Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

OPERAATIO PAJUNKISSA 17-21.4. TURVAA PÄÄSIÄISLIIKENTEEN

Myös Helsingin osaston vapaaehtoiset tiepalvelumiehet ovat taas mukana valtakunnallisessa pääsiäisliikenteen turvaavassa Operaatio Pajunkissassa kiirastorstaista maanantaihin.

Koleassa ja kosteassa kevätsäässä yli 20 harrastajaa tai muuten vain ajotaitojaan kohentajaa kävi kiertämässä Helsingin Karting-rataa AL-Helsingin järjestämässä Autoslalom harjoitus-tapahtumassa. Lisää kuvia autourheilu sivulla.

AUTOSLALOM HARJOITUS PIDETTIIN HELSINGIN KARTING-RADALLA 12.4.

Viileästä ja märästä kelistä huolimatta yli 20 innostunutta autoilijaa ja slalom-harrastajaa kävi kiertämässä lauantaina hieman yli kilometrin mittaista rataa. Parhaat kierrosajat olivat 1:30 molemmin puolin, mikä tarkoittaa n 45 km/h keskinopeutta keilat kiertäen. Hieman lisää haastetta lisäsi yksi ylös ponnahtanut öljytikku, jonka jälkeen "koko rata oli rasvattu"!

Autoliiton Helsingin osasto on yhdessä Autoliiton kanssa laatinut Helsingin kaupungin pyytämän
lausunnon Helsingin liikkumisen kehitysohjelmaan

Lausunto on luettavissa Liikennetoimikunta-sivulla

Kevätkokous pidetty ja osaston hallitus sai luottamuslauseen, eli jatketaan vanhaan malliin.

Kevät on jo pitkällä ja mikäli ette ole lähdössä enää pohjoiseen kannattaa vaihtaa katuja jauhavat nastarenkaat pikimmiten suvikumeihin. Viimeistään heti pääsiäisen jälkeen.

Kevään tapahtumat ovat käynnistyneet ja lisätietoa saa "Tapahtumat" sivulta

Suomen maanteiden yhteinen korjausvelka lähentelee tällä hetkellä kahta miljardia euroa (2.000.000.000,00 € ), ellei ole jo ylikin. Sillat ja tiet rapautuvat käsiin! Mitä, jos pääministerin johdolla alettaisiin ryhtiliikkeeseen ja utopististen satelliittipaikannusverotussysteemien kehittelyn sijaan käytettäisiin nekin miljoonat työllistävään tienparannukseen, koko kansantalouden hyväksi! Tämäkään tienkohta, koko tien poikki ulottuva 15 cm syvä painanne, jossa henkilöautojen pohjat kolahtavat asvalttiin, sekä täysin murtunut tienrunko, ei korjaudu pelkästään tiemestarin paikalle kiikuttamien kuopanmerkkien avulla vaikka ministeri Merja Kyllönen ilmeisesti siihen uskookin.
Pääkaupunkiseudulla liikenneturvallisuutta lisätään korokkein ja "töyssyin", joita kunnostetaan jatkuvasti etteivät autot vaurioidu!
Tuntematon tiedostomuotoAUTOLIITON HELSINGIN OSASTON SÄÄNNÖT 2012.doc (44 kB)
Osaston uudistetut säännöt, jotka on hyväksyttiin tässä muodossa kahdessa osaston kokouksessa 2012 ja jotka on esitarkastettu ja hyväksytty Patentti- ja Rekisterihallituksessa
Milloinkohan Helsingin liikennesuunnittelu tunnustaa yleisesti tiedossa olevan tosiasian, henkilöautot tulevat lisääntymään Helsingissä ja ryhtyy tosissaan suunnittelemaan miten siitä selvitään. Esimerkiksi miettimällä minne saisi lisää pysäköintitilaa! Yllä esimerkki siitä mitä saadaan aikaan, kun on vain tahtoa. Kuva Maltan Helsinkiäkin historiallisemmasta Valettasta. Pienen aukion keskeltä löytyy viisi pysäköintiruutua, homma toimii!
Osasto oli jälleen runsaslukuisena edustettuna AL-Sport päivillä Vantaalla 22.3. Lisää kuvia Autourheilu sivulla.
Suomessa kansalaisilla on yhtenäinen oikeusturva ja velvoitteet noudattaa mm liikennesääntöjä, paitsi tietysti pyöräilijöillä!