Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

AL-Sport -päivät

Autoliiton AL-Sport-liittopäivät Holiday Club Saimaassa 24.-26.4.2015

(kts. kuvia tapahtumasta täältä)

Tänä vuonna AL-Sport-liittopäivät kokosi reilut 200 aktiivia viettämään viikonloppua Autoliiton Etelä-Karjalan osaston isännöimään tapahtumaan. Tapahtumapaikkana oli Holiday Club Saimaa Imatran kupeessa Saimaan rannalla.

AL-Sport-liittopäivien päivien ohjelmassa oli muun muassa asiantuntijaluentoja, useampia liiton toimielinten kokouksia sekä kiertoajelu. Itärajan tuntumassa kun olimme, niin saimme kuulla mm. Nuijamaan Tullin tulliylitarkastaja Jouni Väkevän värikkään esityksen rajaliikenteestä sekä Aija Tiilikaisen (Fennia) esityksen vakuutuksista Venäjällä. Vierailevana autourheiluasiantuntijana esitelmöi Kai Tarkiainen (AKK-Motorsport ry) vauhdikkaitten MM-rallien järjestämisestä. Liiton muiden ajankohtaisten asioiden lomassa Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalaisen kertoi Autoliiton ajokoulusta.

Lauantain kruunasi iltajuhla, johon Lappeenrannan kaupungin tervehdyksen toi kaupunginvaltuuston II varapuheenjohtaja Tapio Arola. Iltajuhlassa palkittiin myös Autoliiton ansioituneita ja menestyneitä aktiiveja.

Autoliiton nuoret vuoden 2015 kummikuskit Tapio Nirvi, Myrskylän osasto ja Joonas Sillanpää, Härmän osasto, nousivat lavalle sunnuntaina ja esittelivät omia lajejaan (ralli ja jokkis). Kolmas kummikuskimme, Kaisa Eiristö, Hyvinkään UA, ei kilpailuiltaan ennättänyt itse paikalle, mutta näimme esityksen myös hänen karting harrastuksestaan.

Perinteiden mukaisesti paikallisosasto järjesti myös Tähtiajon, joka tällä kertaa suoritettiinkin jalkaisin, eikä autolla ajaen. Tähtiajot järjestettiin jo 89. kerran. Tänä vuonna kisassa parhaiten rastien kysymyksistä suoriutui pari Rauli Koivunen ja Anna Maisala AL-Helsingin osastosta. Kakkossijoja olikin viisi kappaletta, joten kilpailu oli kovin tiukka. Joukkuekilpailun voiton ja kiertopalkinnon saavutti jälleen AL- Helsingin osasto.

AL-Sport-liittopäivien palkitsemiset:

Vuoden 2014 AL-Sport valinnat:

Vuoden 2014 AL-Sport autourheilija: Hannu Mäki-Ikola, AL-Härmä

Vuoden 2014 AL-Sport –toimitsija: Einari Fyhr, AL-Kemi

Vuoden 2014 ratatuomari ja Kallen Malja: Seppo Rihtamo, Finnairin autokerho

Autoliiton ansiomerkit:

Autoliiton kultaisella ansiomerkillä palkittiin:

• Jarkko Fredriksson, Etelä-Karjalan osasto
  • Jaakko Riikonen, AL-Helsinki

Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitali:

Kari Kuokkaselle, AL-Kuopio, annettiin Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämä Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitali, osoituksena Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.

Tapiola-malja

Perinteisen Tapiola-maljan vastaanotti Jorma Lindström, Kotkan osasto.

Vuoden Väläys

Autoliiton Joensuun osasto luovutti Vuoden Väläys-kiertopalkinnon Härmän osastolle osoitukseksi ansiokkaasta työstä autourheilun parissa.

Vuoden Päähänpisto

AL-Sport toimikunta nimesi Vuoden Päähänpisto- kiertopalkinnon saajaksi Pohjois-Hämeen Tiepalveluyhdistyksen. Yhdistys on järjestänyt liikenneturvallisuutta edistävää toimintaa muun muassa mopoautotapahtumien muodossa.

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: