Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

AL-Sport -päivät

AL-Sport –autourheiluväki kokoontui Vantaalla

22.-23.3.2014 Vantaalla Tikkurilassa Original Sokos Hotel Vantaassa.

Esillä oli ajankohtaisia Autoliiton asioita ja AL-Sport lajien esittelyä, AKK:n Driver Academyn Tero Puustinen kertoi fyysisen ja mentaalisen  valmennuksen tärkeydestä   ja paikalle saapui myös entinen Autoliiton kummikuljettaja Emma Kimiläinen-Liuski.  (tuttu myös sarjasta ”Suomen surkein kuski”, jossa oli tuomarin roolissa) Emma kertoi kilpa-autoilusta nuoren naisen perspektiivistä ja  raotti hivenen tulevaisuuden näkymiäänkin. Kilpailukaluston kuljettamisen vaadittavista ajokorttiluokista informoi sunnuntaina Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen.

Testi EK:n järjestelyihin perehdyttiin  Autoliiton hallituksen ja Tikkakosken osaston jäsen Erkki Savolaisen johdolla ja Viestintä- ja PR-päällikkö Pekka Koski esitelmöi autourheilun markkinoinnista. Markkinointiteemaa jatkoi myös Autoliiton markkinointipäällikkö Taina Saari.

Lauantaina illallisen ohessa palkittiin viime vuoden menestyneitä ja uudet kummikuljettajat; Tero Rantala ja Wille Itkonen kertoivat kauden suunnitelmistaan ja ajourastaan. Illallisen jälkeen kisailtiin vauhdikkaasti renkaanvaihdon mestaruudesta. Voitto meni AL-Härmän joukkueelle!

Kummikuljettajat Wille Itkonen (vas) ja Tero Rantala seurassaan kauden 2013 AL-Sport palkitut; Raimo Alm, Jari Hannula, Veli-Pekka Airaksinen, Markku Lehisto sekä Vuoden ratatuomariksi ja Kallen Malja kiertipalkinnon saajaksi valittu Kari Tiensuu ja vuoden 2013 AL-Sport autourheilijaksi valittu Marko Helistekangas. (Kuvasta puuttuu vuoden 2013 toimitsija-tittelin saanut Heikki Hellstén.)
Renkaanvaihdon pit stop kisassa ensimmäisenä mallia näytti Emma Kimiläinen -Liuski
Kummikuljettajat Wille Itkonen (vas) AL-Kuopio FK-Kerho ja Tero Rantala AL-Härmä AL-Sport toimikunnan puheenjohtajan, Jorma Haltun haastateltavina
AL:n Helsingin piirin puheenjohtaja, Stefan Felin luovutti AK:n koppalakin kiertopalkinnoksi "Vuoden Päähänpisto" toiminnasta Autoliiton Helsingin osastolle.
EcoRun lajipäällikkö; Jaakko Riikonen
Autoslalom lajipäällikkö; Juha Lamberg
Tasanopeus lajipäällikkö; Kari Kuosmanen
Autoliiton hallituksen puheenjohtaja; Martti Merilinna
AKK:n Driver Academyn valmentaja; Tero Puustinen
AL Tikkakosken osaston pj, Autoliiton hallituksen jäsen; Erkki Savolainen
Rata-autoilija; Emma Kimiläinen-Liuski
Autoliiton koulutuspäällikkö; Teppo Vesalainen
Viestintä- ja PR-päällikkö, VEHO; Pekka Koski
Autoliiton markkinointipäällikkö; Taina Saari
Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: