Sivun sijainti: Etusivu

Arki tai loma, matkassa mukana

Uutiset ja muuta ajankohtaista

Suomalaiset suhtautuvat varauksella verkottuneisiin autoihin 10.2.2016

Suomalaiset ovat kansainvälisen autoliitto FIA:n tekemän tutkimuksen mukaan haluttomimpia jakamaan autojensa keräämää tietoa sekä erityisen huolissaan ajoneuvojen tietoturvasta. Autoilijat haluavat itse päättää kuka ajoneuvojen keräämää tietoa saa hyödyntää ja missä tilanteissa.

Hallitus esittää rikesakkoon aiottua pienempää korotusta – sakkokertymän aukko paikataan automaattivalvonnalla 4.2.2016

Hallitus antoi tänään eduskunnalle esityksen sakkojen korotuksista. Rikesakkoihin suunniteltu korotus aleni lausuntokierroksella tulleen vahvan kritiikin vuoksi. Silti nyt esitetyn korotuksen jälkeen rikesakot ovat noin 2,5-kertaisia elokuuhun 2015 verrattuna. Päiväsakkoihin tulee myös rajut korotukset.

Ole tarkkana kaistanvaihdossa 27.1.2016

Vuonna 2014 taajamissa tapahtui noin tuhat kaistanvaihto-onnettomuutta, minkä lisäksi lähes 7000 peräänajoa jarruttavaan tai pysähtyneeseen ajoneuvoon. Autoliiton julkaisema video avaa kaistanvaihtoon liittyviä riskejä ja antaa vinkit niiden välttämiseen.

IDP = International Driving Permit

AL-autopalvelukeskuksia nyt jo kymmenellä paikkakunnalla.

Varaa matkasi puh. 09 7258 4400 Laivapaketit jäsenhintaan.

AL-jäsenkorttia näyttämällä tuhansia etuja maailmalla.

Testit

25.10.2012Lasten turvaistuimet

Kuinka turvaistuimet pärjäsivät testeissä?

7.5.2012Ajokoulu

Autoliiton Ajokoulu on mainio apu opetuslupaopetuksen tueksi. Tutustu oppimateriaaleihin ja testaa, pääsisitkö läpi teoriakokeesta.

11.2.2016 klo 06:23:26