirjaksi. Emme suosittele matkustamista passilla, jossa on Israelin valtion leima.

Suomen kansalainen saa maksuttoman 30 vrk viisumin Dubain lentokentällä saapumisen yhteydessä. Muiden maiden kansalaisten on tarkistettava viisumimääräyksensä.

Huom! Matkavaraukseen merkittävä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.

Vakuutus
Suosittelemme kaikille matkan aikana voimassaolevaa matkavakuutusta ja sen voimassaolon tarkistusta jo matkavarausta tehtäessä peruutuskulujen sekä henkilö- ja matkatavaravahinkojen varalle.

Erikoisruokavaliot
Muistattehan ilmoittaa terveydellisisistä syistä johtuvat erikoisruokavaliot viimeistään 1 kk ennen matkaa.

Adapteri
HUOM! Erillinen välikappale, adapteri, on hyvä ottaa mukaan matkalle  sähkölaitteita varten (pistokkeet erilaisia kuin Suomessa, brittityyppinen adapteri).

Valuutta: dirhami DHS, AED
Kieli: arabia, englantia puhutaan yleisesti
Aikaero: + 2 tuntia Suomen aikaan

Rokotukset
Polio- ja jäykkäkouristus sekä kurkkumätärokotteet kannattaa pitää voimassa ja tarkistaa niiden voimassaolo. A- ja B-hepatiittirokotuksen hankkimista suositellaan yleisesti lähialueillekin. Tarkemmat tiedot omalta terveysasemaltasi.

Turvallisuus
Ajankohtaiset turvallisuustiedotteet Ulkoasiainministeriön sivuilta www.formin.fi
Suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä.

TÄRKEÄÄ!

VARAUSEHDOT

Formulamatkoilla ennakkomaksu on  500€/hlö.
Loppumaksu 28.9.

Jäsen voi matkustaa yhden ei-jäsenen kanssa.

Matkaliput lähetämme noin kaksi viikkoa ennen lähtöä. Matkaliput ovat voimassa, kun ennakko- ja loppumaksut ovat maksettu eräpäivään mennessä. Muista käyttää viitettä.

Tarkistathan, että laskussa/vahvistuksessa ovat oikeat tiedot: lähtöpäivä, kohde ja nimet oikein (samat kuin passissa).

Huom! Matkavaraukseen tulee merkitä se etunimi, joka on ensimmäisenä passissa ja koko sukunimi.

Matkaehdot, Autoliiton jäsenmatkalla noudatetaan Yleisiä Valmismatkaehtoja sekä vastuullisen matkanjärjestäjän, Suomen Matka-Agentit Oy:n erityisehtoja. www.matka-agentit.fi

Toimi nopeasti. Paikkoja on rajoitetusti!

Varaukset:

Täältä   tai