Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Kummikuljettajat

AL-Sport kummikuljettajat

Autoliitto haluaa olla kehittämässä suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria urheilijoita tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua ko kilpailuvuonna enintään 25 vuotta täyttävä Autoliiton jäsen (lisätietoja ”Kummikuljettajan säännöt”-sivulta). Kummikuljettaja valitaan aina vuodeksi kerrallaan.

Kummikuljettajat 2014

Vuoden 2014 kummikuljettajina Autoliittoa edustavat jokkiskuljettaja Tero Rantala, AL-Härmä sekä kartingkuljettaja Wille Itkonen, AL-Kuopio FK-Kerho.

Tero Rantala, 25 vuotta

Tero on viihtynyt autourheilun parissa jo kymmenen vuoden ajan. Hän on ajanut niin jokamiesluokkaa, endurancea kuin taloudellisuusajoakin. Tällä hetkellä pääpaino on jokamiesluokassa ja kauden 2014 tavoitteet onkin asetettu jokkiksen suuntaan. Kisakalenterissa ovat ainakin JM SM Liiga sekä JM EVK Liiga.  JM EVK-sarjaan osallistuminenkin on suunnitteilla.

Kaudella 2013 meriitteinä muun muassa kansallisen Autokrossin JM-Cupin kokonaisvoitto sekä Kauhavan EVK-CUP:n voitto. Lisäksi vielä muutama kansallisen kilpailun voittoa sekä useampi A- finaali paikka tuli viime vuonna saavutusten listalle.

Tero Rantala oli kertomassa kauden suunnitelmistaan AL-sport päivillä 22.-23.3.2014 Vantaalla
Teron vauhdikasta menoa
Tero Rantala

Wille Itkonen, 17 vuotta

Wille on kuopiolainen karting-kuljettaja, joka voitti 2013  Rotax Max Challenge sarjassa luokan Rotax max senior. Hän ajoi niin ikään samassa sarjassa voittajaksi myös vuonna 2011, tällöin  junior luokassa ja vuonna 2012 oli junior luokassa toinen.

Lisäksi kokemusta on ulkomailta MM Grand Finaaleista.

Kaudelle 2014 tavoitteena on jälleen Rotax Max Cahellenge sarjan Suomen mestaruus seniori luokassa ja suunnitteilla on myös kisata Euroopassa Rotax max Euro Challenge sarjassa.

Wille Itkonen valotti tulevia tavoitteitaan Vantaalla järjestetyillä AL-Sport päivillä 22.-23.3.2014
Wille radalla
Wille pokaalien keskellä
Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: