Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Majoitus

Internetin avulla on helppo suunnitella ja varata majapaikkoja autolomalle. Kannattaa tutustua tarkasti varausten peruutusehtoihin, sillä hotellit voivat käyttää luottokorttia samaan tapaan kuin autovuokraamot. Luottokortti on kuin avoin valtakirja maksun perimiseen, mikäli on unohtanut perua tekemänsä hotellivarauksen.

Automatkan varrelle mahtuu useita mukavia majoituspaikkoja, mutta jo heinäkuussa  Euroopassa voi olla varsin täyttä. Elokuu on Keski-Euroopapan maiden merkittävin lomakuukausi, siksi majoitus kannattaa varata hyvissä ajoin etukäteen.

Autoliitolla on jäsenalennussopimus sekä USA:n autojärjestön AAA:n, Kanadan CAA:n että johtavien Euroopan autojärjestöjen kanssa.  Alennuspaikat tunnistaa Show Your Card&Save! –tarroista ulkopuolella ja kassoilla, Euroopassa Show your Card! -tarroista. Jäsenkortti on esitettävä aina heti saavuttaessa alennusta majoitusta antavaan paikkaan. Jotkut tarjouksen antajat vaativat etukäteen, esimerkiksi verkon kautta, tehdyn varauksen.

Euroopan kohteisiin voi tutustua verkossa ARC Europen internetsivuilla. Otsikon "Search & Map for Savings - All Locations" ja "In 1 location (Europe)" alta pääset selaamaan etuja Euroopassa.

Muualle maailmaan, esimerkiksi Australiaan, Japaniin tai Meksikoon matkustaessasi löydät jäsenalennukset helpoiten AAA:n internetsivuilta kohdasta "Various countries around the world".

Kotimaan majoitusedut löytyvät täältä.

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: