Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch

Koko perheen tapahtuma

AL:n Tiepalvelumiehet suorittavat maksuttomia kuntotarkastuksia

Paikalla myös kokeiltavia sähköautoja

Kaikkien Auton Päivänä AL:n jäseniksi liittyneiden kesken arvotaan Garmin -navigaattori

Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Mukana tapahtumassa:
Hinausautokeskus Oy

Autoliiton Helsingin osasto ry •  www.autoliitto.fi

Kesä alkaa piakkoin olla muisto vain!

Kesätapahtumia on ollut vaikka kuinka paljon, mutta nyt ovat edessä syksyn haasteet.

Perinteistä Auton Päivää vietetään pääkaupunkiseudulla AL:n palvelukeskuksessa Ala-Tikkurilassa, Kehä III pohjoispuolella, mutta kuitenkin Helsingissä lauantaina 6.9. Samana päivänä samasta paikasta starttaa AL-EcoRun, jonka maali on iltapäivällä Hinausautokeskuksessa.

Helsingin Liikenneturvallisuusyhdistyksen "Koko perheen liikennepäivää" vietettiin Töölössä 9.8.

Osastolla oli paikalla AL:n fillariradan kupeessa oma teltta, jossa Seppo Halén veti lapsille virtuaali-Formulakisaa. Halukkaita istumaan Karting-autoon oli koko ajan jonoiksi asti.

Päivän päätteeksi Tiepalvelumiehet näyttivät miltä näyttää, kun henkilöauto törmää kiinteään esteeseen 50 km/h. Pysähdys oli aika äkkinäinen.

Virtuaalinen F1-kilpailu käynnissä
Vauhtia AL-teltassa
AL:n fillarirataa ja jononpoikasta
Sepon selostus käy!
Näin käy 50 km/h äkkipysäyksessä
Koleassa ja kosteassa kevätsäässä yli 20 harrastajaa tai muuten vain ajotaitojaan kohentajaa kävi kiertämässä Helsingin Karting-rataa AL-Helsingin järjestämässä Autoslalom harjoitus-tapahtumassa. Lisää kuvia autourheilu sivulla.

AUTOSLALOM HARJOITUS PIDETTIIN HELSINGIN KARTING-RADALLA 12.4.

Viileästä ja märästä kelistä huolimatta yli 20 innostunutta autoilijaa ja slalom-harrastajaa kävi kiertämässä lauantaina hieman yli kilometrin mittaista rataa. Parhaat kierrosajat olivat 1:30 molemmin puolin, mikä tarkoittaa n 45 km/h keskinopeutta keilat kiertäen. Hieman lisää haastetta lisäsi yksi ylös ponnahtanut öljytikku, jonka jälkeen "koko rata oli rasvattu"!

Autoliiton Helsingin osasto on yhdessä Autoliiton kanssa laatinut Helsingin kaupungin pyytämän
lausunnon Helsingin liikkumisen kehitysohjelmaan

Lausunto on luettavissa Liikennetoimikunta-sivulla

Kevätkokous pidetty ja osaston hallitus sai luottamuslauseen, eli jatketaan vanhaan malliin.

Kevät on jo pitkällä ja mikäli ette ole lähdössä enää pohjoiseen kannattaa vaihtaa katuja jauhavat nastarenkaat pikimmiten suvikumeihin. Viimeistään heti pääsiäisen jälkeen.

Kevään tapahtumat ovat käynnistyneet ja lisätietoa saa "Tapahtumat" sivulta

Osaston puheenjohtaja kävi luovuttamassa AL:n hopeisen ansiomerkin Hämeenlinnan Historic Grand Racessa runsaslukuisen yleisön edessä 17.8. Pasi Rosendahlille
Samassa yhteydessä Kristian Tornivaara sai AL:n pronssisen ansiomerkin
Helsingin osaston aiempi toiminnanjohtaja J-P Valtonen täytti elokuun alussa 50 vuotta ja joukko osaston autourheiluaktiiveja kävi onnittelukäynnillä
Järjetön liikenneratkaisu Laivurinrinteen ja Tehtaankadun risteyksessä. Ajoradan oikeassa reunassa on "Ajoneuvolla ajo kielletty"-liikennemerkki, mutta kaikki ajavat sen ohi, jotkut jopa pysähtyen ihmettelemään minne mennä.
Linjan 14 bussit joutuvat koukkimaan takaoikealle sen sijaan, että voisivat kaartaa loivasti raitiovaunukiskojen kautta. Erityisen paha tilanne on, kun vastaantuleva bussi osuu pysäkille Tehtaankadulla juuri, kun toinen yrittää kääntyä oikealle. Kuvassa vähältä piti tilanne, toinen bussi on vasta tulossa.
Milloinkohan Helsingin liikennesuunnittelu tunnustaa yleisesti tiedossa olevan tosiasian, henkilöautot tulevat lisääntymään Helsingissä ja ryhtyy tosissaan suunnittelemaan miten siitä selvitään. Esimerkiksi miettimällä minne saisi lisää pysäköintitilaa! Yllä esimerkki siitä mitä saadaan aikaan, kun on vain tahtoa. Kuva Maltan Helsinkiäkin historiallisemmasta Valettasta. Pienen aukion keskeltä löytyy viisi pysäköintiruutua, homma toimii!
Osasto oli jälleen runsaslukuisena edustettuna AL-Sport päivillä Vantaalla 22.3. Lisää kuvia Autourheilu sivulla.
Tuntematon tiedostomuotoAUTOLIITON HELSINGIN OSASTON SÄÄNNÖT 2012.doc (44 kB)
Osaston uudistetut säännöt, jotka on hyväksyttiin tässä muodossa kahdessa osaston kokouksessa 2012 ja jotka on esitarkastettu ja hyväksytty Patentti- ja Rekisterihallituksessa
Suomessa kansalaisilla on yhtenäinen oikeusturva ja velvoitteet noudattaa mm liikennesääntöjä, paitsi tietysti pyöräilijöillä!
Tasaisella jalkakäytävällä on toki mukavampi polkea kuin nupukivillä.

Suomen maanteiden yhteinen korjausvelka lähentelee tällä hetkellä kahta miljardia euroa (2.000.000.000,00 € ), ellei ole jo ylikin. Sillat ja tiet rapautuvat käsiin! Mitä, jos pääministerin johdolla alettaisiin ryhtiliikkeeseen ja utopististen satelliittipaikannusverotussysteemien kehittelyn sijaan käytettäisiin nekin miljoonat työllistävään tienparannukseen, koko kansantalouden hyväksi! Tämäkään tienkohta, koko tien poikki ulottuva 15 cm syvä painanne, jossa henkilöautojen pohjat kolahtavat asvalttiin, sekä täysin murtunut tienrunko, ei korjaudu pelkästään tiemestarin paikalle kiikuttamien kuopanmerkkien avulla vaikka ministeri Merja Kyllönen ilmeisesti siihen uskookin.
Pääkaupunkiseudulla liikenneturvallisuutta lisätään korokkein ja "töyssyin", joita kunnostetaan jatkuvasti etteivät autot vaurioidu!