Suomeksi på svenska In English Auf Deutsch
Pienennä tekstin kokoa Suurenna tekstin kokoa Tulostettava versio

Varaa matkasi puh. 09 7258 4400 Laivapaketit jäsenhintaan.

Kansainvälinen ajokortti on käännös kansallisesta ajokortista.

Tutustu palveluihimme ja ajankohtaisiin tarjouksiin tästä.

Osallistut samalla iPadin arvontaan.

16.6.2008

Autoliiton tiepalvelu turvaa juhannusliikenteen

Autoliitto ry:n vapaaehtoisten tiepalvelu auttaa tänäkin kesänä juhannusmatkailijoita maanteillä. Maltti on juhannuksena valttia niin liikenteessä kuin juhlinnassakin.

Autoliiton tiepalvelun juhannusliikenteen tehostetun päivystyksen voimavarat keskitetään meno- ja paluuliikenteen ruuhkahuippuihin torstai-iltana ja juhannusaattona sekä sunnuntaina. Autoliiton valtakunnallinen Autoilijan palvelukeskus vastaa autoilijoiden tiedusteluihin 24 tuntia vuorokaudessa numerossa 0200 8080 (1,95 € /min + pvm).

”Juhannuksena matkantekoon tulee varata aikaa tavanomaista kesäviikonloppua enemmän, mutta maltillisella asenteella matka sujuu ruuhkassakin. Autoliiton palvelukeskuksesta saa vinkkejä myös vaihtoehtoisista reiteistä, joita kannattaa harkita”, Autoliiton Turvapalvelut-yksikön päällikkö Jonne Luomala muistuttaa.

”Ennen matkalle lähtöä autosta on hyvä tarkistaa jäähdytysveden määrä sekä akun ja ilmastointilaitteen kunto. Polttoaineen riittävyydestä on huolehdittava ja tankkauksen yhteydessä kerran vielä tarkistaa, että valittu polttoaine on oikeaa laatua. Matkan varrella kannattaa pitää lepotaukoja ja nauttia riittävästi vettä, sillä lämpö, nestehukka ja väsymys hidastavat kuljettajan reaktioita”, Luomala jatkaa.

Autoliitto muistuttaa juhannuksen viettäjiä, etteivät alkoholi ja liikenne sovi yhteen, ei maantiellä eikä vesillä.

Juhannuksen jälkeen Autoliiton Autoilijan palvelukeskus jatkaa autoilijoiden palvelua normaaliin tapaan vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Autoilijan palvelukeskukseen soitetut puhelut ohjataan lähimmälle Autoliiton tiepalvelupäivystäjälle tai yhteistyökumppanille. Perinteisen tiepalvelun ja hinauksen lisäksi Autoliitto tarjoaa tien päällä liikkuvalle tietoa ja opastusta kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä kaikesta matkantekoon liittyvästä: kelistä, ruuhkista, huoltamoista, vaihtoehtoisista reiteistä, lounas- ja majoitusvaihtoehdoista, kauppojen aukioloajoista sekä auton vuokrauksesta ja julkisten liikennevälineiden aikatauluista.

Lisätietoja:

Autoliitto ry., Turvapalvelut-yksikkö, päällikkö Jonne Luomala, puh. 0500 850 450 sekä jonne.luomala(at)autoliitto.fi