28.3.2024 | Lehdistötiedote

Polttoaineiden saatavuus on turvattava

Polttoaineiden saatavuus on varmistettava kaikissa tilanteissa, sillä henkilöauto on olennainen osa Suomen huoltovarmuutta.

25.3.2024 | Lehdistötiedote

Autoliiton Operaatio Pajunkissa: Huomioi routakuopat ja kevätaurinko

Huonokuntoiset tiet ovat myrkkyä autoille ja erityisesti renkaille. Rengasrikkojen riskiä on kuitenkin mahdollista pienentää. Myös kevätauringon häikäisyyn on syytä varautua puhdistamalla tuulilasi sekä käyttämällä aurinkolaseja.

13.2.2024 | Lehdistötiedote

Autoliiton vinkit hiihtolomamatkalle

Hiihtolomamatkan onnistumiseksi on tärkeää, että auto ja kuljettaja ovat kunnossa ja ajotapa turvallinen.

31.1.2024 | Uutinen

Moottori selvitti: Sähköauton pohjakosketus voi tulla todella kalliiksi

Mitättömältä vaikuttava naarmu tai painauma sähköauton akkukotelossa voi tulla kuluttajalle todella kalliiksi. Tämä selvisi, kun Moottorin käyttötestiauton pohjasta löytyi pieni vaurio, jonka korjauskustannus saattaa nousta yli 15 000 euroon.

24.1.2024 | Uutinen

Jäsenien rata-ajopäivä järjestetään kesäkuussa

Varmista paikkasi ja ilmoittaudu nyt mukaan

17.1.2024 | Lehdistötiedote

Henkilöautolla on iso rooli suomalaisten matkailussa

Suomalaiset taittavat suurimman osan vapaa-ajan matkoistaan henkilöautolla eikä kotimaan matkailukohteiden koeta olevan helposti saavutettavissa ilman autoa. Myös ulkomaille lähdetään usein autolla tai auto vuokrataan kohteessa.

5.1.2024 | Uutinen

Tilaa tiepalveluapu Autoliiton mobiilisovelluksella

Tuhannet autoilijat ovat tarvinneet tällä viikolla tiepalveluapua kovien pakkasten takia. Ennennäkemättömän kysynnän vuoksi apua voi joutua odottamaan tavallista pidempään. Autoliiton mobiilisovellus on paras ja nopein tapa tilata tiepalvelu paikalle.

2.1.2024 | Lehdistötiedote

Kylmä tulee nopeasti, jos auto hyytyy kesken matkan – varaudu huolella lyhyillekin matkoille

Suomen vallanneet kovat pakkaset vaativat autoilijoilta erityistä huolellisuutta. Matkan keskeytymiseen kannattaa varautua lämpimällä vaatetuksella, vaikka liikkuisi taajama-alueella.

14.12.2023 | Tapahtuma

Autoliiton Opetuslupainfo-webinaari

Autoliiton suosittu, kaikille avoin ja ilmainen Opetuslupainfo-webinaari järjestetään 31.1.2024 klo 18.00–19.30! Tule mukaan kuuntelemaan ja oppimaan B-luokan ajokorttiin tähtäävästä opetuslupaopetuksesta.

12.12.2023 | Lehdistötiedote

Operaatio Lumihiutale auttaa joulunajan liikenteessä

Autoliiton tiepalvelun Operaatio Lumihiutale on turvaamassa matkaan- ja perillepääsyä joulunajan liikenteessä jo 55. kerran. Koska vuosi vuodelta yhä useampi lähtee joulun viettoon sähköautolla, muistuttaa Autoliitto toisten huomioon ottamisesta paitsi liikenteessä, myös latauspisteillä.