Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Liittopäivät

Imatran kosken maisemia päästiin ihailemaan lauantain kiertoajelulla.
Autoliiton Sport-liittopäivien iltajuhlaa vietettiin Holiday Club Saimaan areenalla.
Autoliiton kunniapuheenjohtaja Risto Tuori sekä AL-Sport toimikunnan puheenjohtaja Jorma Halttu valmiina iltajuhlaan.
Helsingin osaston Jaakko Riikoselle luovutettiin Autoliiton kultainen ansiomerkki. Autoliiton toimitusjohtaja, Pasi Nieminen lukee ansioita (vas) ja Autoliiton puheenjohtaja Martti Merilinna luovuttaa ansiomerkin.
Paikallisen Etelä-Karjalan osaston puheenjohtaja, Jarkko Fredriksson isännöi viikonloppua ja hänet palkittiin myös niin ikään Autoliiton kultaisella ansiomerkillä.
Tapiola- malja luovutettiin Kotkan osaston Jorma Lindströmille.
Autoliiton puheenjohtaja Martti Merilinna ojensi Kuopion osaston Kari Kuokkaselle opetus-ja kulttuuriministeriön myöntämän Suomen liikuntakulttuurin- ja urheilun ansioristin.
Vuoden 2014 AL-Sport autourheilutoimitsijaksi valittiin Kemin osaston Einari Fyhr.
Vuoden 2014 ratatuomari on Seppo Rihtamo Finnairin Autokerhosta. Hänet palkittiin perinteisellä Kallen Malja-kiertopokaalilla.
Tähtiajon (nyt jo 89:s kerta) voittivat Anna Maisala ja Rauli Koivunen Helsingin osastosta.
Tähtiajon kiertopalkinnon vastaanottivat Helsingin osaston puheenjohtaja Kari Tornivaara sekä varapuheenjohtaja Virpi Hokka.
Joensuun osasto luovutti Vuoden Väläys- kiertopalkinnon Härmän osastolle.

Autoliiton AL-Sport-liittopäivät Holiday Club Saimaassa 24.-26.4.2015

Tänä vuonna AL-Sport-liittopäivät kokosi reilut 200 aktiivia viettämään viikonloppua Autoliiton Etelä-Karjalan osaston isännöimään tapahtumaan. Tapahtumapaikkana oli Holiday Club Saimaa Imatran kupeessa Saimaan rannalla.

AL-Sport-liittopäivien päivien ohjelmassa oli muun muassa asiantuntijaluentoja,  useampia liiton toimielinten kokouksia sekä kiertoajelu. Itärajan tuntumassa kun olimme, niin saimme kuulla mm. Nuijamaan Tullin tulliylitarkastaja Jouni Väkevän värikkään esityksen rajaliikenteestä sekä Aija Tiilikaisen (Fennia) esityksen vakuutuksista Venäjällä. Vierailevana autourheiluasiantuntijana esitelmöi Kai Tarkiainen  (AKK-Motorsport ry) vauhdikkaitten MM-rallien järjestämisestä.  Liiton muiden ajankohtaisten asioiden lomassa Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalaisen kertoi  Autoliiton ajokoulusta.

Lauantain kruunasi iltajuhla, johon Lappeenrannan kaupungin tervehdyksen toi kaupunginvaltuuston II varapuheenjohtaja Tapio Arola. Iltajuhlassa palkittiin myös Autoliiton ansioituneita ja menestyneitä aktiiveja.

Autoliiton nuoret vuoden 2015 kummikuskit Tapio Nirvi, Myrskylän osasto ja Joonas Sillanpää, Härmän osasto, nousivat lavalle sunnuntaina ja esittelivät omia lajejaan (ralli ja jokkis). Kolmas kummikuskimme, Kaisa Eiristö, Hyvinkään UA, ei kilpailuiltaan ennättänyt itse paikalle, mutta näimme esityksen myös hänen karting harrastuksestaan.

Perinteiden mukaisesti paikallisosasto järjesti myös Tähtiajon, joka tällä kertaa suoritettiinkin jalkaisin, eikä autolla ajaen. Tähtiajot järjestettiin jo 89. kerran.  Tänä vuonna kisassa parhaiten rastien kysymyksistä suoriutui pari Rauli Koivunen ja Anna Maisala AL-Helsingin osastosta.  Kakkossijoja olikin viisi kappaletta, joten kilpailu oli kovin tiukka.  Joukkuekilpailun voiton ja kiertopalkinnon saavutti jälleen AL- Helsingin osasto.

AL-Sport-liittopäivien palkitsemiset:

Vuoden 2014 AL-Sport valinnat:

Vuoden 2014 AL-Sport autourheilija:  Hannu Mäki-Ikola, AL-Härmä

Vuoden 2014 AL-Sport –toimitsija: Einari Fyhr, AL-Kemi

Vuoden 2014 ratatuomari ja Kallen Malja: Seppo Rihtamo, Finnairin autokerho

Autoliiton ansiomerkit:

Autoliiton kultaisella ansiomerkillä palkittiin:

• Jarkko Fredriksson, Etelä-Karjalan osasto
  • Jaakko Riikonen, AL-Helsinki

Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitali:

Kari Kuokkaselle, AL-Kuopio, annettiin Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämä Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitali, osoituksena Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.

Tapiola-malja

Perinteisen Tapiola-maljan vastaanotti Jorma Lindström, Kotkan osasto.

Vuoden Väläys

Autoliiton Joensuun osasto luovutti Vuoden Väläys-kiertopalkinnon Härmän osastolle osoitukseksi ansiokkaasta työstä autourheilun parissa.

Vuoden Päähänpisto

AL-Sport toimikunta nimesi Vuoden Päähänpisto- kiertopalkinnon saajaksi Pohjois-Hämeen Tiepalveluyhdistyksen. Yhdistys on järjestänyt liikenneturvallisuutta edistävää toimintaa muun muassa mopoautotapahtumien muodossa.

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: