Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch

Yhteistoimintakerhot

Autourheiluseura yhteistoimintakerhoksi

Historiaa

Autoliitto ry:n järjestörakenteisiin on kuulunut kautta aikojen jäseninä yhteistoimintakerhoja, jotka ovat olleet pääsääntöisesti eri yritysten ja yhteisöjen sisään muodostuneita ”löyhiä” ei rekisteröityjä harrastekerhoja. Moni kerho kuuluu yrityksensä työntekijöille kohdennetun harraste- ja viriketoiminnan piiriin. Toinen yhteistoimintakerhotyyppi on ollut autourheiluseura, joka on jäsenenä Autoliiton lisäksi myös AKK-Motorsportissa. Näin tämän seuran jäsenet ovat voineet harrastaa autourheilu oman seuransa puitteissa. Esimerkkeinä voidaan tästä ryhmästä ottaa Kouvolan Seudun Autourheilijat , Finnairin autokerho ( työpaikkakerho, joka on myös au-kerho), Espoon UA ja Uudenmaan Autourheilijat. Tällä hetkellä Autoliiton piirissä on yhteistoimintakerhoja reilut 20 kpl.

Perusteet kerhon / seuran / yhdistyksen Autoliitto - jäsenyydelle:

Rekisteröity tai rekisteröimätön kerho, seura tai yhdistys voi liittyä Autoliitto ry:n yhteistoimintakerhoksi seuraavin perustein:

- Kerholla on nimetty johtokunta, jonka jäsenistä vähintään yksi on Autoliiton henkilöjäsen. - Kerholla on pankkiyhteys

- Kerholla on osoite

- Kerhon toimintaperiaatteet ovat linjassa Autoliitto ry:n sääntöjen pykälä 2:n kanssa.

- Kerhon jäsenten ei tarvitse olla Autoliiton jäseniä

Yhteistoimintakerhon vuotuinen Autoliiton jäsenmaksu on 60 euroa, joka sisältää

- kaksi ( 2 ) Moottorin vuosikertaa

- yhden ( 1) Autoliiton järjestämän alustuksen kerhon tilaisuudessa / kerhoillassa.

Alustuksen aihe, ajankohta ja toteuttaja sovitaan tapauskohtaisesti yhteisesti Autoliiton edustajan ja kerhon edustajan kesken. Samoin keskustellaan mahdollisten matka ym kulujen suuruudesta ja korvauksista.

Oman toimintansa ohella kerho voi suorittaa jäsentensä keskuudessa Autoliiton jäsenhankintaa, jolloin jäsenhankintapalkkioilla voidaan hyvittää kerhon tiliä.

Autourheiluseura AL:n yhteistoimintakerhona

Autourheilua harrastavan, - tuottavan, - toteuttavan seuran tulee olla AKK- Motorsport ry:n jäsenseura.

Jos autourheiluseuran jäsen haluaa liittyä Autoliiton AL-Sport autourheilustipendin piiriin tulee hänen stipendijärjestelmän sääntöjen mukaan olla Autoliiton henkilöjäsen. Kilpailijalisenssinsä ko. henkilö ottaa AKK Motorsport ry:n jäsenenä olevan autourheiluseuran kautta.

lisätietoja: Taina Kytäjä-Roimu (09) 7258 4400/ vaihde tai

etunimi.sukunimi(at)autoliitto.fi

asiana yhteistoimintakerhot

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: