Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch

Yhteistoimintakerhot

Autourheiluseura yhteistoimintakerhoksi

Historiaa

Autoliitto ry:n järjestörakenteisiin on kuulunut kautta aikojen jäseninä yhteistoimintakerhoja, jotka ovat olleet pääsääntöisesti eri yritysten ja yhteisöjen sisään muodostuneita ”löyhiä” ei rekisteröityjä harrastekerhoja. Moni kerho kuuluu yrityksensä työntekijöille kohdennetun harraste- ja viriketoiminnan piiriin. Toinen yhteistoimintakerhotyyppi on ollut autourheiluseura, joka on jäsenenä Autoliiton lisäksi myös AKK-Motorsportissa. Näin tämän seuran jäsenet ovat voineet harrastaa autourheilu oman seuransa puitteissa. Esimerkkeinä voidaan tästä ryhmästä ottaa Kouvolan Seudun Autourheilijat , Finnairin autokerho ( työpaikkakerho, joka on myös au-kerho), Espoon UA ja Uudenmaan Autourheilijat. Tällä hetkellä Autoliiton piirissä on yhteistoimintakerhoja reilut 20 kpl.

Perusteet kerhon / seuran / yhdistyksen Autoliitto - jäsenyydelle:

Rekisteröity tai rekisteröimätön kerho, seura tai yhdistys voi liittyä Autoliitto ry:n yhteistoimintakerhoksi seuraavin perustein:

- Kerholla on nimetty johtokunta, jonka jäsenistä vähintään yksi on Autoliiton henkilöjäsen. - Kerholla on pankkiyhteys

- Kerholla on osoite

- Kerhon toimintaperiaatteet ovat linjassa Autoliitto ry:n sääntöjen pykälä 2:n kanssa.

- Kerhon jäsenten ei tarvitse olla Autoliiton jäseniä

Yhteistoimintakerhon vuotuinen Autoliiton jäsenmaksu on 60 euroa, joka sisältää

- kaksi ( 2 ) Moottorin vuosikertaa

- yhden ( 1) Autoliiton järjestämän alustuksen kerhon tilaisuudessa / kerhoillassa.

Alustuksen aihe, ajankohta ja toteuttaja sovitaan tapauskohtaisesti yhteisesti Autoliiton edustajan ja kerhon edustajan kesken. Samoin keskustellaan mahdollisten matka ym kulujen suuruudesta ja korvauksista.

Autourheilua harrastavan, - tuottavan, - toteuttavan seuran tulee olla AKK- Motorsport ry:n jäsenseura.

Jos autourheiluseuran jäsen haluaa liittyä Autoliiton AL-Sport autourheilustipendin piiriin tulee hänen stipendijärjestelmän sääntöjen mukaan olla Autoliiton henkilöjäsen. Kilpailijalisenssinsä ko. henkilö ottaa AKK Motorsport ry:n jäsenenä olevan autourheiluseuran kautta.

lisätietoja: Taina Kytäjä-Roimu (09) 7258 4400/ vaihde tai

etunimi.sukunimi(at)autoliitto.fi

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: