Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

AL-Sport lisenssit ja kilpailuluvat

AL-Sport kilpailijalisenssi

AKK-Motorsport ry:n ja Autoliiton kesken on allekirjoitettu yhteistyösopimus, jonka tuloksena kolmen autourheilulajin(Autoslalom, EcoRun, Tasanopeus) hallinnointi siirtyi Autoliitolle 1.1.2008 lähtien. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Autoliiton AL-Sport toimikunnan johdolla tullaan viemään ko. lajeja eteenpäin. Säännöt, kilpailuluvat ja kilpailukalenterit laaditaan nyt AL-Sport toimikunnan ja sen asettamien lajityöryhmien toimesta.

Näiden kolmen lajin osalta niin kilpailun järjestäjät kuin kilpailijatkin tulevat asioimaan AKK:n asemesta Autoliiton kanssa. Autoliitto tulee myöntämään kilpailuluvat ja kilpailijalisenssit näihin kisoihin.

Toki kaikilla AKK:n myöntämillä ja voimassa olevilla kilpailijalisensseillä on oikeus ottaa myös näiden lajien kilpailuihin osaa.

Henkilö, joka tulee kauden aikana kilpailemaan vain näiden lajien kisoissa voi niin halutessaan hankkia kilpailijalisenssin Autoliitosta (AL-Sport lisenssi), jolloin lisenssitunnus = Autoliiton jäsennumero.

AL-Sport lisenssissä on sama vakuutusturva kuin AKK -peruslisensseissä.

(Jos kilpailija ottaa osaa AKK:n alaisiin lajeihin, niin silloin kilpailijalisenssi tulee hankkia AKK:n lisenssijärjestelmän kautta. Näin hankittu lisenssi on tietysti voimassa myös autoslalomissa, EcoRunissa ja tasanopeusajossa.)

AL-Sport lajien kilpailuihin voi ottaa osaa myös tutustumislisenssillä, jonka hinta on 15€ / kerta. Tämä lisenssi hankitaan kisapaikalla. Tällöin Autoliiton tai AKK:n jäsenyys ei ole välttämätöntä.

AL-Sport lisenssin lunastaminen

AL-Sport lisenssin hinta on 40 € kaudella 2014

Saadaksesi AL-Sport lisenssin voimaan:

1. Sinun tulee tilata lisenssihakemus; täyttää ja allekirjoittaa ko hakemus.

2. Toimitat hakemuksen joko kirjeessä tai fax:illa (09-725 84 460) Autoliittoon.

3. Sen jälkeen tulet saamaan 40 €:n laskun.

4. Maksettuasi laskun lisenssi astuu voimaan maksupäivää seuraavana arkipäivänä. Ja lisenssi on voimassa vuoden 2014 loppuun.

AL-Sport lisenssin lunastaneille toimitetaan lisenssikortti postitse.

HUOM!

AL-Sport lisenssi on voimassa Suomessa ja kolmessa lajissa. AL-Sport lisenssi on siis Suomessa voimassa myös EcoRun NEZ-kisassa.

Lisätietoja:

Taina Kytäjä-Roimu / etunimi.sukunimi(at)autoliitto.fi puh. 09-725 84 400/ vaihde

Toimitsijalisenssi

AL-Sport lajien AKK-Motorsport toimitsijalisenssivaatimukset kausi 2014 – koskee kaikkia AL-Sport lajeja.

Kilpailun tuomariston kokoonpano:

Tuomariston puheenjohtaja + kaksi tuomaria

(kts mahdolliset lajikohtaiset tarkennukset lajien omilta sivuilta)

Lisenssivaatimukset:
Tuomariston puheenjohtaja: päätoimitsijalisenssi
Tuomarit: perustoimitsijalisenssi
Kilpailunjohtaja: perustoimitsijalisenssi
Katsastaja: tekniikkaperustoimitsijalisenssi
(tämä on suositus)

AL-Sport lajeihin

Kilpailulupahakemus kausi 2014:

Kilpailulupahakemus tulee täyttää ja toimittaa AL-Sport toimikunnalle Cup ja Trophy kilpailuista. Näistä kisoista peritään kilpailulupamaksut.

AutoSlalom 50 €

EcoRun 50 €

Tasanopeusajo 50 €

Kilpailulupahakemus tulee olla AL-Sport toimikunnalla asianmukaisesti täytettynä kuusi (6) viikkoa ennen kilpailua.

Harjoituskilpailuista on myös hyvä toimittaa kilpailulupahakemus AL-Sport toimikunnalle. Kilpailulupamaksua ei peritä.

Moottori-lehti
Moottori-lehti nyt myös verkossa!
Selaa: