Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch

Kummikuljettajat

AL-Sport kummikuljettaja

HUOM! Sääntöjä muutettu!

Autoliitto haluaa olla kehittämässä suomalaista autourheilua muun muassa tukemalla nuoria urheilijoita tavoitteissaan kehittyä entistä paremmiksi. AL-Sport-toimikunta valitsee vuosittain hakemusten perusteella yhden tai useamman kummikuljettajan. Kummikuljettajaksi voi hakeutua 18-28-vuotias Autoliiton jäsen, joka kilpailee Autoliiton AKK:n jäsenseurana olevan osaston nimissä.

Kummikuljettaja valitaan aina vuodeksi kerrallaan. Hakemusten tulee olla perillä edellisen vuoden loppuun mennessä.

Lisätietoja: kummikuljettajan säännöt-sivulta

Kaisa Eiristö AKK:n Mestareiden illassa saadun Superstar-pystin kera
Tapio Nirvi sai Rallin Suomen Juniorimestaruussarjan pronssimitalin AKK:n Mestareiden illassa.
(kuva Toni Ollikainen/tonigraphs)

Autoliiton kummikuljettajat vuodelle 2016 on valittu. Vuoden 2015 kummikuljettajat Kaisa Eiristö ( AL-Helsinki) sekä Tapio Nirvi (AL-Myrskylä) valittiin jatkamaan kummikuljettajapestiä.

20-vuotias Kaisa Eiristö edustaa tällä kaudella Autoliiton Helsingin osastoa ja kilpailee ainakin kartingin KZ2-luokassa. Viime vuonna  nuori nainen pokkasi Yamaha-luokan Suomen mestaruuden ja ajoi Rotax Max Challenge-luokassa kymmenenneksi. Viime kaudesta kertyi myös viisi SM-osakilpailuvoittoa.

Voittopokaalien lisäksi Kaisa sai AKK:n Mestareiden illassa Superstar-palkinnon. Kiertopalkinto jaetaan vuosittain peräänantamattomuudesta ja taistelusta kilpailijalle, joka uskoo tulevaisuuteen ja menestykseen omassa lajissaan.

Oman ajamisen ohella Kaisa valmentaa nuoria kuljettajia ja haluaa myös omalta osaltaan olla vaikuttamassa siihen, että lisää naiskuljettajia saataisiin autourheilun pariin.

Kaisan kuulumisia lisää: https://www.facebook.com/kaisaeiristoracing/ sekä http://eiristoracing.com/

Tapio Nirvi on 23-vuotias ralliautoilija Autoliiton Myrskylän osastosta. Viime vuonna Tapio sijoittui hienosti pronssille Rallin Suomen Juniorimestaruussarjassa. Kartturina hänellä oli Vesa-Matti Masalin. Kisat ajettiin  Renault Clio V1600:lla  sekä BMW 325i:llä.

Tänä vuonna Tapio siirtyy ajamaan F-rallisarjaa ja mahdollisesti, myös Suomi Cupin osakilpailuja.Tavoitteena hänellä on olla mukana sarjan kärkikamppailussa ja jokaisessa kisassa  päästä kolmen parhaan joukkoon. Kisakalustona BMW joko 325i tai M3. Tavoitteisiin Tapio karttureineen pyrkii tiivillä harjoittelulla sekä keskittymällä hyvin jokaiseen kilpailuun.

Tapion kuulumisia lisää: