Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Liittokokous

AL:n Mikkelin osaston pj Pekka Kolehmainen toivottaa liittokokousosallistujat tervetulleiksi.
Autoliiton neljännelle perättäiselle kaudelle valittu hallituksen puheenjohtaja Martti Merilinna lausuu tervehdyksen illallisella.
Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen kertoi ajankohtaisista asioista.
AL-Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Ari Rajala esitelmöi AL-autopalvelukeskusten toiminnasta
Autoliiton kunniapuheenjohtaja, Asko Sahrakorpi, toimi liittokokouksen puheenjohtajana.
Tähtiajon tikanheitto rastilla.

AUTOLIITON LIITTOKOKOUS MIKKELISSÄ

Aurinkoiseen ja helteiseen Mikkeliin kokoontui parisataa Autoliiton aktiivia osastolaista viettämään liittokokousviikonloppua.

Lauantain  aamuvirkut olivat jo käyneet ajamassa perinteisen Tähtiajon ja selvittäneet rastien tehtävät ja kysymykset ennen kuin muut aloittelivat aamiaista. Mestaruuden vei pari Pertti Sarivirta - Veli Eskelinen AL.n ylä-Savon osastosta. Hopealle ajoivat Kari Tornivaara parinaan Virpi Hokka AL:n Helsingin osastosta ja kolmas sijan pokkasivat Heikki Hakala kartturinaan Asta Sarvela Kauhajoen osastosta. Tähtiajon joukkuekilpailun voitti AL:n Helsingin osasto.

Konsertti- ja kongressitalo Mikaeli loi hienot puitteet kokousväelle ja aurinkoisen lauantain aluksi Autoliiton Mikkelin osaston puheenjohtaja, Pekka Kolehmainen, toivotti osallistujat tervetulleeksi Mikkeliin. Autoliitto ry:n hallituksen puheenjohtaja Martti Merilinna sekä toimitusjohtaja Pasi Nieminen pitivät katsauksen ajankohtaisiin edunvalvonta-asioihin ja AL-palvelut Oy:n toimitusjohtaja, Ari Rajala, valotti muun muassa AL-autopalvelukeskusten näkymiä.

Ralliautoilija, tuotekehitys- ja  myyntipäällikkö, Jari Ketomaa esitelmöi  DMACK- renkaiden soveltuvuudesta niin kilpaautoiluun kuin siviililiikenteeseenkin.

Lounaan jälkeen piirinjohtajat pitivät vuotuisen kokouksensa ja muu seurue suuntasi linja-autoilla tutustumiskierrokselle Mikkelin lähiympäristöön.

Lauantain iltajuhlaan toi tervehdyksen Mikkelin kaupungin hallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja, kunnallisneuvos ja ylitarkastaja Arto Seppälä.

Illallisen lomassa jaettiin Tähtiajon palkinnot ja ohjelmasta ja musiikista vastasi Merja Kuisma Talonpojat-yhtyeineen.

Sunnuntai oli varsinainen kokouspäivä ja huomionosoitusten ja palkitsemisten  jälkeen liittokokouksen juhlapuheen piti kansanedustaja Jari Leppä.

Liittokokouksen puheenjohtajina  toimivat Autoliiton kunniapuheenjohtaja, Asko Sahrakorpi sekä Autoliiton Mikkelin osaston puheenjohtaja Pekka Kolehmainen.

Liittokokouksessa valittiin Autoliiton liittovaltuuston edustajat kaudelle 2014-2016. Liittokokous valitsi yksimielisesti Martti Merilinnan jatkamaan puheenjohtajana neljännelle kaudelle.

Palkitsemisia:

Autoliiton kultainen  ansiomerkki:

Pekka Kolehmainen, AL:n Mikkelin osasto ja Petri Kymäläinen, AL:n Myrskylän osasto

Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitali kultaisin ristein:

Rolf Felin, AL:n Helsingin osasto

Tapiola- malja:

Jorma Halttu, AL:n Kemin Seudun osasto

Vuoden Väläys:

AL:n Mikkelin osasto jakoi Vuoden Väläys-kunniakirjan AL:n Joensuun osastolle

Autoliiton toimintapistekilpailu tulokset:

Luokka 1, osastot jäsenmäärä alle 251

1.Myrskylän osasto, 2738 p

2. Mäntyharjun osasto, 161p

3. Sauvon osasto, 149 p

Luokka 2, osastot jäsenmäärä 251-1000

1. Härmän osasto, 4098,50 p

2. Kangasniemen osasto, 2496 p

3. Haminan osasto, 2254,50 p

Luokka 3, osastot jäsenmäärä yli 1000

1. Helsingin osasto, 6396,50 p

2. Tampereen Seudun osasto 3485 p

3. Kuopion osasto 3057 p

Tähtiajon voiton veivät tänä vuonna kilpapari Pertti Sarivirta ja Veli Eskelinen Ylä-Savon osastosta. Keskellä kuvassa myös Erkki Kananen.
Kulttuuri- ja urheiluministeri on myöntänyt Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitalin kultaisin ristein Rolf Felinille
Tapiola-malja myönnettiin Jorma Haltulle Kemin Seudun osastosta
Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: