Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch

Tiepalvelupäivät

Tiepalvelupäivät 2013

27.-28.7.2013 Uusikaupunki

Autoliiton vapaaehtoisen tiepalvelun vuosittaisia tiepalvelupäiviä vietettiin Uudessakaupungissa 27.–28.7. Perinteeksi muodostuneet tiepalvelupäivät järjestettiin jo 45. kerran. Samalla ympyrä sulkeutui, koska kautta aikain ensimmäiset tiepalvelupäivät järjestettiin myös Uudessakaupungissa vuonna 1969.

Tänä vuonna tiepalvelupäivillä panostettiin yhdessäoloon ja kokemusten vaihtamiseen kollegoiden kesken. Viikonlopun aikana käytiin monia opettavaisia ja rakentavia keskusteluja niin ajoneuvotekniikasta, korjausmenetelmistä kuin liikenteenohjauksestakin. Uudessakaupungissa järjestettiin myös perinteeksi muodostunut toimintakilpailu, jossa osallistujat pääsivät leikkimielisesti kisaamaan omissa sarjoissaan.

Pasi Nupposesta vuoden tiepalvelumies

Tiepalvelupäivillä palkitaan vuosittain ansioituneita tiepalvelumiehiä. ”Vuoden tiepalvelumies” -tittelin saa tunnollinen, aktiivinen ja taitava auttaja. Tänä vuonna titteli myönnettiin Pohjois-Savon tiepalvelupiiriin kuuluvalle Pasi Nupposelle.

Nupponen, 39, on ollut mukana Autoliiton vapaaehtoisessa tiepalvelussa joulukuusta 1997 alkaen. Monen kollegansa tapaan hän on toisen polven tiepalvelumies.

Auttamisen halu ja kiinnostus autoja kohtaan saavat Nupposen lähtemään tien päälle pelastamaan pulaan joutuneita. Kun apua tarvitaan, ovat olosuhteet välillä hyvinkin haasteelliset. Siitä huolimatta, apu pitää saada nopeasti paikalle, jotta pulaan joutuneet matkalaiset saadaan lämpimään ja turvaan.

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: