Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Kohenna autonkäsittelyä!

Helsingin osasto järjestää 1.6. klo 12.00 AUTOSLALOM-kilpailun Helsingin Karting-radalla
Katso kutsu ja lisätiedot Autourheilusivulta. Kilpailutoimisto avataan klo 10.00

FIA iMobility Challenge 16.6. klo 12-19
Helsingin Messukeskuksen ulkoparkkialueella, pohjoisen sisäänkäynnin ja pysäköintitalon välissä.
Tarkemmat tiedot Autoliiton pääsivuilta

Kohti kesää

Autoliiton Helsingin osasto on n 24.000 jäsenen muodostama, pääkaupunkiseudun kattava yksityisautoilijoiden etujärjestö joka toimii alueellaan autoilijoiden harraste- ja etujärjestönä sekä järjestää heille koulutus-, virkistys ja harrastetoimintaa mm erilaisten kilpailujen muodossa.

Osasto tekee myös aloitteita ja esityksiä toimialueensa kunnille liikenteeseen liittyvissä asioissa viimeisimpänä kuntalaisaloite Helsingin kaupungille jalankulkijoiden liikenneturvallisuuden kohentamiseksi. Tekstin lyhennelmä on luettavissa LIIKENNETOIMIKUNTA sivulla, jossa on myös muuta materiaalia kaupungin liikenneongelmista.

UFAK-tasanopeuskilpailu 10.05.2014

Menestystä Autoliiton Helsingin osastolle. Muutama kuva Autourheilu-sivulla, täydelliset tulokset AL-Sport/Tasanopeus

Koleassa ja kosteassa kevätsäässä yli 20 harrastajaa tai muuten vain ajotaitojaan kohentajaa kävi kiertämässä Helsingin Karting-rataa AL-Helsingin järjestämässä Autoslalom harjoitus-tapahtumassa. Lisää kuvia autourheilu sivulla.

AUTOSLALOM HARJOITUS PIDETTIIN HELSINGIN KARTING-RADALLA 12.4.

Viileästä ja märästä kelistä huolimatta yli 20 innostunutta autoilijaa ja slalom-harrastajaa kävi kiertämässä lauantaina hieman yli kilometrin mittaista rataa. Parhaat kierrosajat olivat 1:30 molemmin puolin, mikä tarkoittaa n 45 km/h keskinopeutta keilat kiertäen. Hieman lisää haastetta lisäsi yksi ylös ponnahtanut öljytikku, jonka jälkeen "koko rata oli rasvattu"!

Autoliiton Helsingin osasto on yhdessä Autoliiton kanssa laatinut Helsingin kaupungin pyytämän
lausunnon Helsingin liikkumisen kehitysohjelmaan

Lausunto on luettavissa Liikennetoimikunta-sivulla

Kevätkokous pidetty ja osaston hallitus sai luottamuslauseen, eli jatketaan vanhaan malliin.

Kevät on jo pitkällä ja mikäli ette ole lähdössä enää pohjoiseen kannattaa vaihtaa katuja jauhavat nastarenkaat pikimmiten suvikumeihin. Viimeistään heti pääsiäisen jälkeen.

Kevään tapahtumat ovat käynnistyneet ja lisätietoa saa "Tapahtumat" sivulta

Suomen maanteiden yhteinen korjausvelka lähentelee tällä hetkellä kahta miljardia euroa (2.000.000.000,00 € ), ellei ole jo ylikin. Sillat ja tiet rapautuvat käsiin! Mitä, jos pääministerin johdolla alettaisiin ryhtiliikkeeseen ja utopististen satelliittipaikannusverotussysteemien kehittelyn sijaan käytettäisiin nekin miljoonat työllistävään tienparannukseen, koko kansantalouden hyväksi! Tämäkään tienkohta, koko tien poikki ulottuva 15 cm syvä painanne, jossa henkilöautojen pohjat kolahtavat asvalttiin, sekä täysin murtunut tienrunko, ei korjaudu pelkästään tiemestarin paikalle kiikuttamien kuopanmerkkien avulla vaikka ministeri Merja Kyllönen ilmeisesti siihen uskookin.
Pääkaupunkiseudulla liikenneturvallisuutta lisätään korokkein ja "töyssyin", joita kunnostetaan jatkuvasti etteivät autot vaurioidu!
Järjetön liikenneratkaisu Laivurinrinteen ja Tehtaankadun risteyksessä. Ajoradan oikeassa reunassa on "Ajoneuvolla ajo kielletty"-liikennemerkki, mutta kaikki ajavat sen ohi, jotkut jopa pysähtyen ihmettelemään minne mennä.
Linjan 14 bussit joutuvat koukkimaan takaoikealle sen sijaan, että voisivat kaartaa loivasti raitiovaunukiskojen kautta. Erityisen paha tilanne on, kun vastaantuleva bussi osuu pysäkille Tehtaankadulla juuri, kun toinen yrittää kääntyä oikealle. Kuvassa vähältä piti tilanne, toinen bussi on vasta tulossa.
Milloinkohan Helsingin liikennesuunnittelu tunnustaa yleisesti tiedossa olevan tosiasian, henkilöautot tulevat lisääntymään Helsingissä ja ryhtyy tosissaan suunnittelemaan miten siitä selvitään. Esimerkiksi miettimällä minne saisi lisää pysäköintitilaa! Yllä esimerkki siitä mitä saadaan aikaan, kun on vain tahtoa. Kuva Maltan Helsinkiäkin historiallisemmasta Valettasta. Pienen aukion keskeltä löytyy viisi pysäköintiruutua, homma toimii!
Osasto oli jälleen runsaslukuisena edustettuna AL-Sport päivillä Vantaalla 22.3. Lisää kuvia Autourheilu sivulla.
Tuntematon tiedostomuotoAUTOLIITON HELSINGIN OSASTON SÄÄNNÖT 2012.doc (44 kB)
Osaston uudistetut säännöt, jotka on hyväksyttiin tässä muodossa kahdessa osaston kokouksessa 2012 ja jotka on esitarkastettu ja hyväksytty Patentti- ja Rekisterihallituksessa
Suomessa kansalaisilla on yhtenäinen oikeusturva ja velvoitteet noudattaa mm liikennesääntöjä, paitsi tietysti pyöräilijöillä!
Tasaisella jalkakäytävällä on toki mukavampi polkea kuin nupukivillä.