Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

EcoRun

Vakioautolla pihistellen

EcoRun eli taloudellisuusajo on autourheilua, jossa ajetaan annettu reitti jaksotettuna eripituisiin osuuksiin, joille annetaan omat ajoajat. Reitti ajetaan vakioautoilla liikennesääntöjä noudattaen, mahdollisimman vähän polttoainetta käyttäen.

Uutisia

(3.2.2016) Lajisäännöt on nyt julkaistu ja kilpailuihin ilmoittautumiset kaudelle 2016 on avattu!.

Seuraavat kilpailut

Kilpailujen tiedot ja linkit löytyvät alasivulta Kilpailut ja AL-Sport-kilpailukalenterista sekä AKK:n kilpailukalenterista.

Bridgestone tukee EcoRunia

Bridgestone on jatkanut yhteistyötä EcoRunin kanssa, minkä tarkoitus on tukea EcoRunia ja tuo samalla esille Ecopia-rengasmalleja erityisesti poltoainetaloudellisuudesta kiinnostuneille. Klikkaa oikean bannerin Bridgestone-kuvaa, niin saat lisätietoja.

Cup-sarjavoitollaan Markku Lehisto voitti Ecopia-rengassarjan. Toinen rengassarja arvottiin kaikkien osallistuneiden kesken ja sen sai kartturi Anna Maisala.

Bluechem PRO-TEC tukee EcoRunia

Uusin lajin tukija on maailmanlaajuinen moottorinhuoltotuotteiden ja -konseptien kehittäjä ja valmistaja. Tuotteita Suomessa markkinoi Bluechem Group Finland.

Heitä kiinnostaa taloudellisuusajo ja moottoriurheilu, sillä heidän tuoteensa on tarkoitettu parantamaan suorituskykyä ja auttamaan puhtaampiin pakokaasupäästöihin. Autojen polttoainetaloudellisuuskin paranee, mistä on Moottorissa 5/2013 ollut pikatesti. Tällaiset tuotteet ja moottorin huoltokonseptit kiinnostavat varmasti taloudellisuusajajia!

Suunnitelmissa on, että Savon Pihistyksessä on PRO-TEC-tuote-esittelyjä.

Avis tukee EcoRunia

Autoliiton yhteistyökumppani Avis lahjoittaa jokaiseen EcoRun-kilpailuun autovuokrauslahjakortin.

AL-autopalvelukeskukset tukevat EcoRunia

Autoliiton uusi ja koko ajan laajeneva AL-autopalvelukeskustoiminta lisää tunnettuuttaan ja osallistuu cup-kilpailujen luokkavoittajien palkitsemiseen. AL Autopalvelut Oy jatkaa yhteistyötään myös vuonna 2015.

AL-autopalvelukeskusten lahjakortit ovat vuonna 2014 voittaneet Jukka Johansson, Kari Ståhlberg, Kari Mäkinen, Ahti Viitanen, Janne Saarikoski, Jari Hannula, Markku Lehisto, Raimo Alm, Terho Havumäki ja Jari Valkjärvi. Osa heistä sai lahjakortin useampaan kertaan. Lahjakortin voi käyttää AL-palvelukeskuksessa tai sen yhteydessä olevassa AL-Shopissa

Kilpailijoiden kulutukset testilenkillä ja osalla vielä koko kisan kulutustieto 20.4.2013

Testaa taloudellisen ajon taitosi testilenkillä

LänsiAuto EcoRun kilpailussa oli ensimmäinen jakso (lähtö - aikatarkastusasema 1) netissäkin oleva LänsiAuton testilenkki. Käy sinäkin ajamassa se ja vertaa tuloksia kisassa saavutettuihin lukuihin!

Testilenkeissä on valmiiksi laadittuja reittejä. Lisänä on Oma ajo -nimikkeellä muualla ajamiasi tuloksia varten. Sellainen voi olla oma vakiolenkkisi tai tankkausväleillä saamasi tulos.Testilenkkien ohjeisiin pääset täältä.

Kirjaa kulutus ja vertaa sitä muiden tuloksiin. Toivomme monia kirjauksia samalta henkilöltä ja samalta lenkiltä. Ei muuta kuin kirjaamaan omia tuloksia!

Voit myös itse tehdä uusia testilenkkejä eri puolille Suomea. Voit olla testilenkkiasiasta yhteydessä järjestöpäällikkö Taina Kytäjä-Roimuun (taina.kytaja-roimu(at)autoliitto.fi).

EcoRun-tiedotusta muualla

Facebookissa ja Twitterissä voit seurata EcoRunia myös ilman omaa tiliä. Käy vilkaisemassa tästä Facebook-sivua (facebook.com/EcoRunTaloudellisuusajo) ja Twitteriä (twitter.com/ecorunrally)! Ne, joilla on Facebook-tili, saisivat mieluusti kirjautua tykkääjiksi ja Twitterissä seuraajiksi.